Archive for Δεκεμβρίου, 2004

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Ανάπτυξη με Franchising: Η μεγάλη απόφαση (3ο Μέρος) – Παράγοντες διαχρονικής επιτυχίας ενός συστήματος franchise

-

Παραπάνω αναφέρθηκαν τα βασικά σημεία για την ομαλή ανάπτυξη ενός συστήματος franchise. Είναι όμως ικανά τα παραπάνω να διασφαλίσουν την επιτυχία σε μακροχρόνιο ορίζοντα; Από την αρχαιότητα είναι γνωστό το ρητό «χαλεπότερον εστί το κρατείν του κτάσθαι», που αναφέρεται στη δυσκολία να διατηρηθεί μια κατάκτηση σε βάθος χρόνου. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και στα δίκτυα franchise, καθώς είναι δυσκολότερο να διασφαλίσεις την μακροχρόνια επιτυχία από το να εισέλθεις ιδιαίτερα δυναμικά σε ένα χώρο. Και αυτός είναι ο κυρίαρχος λόγος που αποτυγχάνει σημαντικός αριθμός συστημάτων franchise.

Η διαχρονική επιτυχία μιας αλυσίδας franchise μπορεί να επιτευχθεί όταν ο franchisor επανεξετάζει συχνά το σύστημα franchise που έχει αναπτύξει, επανεπενδύει συνεχώς σε αυτό, αλλά είναι και σε θέση να αναζωογονήσει το concept, ανάλογα με τις συνθήκες που διαμορφώνονται κάθε φορά στην αγορά.

Ευελιξία – ο πρώτος καθοριστικός παράγοντας διαχρονικότητας

Η ευελιξία είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν πρέπει να παραβλέπεται ειδικά σε τομείς και κλάδους που βιώνουν ριζικές και συνεχείς αλλαγές. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Ανάπτυξη με Franchising: Η μεγάλη απόφαση (2ο Μέρος) – Σύστημα Λειτουργίας & Υποστήριξης

2

Σύστημα Λειτουργίας  & Υποστήριξης

Κάθε franchisor θα πρέπει να έχει θέσει σε λειτουργία αποτελεσματικά συστήματα που θα στηρίξουν τις λειτουργίες των franchisees. Τα βασικά σημεία των παραπάνω συστημάτων περιλαμβάνουν προγράμματα υποστήριξης, εγχειρίδια λειτουργίας, πρόγραμμα εκπαίδευσης, συστήματα ελέγχου κλπ.

Πρόγραμμα υποστήριξης. Περιλαμβάνει ένα πακέτο υπηρεσιών, στο οποίο ο franchisor θα πρέπει να σταθμίσει τους περιορισμούς αλλά και τις δυνατότητές του, το κόστος που αυτές οι υπηρεσίες συνεπάγονται, καθώς και την μορφή που θα πρέπει να έχουν – συμβουλευτική, καθοδηγητική ή προαιρετική.

Στο αρχικό στάδιο, o franchisor θα πρέπει να προσφέρει υπηρεσίες όπως έρευνες αγοράς, σχεδιασμός καταστήματος, επιλογή σημείου, πακέτα leasing, δημιουργία εγχειριδίων λειτουργίας και εκπαίδευσης κλπ. Συνεχόμενες υπηρεσίες μπορεί να αφορούν διαρκή προγράμματα εκπαίδευσης, τήρηση λογιστικών βιβλίων,  συντήρηση εξοπλισμού, προγράμματα ανακαινίσεων κλπ. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Ανάπτυξη με Franchising: Η μεγάλη απόφαση (1ο Μέρος)

-

Η απόφαση ανάπτυξης ενός δικτύου με Franchising είναι μια μεγάλη απόφαση, που επηρεάζει συνολικά την πορεία μιας εταιρείας. Απαιτεί συστηματική έρευνα και προετοιμασία, μια ξεκάθαρη στρατηγική, σημαντικές επενδύσεις και ιδιαίτερα προσεκτικές κινήσεις στη μεταβατική περίοδο. Τρία στα πέντε νέα συστήματα franchise μετά από δύο ή τρία χρόνια αποφασίζουν να μην συνεχίσουν! Τι πρέπει να γνωρίζει ένας υποψήφιος franchisor; Ποια η διαφορά μεταξύ αυτών που ακολουθούν μια σταθερά αναπτυξιακή πορεία και αυτών που τελματώνουν βλέποντας τα δίκτυά τους είτε να μην αναπτύσσονται είτε μετά από μια περίοδο άνθησης να συρικνώνονται;

