Archive for Ιουνίου, 2011

Franchise Success

Franchise Success,

Το Franchising υπό προϋποθέσεις μπορεί να προσφέρει αξιόπιστες λύσεις. Όχι για όλους και όχι από όλους.

-

Βασικό ερώτημα σε όλες τις συναντήσεις και επικοινωνίες μας με υποψηφίους franchisees και με επιχειρηματίες είναι η στάση που θα πρέπει να επιλεγεί, έτσι ώστε να ξεπεραστεί η συγκυρία με όσο το δυνατόν τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Είναι ένα ερώτημα που πράγματι εφησυχάζει ακόμη και αυτή η διατύπωση ή συζήτησή του.

Βασική διαπίστωση η λαθεμένη αφετηρία του ερωτήματος! Δεν πρόκειται για συγκυρία. Έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή έντονων δομικών αλλαγών, ανακατατάξεων και συγκρούσεων, όπου το καλύτερο σενάριο για την οικονομία μας οδηγεί σε ένα απόλυτα νέο επιχειρηματικά – και όχι μόνο- τοπίο. Η ραγδαία συρρίκνωση της ζήτησης είναι μόνο ένα σύμπτωμα. Ο καταναλωτής αλλάζει και αναπτύσσει διαφορετικά πρότυπα συμπεριφορών. Ο ανταγωνισμός εντείνεται και σε κάποιες περιπτώσεις καθίσταται απρόβλεπτος ή και αθέμιτος. Το τραπεζικό σύστημα διαχειριζόμενο πιθανούς κινδύνους ασκεί έντονη περιοριστική πιστωτική πολιτική σε υφιστάμενες επιχειρήσεις και ταυτόχρονα απόλυτα αρνητικό σε κάθε νέα επένδυση, σε κάθε νέα πρωτοβουλία. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης

6

Ο Ιούνιος είναι ο μήνας των συνεδρίων αρκετών δικτύων franchise. Δύσκολη εποχή για εκδηλώσεις και συναντήσεις, πολλές οι  προκλήσεις, διάχυτη η αμηχανία και σε πολλές περιπτώσεις  εντάσεις, προβληματισμοί, προσδοκίες που διαψεύδονται, αβεβαιότητα, συγκρούσεις και φόβος για το αύριο.

Ο ρόλος του ηγέτη, ο ρόλος του franchisor και της ηγετικής ομάδας σε ένα δίκτυο franchise είναι πιο κρίσιμος από ποτέ.

Απαιτείται ξεκάθαρη τοποθέτηση, σαφήνεια στη στρατηγική, ευθύτητα στη αντιμετώπιση και κυρίως ειλικρίνεια.

Είναι προφανές ότι ποτέ τα πράγματα δεν θα είναι ίδια με το χθες. Αν θέλουμε να προχωρήσουμε πρέπει να αλλάξουμε, να απευθυνθούμε σε νέες αγορές, σε νέους καταναλωτές. Είναι η δική μας αγορά, οι δικοί μας πελάτες. Απλά αλλάζουν με ταχύτητα, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο διασυνδεδεμένο  σύστημα συστημάτων, δημιουργώντας ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Oι ηγέτες, σε ένα δίκτυο Franchise, είναι ανάγκη να σταθούν μπροστά και να απευθυνθούν στο δίκτυο ενθαρρύνοντας ένα νέο μοντέλο σχέσεων και συμμετοχής. Πρέπει να ανακαλύψουμε εκ νέου τις σχέσεις μας με τους πελάτες μας, να υποκαταστήσουμε πόρους που χάνονται και αυτό απαιτεί δημιουργικότητα και νέες επιχειρησιακές δεξιότητες.

Πρέπει να τολμήσουμε να δηλώσουμε ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα, που μας στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια, δεν είναι πλέον εξίσου αποτελεσματικά. Πρέπει να αναγνωρίσουν ότι πρέπει να συγκρουστούν με τις υπάρχουσες παραδοχές, μεθόδους, συστήματα, δομές. Οι βέλτιστες πρακτικές του χθες αποδεικνύονται αναποτελεσματικές, οι δε υφιστάμενοι μηχανισμοί οδηγούν το δίκτυο σε οργανωτική παράλυση.

Είναι πράγματι δύσκολο να σταθεί κάποιος στη μέση της αίθουσας ενός συνεδρίου και να αναγγείλει σε franchisees, που έχουν επενδύσει σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο, σε ένα σύστημα ότι το υφιστάμενο μοντέλο δεν είναι πλέον αποδοτικό. Ότι πρέπει να αλλάξουμε, γιατί οι βασικές παραδοχές  που στηριχθήκαμε έχουν μεταβληθεί! Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Ένας Χρόνος Μνημόνιο – Ο Ρόλος των Επιχειρήσεων στη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Ελλάδας

-

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) διοργάνωσε εκδήλωση με την υποστήριξη του ΙΟΒΕ για την επέτειο των 20 ετών από την ίδρυση του Συνδέσμου.Η εκδήλωση είχε τίτλο «Ένας Χρόνος Μνημόνιο – Ο Ρόλος των Επιχειρήσεων στη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Ελλάδας» και πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011, στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη (Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1).

