Archive for Μαρτίου, 2009

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Η κρίση απαιτεί σύγχρονες λύσεις και διαφοροποιημένη στρατηγική!
Τους τελευταίους μήνες έχουμε γίνει μάρτυρες μιας πρωτοφανούς επικοινωνιακής «πλημμυρίδας» σε διεθνές επίπεδο αναφορικά με την οικονομική ύφεση.
Τα σενάρια πολλά, οι εκτιμήσεις ακόμη περισσότερες, ενώ η πλειοψηφία των προβλέψεων μόνο ως θετικές δεν μπορούν να εκληφθούν. Ωστόσο, μια περισσότερο ψύχραιμη… ανάγνωση της υπό διαμόρφωση κατάστασης, δείχνει πως αφενός μεν δεν υπάρχει μια ενοποιημένη εικόνα και αφετέρου δε η οικονομική ύφεση φαίνεται πως «γεννά» ουκ ολίγες ευκαιρίες ανάπτυξης, ανασχεδιασμού, επανατοποθέτησης, υλοποίησης επιθετικών κινήσεων κ.ο.κ.
Πόσο μάλλον όταν γίνεται αναφορά σε έναν ιδιαίτερα ευέλικτο όσο και σύγχρονο επιχειρηματικό τομέα, όπως είναι αυτός του franchising στον οποίο έννοιες όπως «πάγια στρατηγική» και «δεδομένα», δεν εκλαμβάνονται ως αταλάντευτοι δογματισμοί. Ο κ. Παναγιώτης Ρουσόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Dale Carnegie Training Hellas και Γενικός Διευθυντής της The Franchise Co. μιλά στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ 2009 για το πως έχει διαμορφωθεί το εγχώριο τοπίο του franchising, πως πρέπει να προετοιμαστεί κάθε σύστημα προκειμένου να αντιμετωπίσει με τον πλέον αποδοτικό τρόπο και τις λιγότερες δυνατές απώλειες την κρίση, αλλά και το πως αναμένεται να «ξημερώσει» η επόμενη ημέρα.
Κύριε Ρουσόπουλε, εδώ και ορισμένους μήνες έχουμε εισέλθει σε μια «δίνη» με την ονομασία «παγκόσμια οικονομική κρίση». Αλήθεια, έχετε καταφέρει να «αποκωδικοποιήσετε» τα χαρακτηριστικά της;
Πράγματι, το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους και μέχρι σήμερα, έχουμε αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να δώσουμε μια εξήγηση σε αυτή την -περίφημη- παγκόσμια οικονομική κρίση, καθώς επίσης και να καταδείξουμε ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της. Ορισμένοι αναλυτές και οικονομολόγοι την παραλληλίζουν με αυτή του 1987 και του 1991. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως δεν πρόκειται για την ίδια εποχή, ούτε τα αίτια εμφάνισής της και σαφέστατα ούτε και οι επιπτώσεις της! Επίσης δεν είναι μια απλή κυκλική κρίση. Είναι δομική, μακροχρόνια και θα έχει άμεσες επιπτώσεις και στην ελληνική οικονομία. Το σίγουρο είναι πως ο θεσμός του franchising κατάφερε όχι μόνο να ζήσει, αλλά και να επιβιώσει και στις δύο προαναφερθείσες κρίσεις, κάτι που αναμένεται – υπό προϋποθέσεις- πως θα γίνει και στην τρέχουσα περίοδο. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως το franchise παρουσιάζει την ίδια στάση και ίδια στρατηγική, με αυτές των περασμένων οικονομικών κρίσεων. Βέβαια, το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι πως θα μπορέσει το franchising να αντιμετωπίσει την κρίση που πλήττει προς το παρόν τη διεθνή αγορά και αύριο την ελληνική; Πρόσφατα μια σειρά από έρευνες κατέληξαν σε ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό συμπέρασμα, με βάση το οποίο πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν χαράζουν κάποια συγκεκριμένη στρατηγική σχετικά με το τι σχεδιάζουν να κάνουν κατά το προσεχές χρονικό διάστημα! Συνήθως, αυτό που απασχολεί τις εν λόγω επιχειρήσεις είναι το τι θα συμβεί σήμερα και το πολύ τι θα συμβεί αύριο, αλλά όχι τι θα γίνει σε ένα ευρύτερο χρονικό διάστημα πιθανώς τέσσερις, πέντε ή έξι μήνες μετά! Ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί και το γεγονός πως στις ίδιες έρευνες, κάτι παραπάνω από το 60% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν σε αυτές, δεν διέθεταν κάποιο δείκτη μέτρησης της αποτελεσματικότητάς τους! Ούτε καν χρηματοοικονομικοί δείκτες, πόσο μάλλον τρόπους για την καταμέτρηση της ταμειακής τους ροής… Ακόμη και πρωτοετείς φοιτητές οικονομικής κατεύθυνσης γνωρίζουν πως η έλλειψη είτε η κακή μέτρηση της ταμειακής ροής μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα σε μια επιχείρηση, όπως λ.χ. υπερβολικό κόστος δανεισμού και λειτουργίας. Άρα, το δίλημμα στο οποίο καλούνται να απαντήσουν οι επαγγελματίες της αγοράς είναι εάν απαιτείται μια στρατηγική με όραμα ή μια στρατηγική ρουτίνας, κάτι που μεταφράζεται πως καθημερινά θα πρέπει να προκύπτουν τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης με «πυροσβεστικές» λύσεις. Θεωρώ, λοιπόν, πως η απάντηση αποτελεί μονόδρομο… Επιπροσθέτως, η ίδια απάντηση βρίσκεται αποτυπωμένη και στο βιβλίο του Σουν Τσου με τίτλο: «Η τέχνη του πολέμου». Τι ανέφερε; «…Αν έχεις μια στρατηγική με βάθος, που βλέπει μακριά, τότε οι υπολογισμοί σου θα είναι τόσο δυνατοί, που θα έχεις κερδίσει την μάχη πριν ακόμα βγεις να πολεμήσεις. Ενώ αντίθετα, αν η στρατηγική είναι ρηχή και εντελώς επιφανειακή η μάχη θα έχει χαθεί πριν ακόμα πάμε στο πεδίο της μάχης».
Αλήθεια, τι εννοείτε με την έννοια «στρατηγική» και πως αυτή είναι σε θέση να οδηγήσει μια επιχείρηση στην προσθήκη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων;
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις μέρες μας προκύπτει από συγκεκριμένους τρόπους. Να είμαστε καλύτεροι: να μπορούμε δηλαδή να προσφέρουμε καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Να είμαστε ταχύτεροι: στην εξυπηρέτηση του πελάτη, στην παράδοση του προϊόντος και της υπηρεσίας. Να είμαστε καινοτόμοι και να μπορούμε να παρέχουμε με μεγαλύτερη αξία στους πελάτες μας. Σύμφωνα με μια έρευνα που διενήργησε η IBM το 2008, και στην οποία συμμετείχαν περίπου 1000 Διευθύνοντες Σύμβουλοι μεγάλων επιχειρήσεων από ολόκληρο τον κόσμο, η επιχείρηση του σήμερα στηρίζεται σε πέντε βασικούς άξονες: Δίψα για αλλαγή, ήτοι μια εταιρεία η οποία διαρκώς αντιλαμβάνεται τι γίνεται γύρω της και σε πολλές περιπτώσεις σε συγκεκριμένες αγορές είναι αυτή που κατευθύνει την αγορά, Καινοτομία πέρα από την φαντασία του πελάτη, δηλαδή προϊόντα ή υπηρεσίες τα οποία υπερβαίνουν αυτό που προσδοκούσε ο πελάτης από τη συγκεκριμένη εταιρεία. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, στην περίπτωση κατά την οποία είστε σε θέση να υπερβείτε κατά 5% τις προσδοκίες των πελατών σας, στο μυαλό των τελευταίων «μεταφράζεται» ως πλήρης διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό! Διαβάστε περισσότερα »

Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (3)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (65)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (73)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (141)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004 - Εκτιμήσεις Κερδοφορίας Υποψηφίου Franchisee: Πόσα χρήματα μπορώ να κερδίσω;
26 Φεβρουαρίου 2006
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.
-