Όταν μια επιτυχημένη εταιρεία ξεκινά την ανάπτυξη της με franchising, αυτομάτως συνεπάγονται πολλές αλλαγές. Η εταιρεία καλείται να μετασχηματίσει τις λειτουργίες της, έτσι ώστε, όχι απλά να παρέχει στους πελάτες της ένα καλό προϊόν με το καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά ταυτόχρονα να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει την τεχνογνωσία της στους μελλοντικούς franchisees της και να εξασφαλίσει ότι το δίκτυο που θα γεννηθεί θα έχει την καλύτερη δυνατή πορεία. Ουσιαστικά, αλλάζει ο ρόλος και ο στρατηγικός προσανατολισμός της οργανωτικής δομής, αλλάζει ολόκληρη η φιλοσοφία της επιχείρησης. Δεν είναι πλέον ένας «παίκτης» που αγωνίζεται σε μια ανταγωνιστική αγορά, αλλά ένας «προπονητής» που σχεδιάζει, οργανώνει, εξοπλίζει, κατευθύνει μια ομάδα ανεξάρτητων παικτών που έχουν κοινό στόχο, τη «νίκη» της ομάδας και την προσωπική επιτυχία και αναγνώριση.

Παράλληλα, όλη αυτή η επίπονη διαδικασία μετασχηματισμού για τον franchisor, έχει νόημα μόνο αν είναι επικερδής. Με άλλα λόγια, τα δυνητικά οφέλη – άμεσα και έμμεσα -που θα προκύψουν από την ανάπτυξη δικτύου franchise πρέπει να αντισταθμίζουν και να υπερκαλύπτουν το απαιτούμενο κόστος του μετασχηματισμού. Άρα λοιπόν υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να λαμβάνει υπ’όψη η κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί με franchising.

Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας αναδεικνύεται σε κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των δικτύων Franchise

-


Οι συνεχείς αλλαγές στον επιχειρηματικό πεδίο η ένταση του ανταγωνισμού, θέτουν νέες προτεραιότητες στα δίκτυα franchise.

Η διατήρηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων εξαρτάται από την συνεχή εξέλιξη και προσαρμογή, στην παροχή νέων και αποδοτικότερων τρόπων προσπέλασης στον καταναλωτή, οι συναλλαγές σε περισσότερο προσωπικό επίπεδο, στη παροχή νέων διαστάσεων στο ρόλο που διαδραματίζει το σημείο πώλησης και στην προστιθέμενή τους αξία, και στον επαναπροσδιορισμός του ανταγωνισμού.

Η νέα αυτή πραγματικότητα απαιτεί από τα δίκτυα ένα διαφορετικό επίπεδο οργάνωσης, ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης και λειτουργίας, ένα διαφορετικό επίπεδο αξιοποίησης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού.

Το παραδοσιακό μοντέλο όπου ένας προμηθευτής-franchisor δημιουργούσε μέσω της τυποποίησης της μια επιχειρηματική ιδέα – concept που το “διέθετε” σε πελάτες- franchisees έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Ένα σύγχρονο δίκτυο πλέον διαχειρίζεται αξίες, γνώση και σχέσεις. Η αξιοποίηση αυτής της δυναμικής διαχείρισης  παράγει τα κέρδη και τις υπεραξίες.

Τα επιτυχημένα δίκτυα διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο το οποίο για να υλοποιηθεί απαιτεί ταχύτητα μετάδοσης και αξιοποίησης της πληροφορίας, έλεγχο, υποδομή, ευέλικτη οργανωτική δομή, αποτελεσματικές επενδύσεις.

Τα δίκτυα franchise  έχουν πλέον έναν αξιόπιστο συνεργάτη δίπλα τους για να  τους σώζει χρόνο και χρήμα. Ο λόγος γίνεται για τα σύγχρονα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα τα οποία ενοποιούν κάτω από μια ομπρέλα όλες τις λειτουργίες και όλα τα τμήματα ενός δικτύου.

Έτσι, μέσα από ένα εύχρηστο περιβάλλον επαφής, ένας  manager μπορεί να παρακολουθεί σχεδόν κάθε σημαντική πληροφορία που αφορά τον οργανισμό (κεντρικές υπηρεσίες-franchise network-πελάτες-προμηθευτές ) και να διαθέτει πλήρη γνώση της λειτουργίας και της δυναμικής των μεταξύ των σχέσεων  κάθε στιγμή της ημέρας. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise