Archive for Απριλίου, 2005

Franchise Success

Franchise Success,

Απόλυση….Τέλος ή Αρχή;

-

Photos Via Flickr: «Unemployment»   Brian Allen,  Voice of America, Washington, D.C.

Εκτός Εργασίας; Πρόωρη Συνταξιοδότηση; Απόλυση λόγω πλεονάζοντος στελεχικού δυναμικού; Απόλυση μετά από συγχωνεύσεις εταιρειών, αναδιοργάνωση ή κατάργηση διευθύνσεων;

Αντιμετωπίζετε ενδεχόμενη  απόλυση λόγω πλεονάζοντος ανθρώπινου δυναμικού; Η εταιρεία σας προχωρεί σε αναδιοργάνωση, αναστέλλοντας λειτουργίες και δραστηριότητες, θέτοντας σας εκτός αγοράς εργασίας; Αντιμετωπίζετε πρόωρη συνταξιοδότηση; Η εταιρεία στην οποία εργαζόσαστε τα τελευταία 15 έτη αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιό της στην Ελλάδα; Ο Διευθυντής σας αποφάσισε ότι πρέπει να συνεχίσετε την καριέρα σας σε κάποιο άλλο υποκατάστημα της εταιρείας, σε κάποια άλλη χώρα; Σίγουρα λοιπόν, ίσως και για πρώτη φορά στην ζωή σας, σκέφτεστε σοβαρά την προσωπική σας δραστηριοποίηση ως επιχειρηματίας.

Αρκετοί φίλοι σας  που αντιμετώπισαν ανάλογα προβλήματα προτείνουν ως καλύτερη λύση την αγορά ενός franchise.

Ίσως ακούσετε με έκπληξη ορισμένους να δηλώνουν με ενθουσιασμό «H απόλυση μου αυτή,  ήταν η μεγαλύτερη ευκαιρία, είναι το καλύτερο πράγμα που μου έχει συμβεί μέχρι τώρα».

Οι περισσότεροι από αυτούς, έχουν επενδύσει σε κάποιο σύστημα franchise και πραγματικά μετά από προσεκτική έρευνα διαπιστώνεται ότι  δεν τίθεται ούτε θέμα  υπερβολών, ούτε αμφισβήτησης ή έστω απλής  αβεβαιότητας. Είναι γεγονός ότι η δήλωση αυτή, είναι πέρα για πέρα αληθινή, σε κάθε περίπτωση. Για πολλούς, η απόλυση τους δεν σήμαινε λοιπόν το τέλος, παρά μόνο το πρώτο βήμα για ένα καλύτερο, πιο ελπιδοφόρο μέλλον.

Η απόλυση είτε λόγω συρρίκνωσης της εταιρείας που εργαζόμαστε, είτε λόγω αναστολής της λειτουργία της, είτε λόγω περιστολής κόστους λειτουργίας της – θα μπορούσαμε να απαριθμήσουμε δεκάδες περιπτώσεις- είναι πλέον ένα σύνηθες γεγονός στη ζωή μας. Ενώ μέχρι και πρόσφατα, όλοι θεωρούσαν ότι οι θέσεις εργασίας στις  μεγάλες εταιρείες, στις πολυεθνικές  και κύρια στις εταιρείες του δημόσιου τομέα ήταν «ασφαλείς», τώρα πλέον κατανοούν, διαπιστώνουν με έκπληξη, ότι δεν υπάρχουν πλέον τέτοιες θέσεις. Οι περισσότεροι συνειδητοποιούν ότι θα πρέπει να  περιμένουν ότι κάποια στιγμή στην καριέρα τους θα  θεωρηθούν περιττοί, υπεράριθμοι, υψηλού κόστους, μη συμβατοί με τη νέα στρατηγική της εταιρείας και σίγουρα αυτό δεν θα συμβεί μόνο μια φορά, αλλά δύο, τρεις ή και τέσσερις φορές, κατά την διάρκεια της καριέρα τους. Ακόμα και τα παλαιότερα, έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη εταιρείας πετρελοειδών, που πρόσφατα συγχωνεύτηκε με τέως ανταγωνίστρια της,   αναφέρουν ότι ακόμη και αυτοί, μαζί μ’ ένα μεγάλο μέρος των εργαζόμενων, θεωρήθηκαν  υπεράριθμοι με την αιτιολογία ότι «δεν είναι πια χρήσιμοι στην εταιρεία» ή “έχουν υψηλό κόστος” ή “ είναι ανάγκη να δοθεί δυνατότητα εξέλιξης σε νεότερα στελέχη”. Η ασφάλεια, η σιγουριά  στις θέσεις εργασίας ανήκει οριστικά στο παρελθόν.