Ιδιαίτερα τεκμηριωμένη η ομιλία του Γενικού Διευθυντή του ΙΟΒΕ, Καθ. Ιωάννη Στουρνάρα για τα  αίτια της κρίσης καθώς και για τις επιπτώσεις του μνημονίου. Στη συνέχεια, ο κ. Βασίλης Ρεγκούζας, Αν. Συντονιστής της Συμβουλευτικής Επιτροπής του ΣΕΣΜΑ, παρουσίασε έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα για τα αποτελέσματα της χρηματοπιστωτικής κρίσης, το Μνημόνιο και τις επιπτώσεις τους.

Παρακολουθώντας προσεκτικά τα στοιχεία που παρατέθηκαν στις παρουσιάσεις (συνιστώ θερμά να τις μελετήσετε) και κυρίως την παρέμβαση του κ. Στουρνάρα στο σκέλος  των επιπτώσεων και της αποτελεσματικότητας του μνημονίου, αυτόματα μου γεννήθηκαν ορισμένα ερωτήματα:

  • Η αποσπασματική και επιλεκτική εφαρμογή του μνημονίου μήπως οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα;
  • Είναι δυνατός ο σχεδιασμός και κυρίως η εφαρμογή συγκροτημένων πολιτικών υπέρβασης της κρίσης, αυτής της κλίμακας, από ένα πολιτικό προσωπικό που δεν κατανοεί – πέρα από το λογιστικό της αποτέλεσμα- την διάσταση και τα αίτια της κρίσης και από ένα κρατικό μηχανισμό που η πλήρης αναμόρφωσή του, είναι μέρος της λύσης;
  • Η απουσία ισχυρών αναπτυξιακών κινήτρων σε βασικούς τομείς της οικονομίας με υψηλή ελληνική προστιθέμενη αξία, μήπως οδηγεί σε περαιτέρω επιδείνωση της κρίσης;
  • Η απουσία ενός συγκροτημένου επιχειρησιακού σχεδίου διεξόδου από την κρίση και η επικοινωνία του στην ελληνική κοινωνία μήπως οδηγεί σε ανυπέρβλητα αδιέξοδα;
  • Η παντελής αδυναμία κατανόησης των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής οικονομίας και κυρίως του ρόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μήπως οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη ύφεση;
  • Η επιταχυνόμενη εισοδηματική πόλωση της ελληνικής κοινωνίας και η αποσάθρωση του κοινωνικού ιστού μήπως οδηγεί πλέον σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις;
  • Μήπως τέλος η λύση είναι ένα θέμα που αφορά συνολικά την Ευρώπη, έχοντας υπερβεί τα όρια της ελληνικής οικονομίας;
  • Διαβάστε περισσότερα »

    Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

    Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

    Σχέσεις Franchisees-Franchisors και συστήματα “συμμόρφωσης”

    -

    Η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του συστήματος είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για την επιτυχία ενός συστήματος franchise. Οι προδιαγραφές και τα πρότυπα του συστήματος προσδιορίζουν το brand σε πολλά επίπεδα και τελικά συμβάλλουν σημαντικά στην επιτυχία του franchisor και του franchisee  

    Προσδιορίζουν την ουσία του brand και της αλυσίδας και κυρίως πως εκλαμβάνεται από τον πελάτη, καθώς και τη στρατηγική της τοποθέτηση έναντι του ανταγωνισμού. Καθορίζουν το τι μπορούν να περιμένουν οι πελάτες από πλευράς εμφάνισης, ποιότητας και ατμόσφαιρας. Εκτός των προηγούμενων, τα πρότυπα και οι προδιαγραφές εφαρμόζονται για να επιτύχουν τη συνέπεια του δικτύου franchise αλλά και να διασφαλίσουν τη μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση μεταξύ των επιχειρησιακών μονάδων του δικτύου. Χωρίς αυτή τη συνέπεια και τη συνέχεια, οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρονται από τις επιχειρηματικές μονάδες ενός δικτύου franchise δεν είναι ακριβώς οι ίδιες και υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους, ενώ ταυτόχρονα το κόστος διαχείρισης της αλυσίδας αυξάνεται σημαντικά. Το γεγονός αυτό, εκτός της μεγάλης σύγχυσης που προκαλεί στους καταναλωτές, δημιουργεί σημαντική δυσκολία στον franchisor να μετρήσει και να εκτιμήσει την ικανοποίηση των πελατών από το δίκτυο franchise, αλλά και από το brand που αντιπροσωπεύεται μέσα από αυτό το δίκτυο.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους, επιβάλλεται όλοι οι franchisors να έχουν ένα καθαρά δομημένο πρόγραμμα με το οποίο θα διαχειρίζονται τη συμμόρφωση των franchisees με τις απαιτούμενες προδιαγραφές και πρότυπα. Επιπρόσθετα και οι franchisees από την πλευρά τους θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η συμμόρφωσή τους με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του συστήματος franchise θα λειτουργήσει προς όφελος δικό τους, καθώς και προς όφελος του brand σαν σύνολο. Ένα τέτοιο καθαρά δομημένο πρόγραμμα συμμόρφωσης θα πρέπει να ξεκινήσει πολύ πριν συναφθεί μια συμφωνία franchise. Διαβάστε περισσότερα »

    Related Posts with Thumbnails

    Αρχειο δημοσιευσεων

    Φωτογραφιες του Franchise Blog

    • 5asec Μαρούσι
    • kem omilia 2010
    • money show 2009
    • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
    • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
    • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
    • KRAFT
    • imerida TITANIA

    Με μια ματιά

    Εγγραφειτε στο Franchise Blog

    Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

    Τελευταία Νέα του Franchise