Archive for Ιανουαρίου, 2003

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Αξιολόγηση ενος Franchise:Τi στοιχεία πρέπει να ζητήσετε από τον franchisor για να αξιολογήσετε την επένδυση σας;
Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την επένδυση σε μια επιχείρηση με το παιχνίδι ρώσικη ρουλέτα; Υπό όρους ναι! Και στις δυο περιπτώσεις το ρίσκο μπορεί να είναι ιδιαίτερα υψηλό και αυτά που διακυβεύονται πολύ σημαντικά. Εσείς βέβαια θέλετε να μειώσετε το ρίσκο όσο το δυνατόν περισσότερο. Διακινδυνεύοντας τις οικονομίες σας- τις οποίες συγκεντρώσατε με δυσκολία- για να μην αναφέρουμε καν τα κεφάλαια που θα χρειαστεί να δανειστείτε από πιστωτικούς οργανισμούς- η πιθανότητα αποτυχίας είναι σημαντική. Πάντως είτε σκέφτεστε να επενδύσετε σε ανεξάρτητη επιχείρηση είτε σε δίκτυο franchise, θα πρέπει πρώτα να έχετε πραγματοποιήσει μια αναλυτική έρευνα η οποία και θα σας βοηθήσει να λάβετε την τελική απόφαση.
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της επένδυσης σε μια franchised επιχείρηση είναι η εμπειρία του franchisor. Ο franchisor έχοντας εμπειρία και γνώση της αγοράς- από την λειτουργία και διαχείριση των εταιρικών καταστημάτων και των franchised καταστημάτων- μπορεί να σας προμηθεύσει με απολογιστικά στοιχεία, στατιστικές αναλύσεις και πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να ελαχιστοποιήσετε το ρίσκο της απόφασης. Η έρευνα σας για ένα δίκτυο franchise θα είναι πολύ πιο εύκολη αφού ο franchisor είναι σε θέση να σας παρέχει πλήθος πληροφοριών τις οποίες δεν θα μπορούσατε να αντλήσετε εάν ξεκινούσατε μια ανεξάρτητη επιχείρηση.
Ποιες είναι όμως οι πληροφορίες που πρέπει να ζητήσετε από τον franchisor ( δες και εδω) για να μπορέσετε να φτάσετε σε ένα όσο το δυνατόν ασφαλές συμπέρασμα; Παρακάτω ακολουθούν τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε….
Βήμα 1ο: Ζητήστε Οικονομικά Στοιχεία Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Franchising και Λιανεμπόριο
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ “THE FRANCHISE CO” ΣΤΗΝ Κ. ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΥ
Ερ: Κύριε Ρουσόπουλε ας θυμηθούμε αρχικά τι είναι τελικά αυτό που ονομάζεται franchising και που έχει τεθεί ως βασικό θέμα συζήτησης την τελευταία τριετία τόσο στους κύκλους των επιχειρηματιών, αλλά και των επενδυτών;
Π.Ρ.: Το franchising καταρχάς είναι μια μέθοδος διανομής προϊόντων ή/και υπηρεσιών μέσα από μια σχέση συνεργασίας, στην οποία ο franchisor (δικαιοπάροχος) χορηγεί στον franchisee (τον δικαιοδόχο) το δικαίωμα να παράγει ή (και) να πωλεί ή ( και) να διανέμει προϊόντα ή/και υπηρεσίες που ο πρώτος έχει αναπτύξει. Όταν ο franchisee ενταχθεί σε ένα σύστημα franchise, τότε εφαρμόζει συγκεκριμένες διαδικασίες, δομές, συστήματα και concept/εταιρική ταυτότητα που έχει αναπτύξει ο franchisor, ενώ και τα δυο μέρη δεσμεύονται σε μια στενή και μακροχρόνια οικονομική και εμπορική συνεργασία με στόχο το αμοιβαίο όφελος (win-win situation).
Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι το franchising είναι μια πρωτοποριακή μέθοδος marketing, ίσως η μεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία του, που βασίζεται σε μια προηγμένη στρατηγική ανάπτυξης, μια νέα και ανταγωνιστική μέθοδο διανομής αγαθών και υπηρεσιών και σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα και δυναμικό τρόπο οργάνωσης και ανάπτυξης μιας επιχείρησης.
Ερ: Τι πλεονεκτήματα προσφέρει το franchising σε ένα franchisor που αποφασίζει να αναπτυχθεί με αυτήν την μέθοδο και γιατί εσείς προτείνετε αυτού του είδους την ανάπτυξη;
Π.Ρ. Κατ’ αρχάς ας γίνει σαφές ότι το franchising δεν είναι ένα σύστημα που είναι πάντα η μοναδική εναλλακτική λύση για ένα επιχειρηματία. Όμως πράγματι τα πλεονεκτήματα είναι πάρα πολλά και γι’ αυτό το franchising γνωρίζει τόσο μεγάλη ανάπτυξη τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια αγορά. Ο franchisor, καταρχάς, εξασφαλίζει την ταχεία ανάπτυξη ενός δικτύου σημείων πώλησης ή και διανομής στην αγορά, ενώ παράλληλα ελέγχει ποιοτικά, ποσοτικά, χρονικά και γεωγραφικά την επέκτασή του. Επίσης, με την χρηματοδότηση της επέκτασης με κεφάλαια προερχόμενα από τους επενδυτές έχει αυξημένη αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων και απολαμβάνει χαμηλότερο επιχειρηματικό κίνδυνο, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει μεγαλύτερη διασπορά του. Με ένα δίκτυο καταστημάτων franchise, ο franchisor έχει αποτελεσματικότερο διοικητικό έλεγχο δικτύου σε σύγκριση με την ανάπτυξη με dealers ή αναπτύσσοντας ιδιόκτητα καταστήματα διοικούμενα από υπαλλήλους, καθώς και απλούστερη και αποδοτικότερη διοικητική οργάνωση. Αυτό συμβαίνει γιατί οι επενδυτές-franchisees λειτουργούν ως managers με υψηλό βαθμό εσωτερικής παρακίνησης. Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η σωστή πληροφόρηση είναι καθοριστική για μια επιτυχημένη πορεία, οι franchisees αποτελούν την ιδανικότερη πηγή επαναπληροφόρησης (feedback) για τον franchisor, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη συνεχή βελτίωση του concept, ώστε να διατηρηθεί το συγκριτικό του πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Τέλος, ο franchisor επιτυγχάνει σημαντικές οικονομίες κλίμακας προερχόμενες από τις συγκεντρωτικές αγορές πρώτων και βοηθητικών υλών, καθώς και από κεντρικές συμφωνίες με εταιρίες παροχής υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, εξασφαλίζει σταθερές χρηματοροές από τα συνεχή και διαρκή δικαιώματα, δηλαδή τα royalties, και ενισχύει τη γνώση του brand name και της εταιρικής εικόνας, καθώς επίσης και την αύξηση της εξυπηρέτησης (convenience/accessibility) μιας ευρύτερης πελατειακής βάσης.
Ερ: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα για έναν franchisee και γιατί να προτιμήσει να ξεκινήσει μια νέα επιχείρηση ενταγμένος σε ένα σύστημα franchise αντί να είναι αυτόνομος στην αγορά; Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
Η επιλογή ενός συστήματος franchise είναι για τους περισσότερους μια καθοριστική απόφαση. Πριν ολοκληρώσετε μία συμφωνία franchise, εσείς και οι επαγγελματίες σύμβουλοι σας, πρέπει να είσαστε απόλυτα σίγουροι ότι όλες οι ερωτήσεις, όλα τα θέματα έχουν απαντηθεί ικανοποιητικά από τον Franchisor.
Να θυμάστε ότι στην περίπτωση του franchising δεν κάνετε αίτηση πρόσληψης αλλά αίτηση ένταξης σε ένα σύστημα franchise σαν συνεργάτης, σαν ανεξάρτητος επιχειρηματίας, σαν επενδυτής που αναλαμβάνει σημαντικό επιχειρηματικό κίνδυνο και είναι απόλυτα φυσικό να διερευνά με ιδιαίτερη προσοχή όλες τις εναλλακτικές προτάσεις.
Σε χώρες όπως η Αμερική, η Γαλλία και η Αυστραλία, όπου υπάρχει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο είτε και εφαρμογή ενός συγκροτημένου και ευρέως αποδεκτού κώδικα δεοντολογίας, υπάρχει σαφής δέσμευση για τους franchisors να «αποκαλύπτουν» πληροφορίες για το σύστημα – κόστη, όροι, ιστορικά στοιχεία κλπ – και μάλιστα ικανό χρόνο πριν υπογραφεί μια σύμβαση franchise. Η διαδικασία αυτή διασφαλίζει αφενός και τα δύο μέρη αλλά και την αξιοπιστία του θεσμού.
Στην Ελλάδα η πλήρης απουσία τέτοιου είδους δεσμεύσεων πέρα από τα οριζόμενα από τον Κώδικα δεοντολογίας που έχει υιοθετήσει ο Σύνδεσμος Franchise καθιστά αναγκαία για τους υποψηφίους franchisees και τους συμβούλους τους να προετοιμάζουν οι ίδιοι ένα λεπτομερή κατάλογο με προκαθορισμένες ερωτήσεις και θέματα προς εξέταση, έτσι ώστε κα καταστεί δυνατή η πλήρης, σχολαστική ανάλυση της κάθε εναλλακτικής πρότασης και συστήματος. Διαβάστε περισσότερα »

Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (4)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (66)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (74)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (142)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - Εκτιμήσεις Κερδοφορίας Υποψηφίου Franchisee: Πόσα χρήματα μπορώ να κερδίσω;
26 Φεβρουαρίου 2006 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.
-