Επομένως, είναι απόλυτα προφανείς οι λόγοι που οδηγούν τα στελέχη, ακόμα και τους απλούς εργαζόμενους που έρχονται αντιμέτωποι με την απόλυσή τους, στην απόφαση ότι ήρθε η ώρα και για αυτούς να κάνουν την δική τους επιχείρηση. Κάποιοι ξεκινούν δική τους δουλειά, κάποιοι άλλοι αγοράζουν μια ήδη λειτουργούσα επιχείρηση και άλλοι πάλι, επενδύουν σε ένα franchise. Δυστυχώς, πολλά από αυτά τα εγχειρήματα δεν καταφέρνουν να επιβιώσουν. Παρόλα αυτά, αυτοί που επενδύουν σ’ ένα franchise έχουν περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν τον στόχο τους, να είναι επιτυχημένοι επιχειρηματίες, να έχουν διασφαλίσει μια μακροχρόνια αποδοτική επένδυση.

Όσοι διερευνούν το ενδεχόμενο της αυτοαπασχόλησης θα πρέπει να εξετάσουν με ιδιαίτερη προσοχή και σοβαρότητα τα παρακάτω θέματα:

  • Τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης  και αξιοποίησης της αποζημίωσης τους
  • Την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και γνώσεων τους και με ποιους όρους και προϋποθέσεις μπορεί να απόκτηση τα   απαραίτητα προσόντα στην διοίκηση μιας επιχείρησης
  • Πλεονεκτήματα συστημάτων  franchise
  • Δημιουργία συστημάτων και μηχανισμών διαχείρισης και υποδομής
  • Να αποφύγουν λάθη, που οφείλονται σε αποφάσεις πουλαμβάνονται κάτω από πίεση και άγχος
  • Επιλογή της άριστης εναλλακτικής λύσης Διαβάστε περισσότερα »
Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Τυποποίηση και Προσαρμογή στο Franchising

-

Η πλειοψηφία από όσους έχουν μια εμπειρία σε δίκτυα franchise υποστηρίζει ότι ένα σύστημα franchise είναι πιο αποτελεσματικό όταν παρέχει όμοια- τυποποιημένα προϊόντα/υπηρεσίες, μέσα από απόλυτα ελεγχόμενες και προκαθορισμένες διαδικασίες, σε όλα τα καταστήματα που ανήκουν στο δίκτυο. Αυτό επιτρέπει αφ’ ενός στους καταναλωτές να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα αντιμετωπίσουν, όταν επισκεφθούν διαφορετικά σημεία πώλησης της ίδιας αλυσίδας και στους franchisees να απελευθερώνουν πολύτιμους πόρους που σε άλλη περίπτωση απορροφά η  αναποτελεσματική διαχείριση της καθημερινότητας. Η ομοιομορφία αυτή επιτυγχάνεται με την τυποποίηση των στοιχείων που συγκροτούν το επιχειρηματικό σχήμα και το σύστημα Franchise.

Μια κρίσιμη ερώτηση που αντιμετωπίζουν οι Franchisors είναι ο βαθμός στον οποίο το επιχειρηματικό τους σχήμα θα πρέπει να τυποποιηθεί. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να είναι άμεση και απόλυτη. Εκτός των πλεονεκτημάτων (ειδικότερα σε θέματα οικονομιών κλίμακος), υπάρχουν και μειονεκτήματα, κυρίως στον τομέα της αρχικής προσαρμογής. Τίθεται ένα βασικό ερώτημα:

Ποια είναι τα όρια μέχρι τα οποία μπορεί να φτάσει η τυποποίηση και πού θα αρχίσει η προσαρμογή στα τοπικά δεδομένα, ώστε να εξακολουθεί το σύστημα να λειτουργεί αποτελεσματικά;

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να δώσουμε κάποιες απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με (1) το πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να κινηθεί η τυποποίηση, (2) τα πλεονεκτήματα και (3) τα μειονεκτήματα που απορρέουν από αυτήν.

Τυποποίηση του Επιχειρηματικού Σχήματος

Μπορούμε να εξετάσουμε το επιχειρηματικό σχήμα από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες: Tα συστατικά του σχήματος και τη διοικητική δομή.
Αναφορικά με τα συστατικά του σχήματος, αυτά χωρίζονται σε τέσσερα μέρη. Το πρώτο αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος, τη διαδικασία εξυπηρέτησης, τον χώρο, το προσωπικό, στοιχείατα οποία συχνά αναφέρονται και ως concept και αντανακλούν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του συστήματος franchise. Για παράδειγμα, ένα εστιατόριο μπορεί να έχει εξαιρετική ποιότητα φαγητού ή πρωτότυπο μενού. Το δεύτερο συστατικό αφορά την επικοινωνία και αναφέρεται στην ύπαρξη στοιχείων που χωρίς να είναι ορατά σε μια πρώτη προσέγγιση, αποκαλύπτουν ένα σημαντικό μήνυμα στον πελάτη σχετικά με την επιχείρηση. Για παράδειγμα, σε μερικούς πελάτες οι καθαρές στολές εργασίας μπορεί να σημαίνουν σωστή/ υγιεινή προετοιμασία φαγητού και επαρκή οργάνωση. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise