Archive for Οκτωβρίου, 2011

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Doing Business 2012: “Βελτίωση” της κατάταξης της Ελλάδας!!!
Με ιδιαίτερη περηφάνια και ενθουσιασμό διαβάσαμε ότι η Ελλάδα βελτίωσε την κατάταξης της στους δείκτες επιχειρηματικού περιβάλλοντος, όπως αυτοί καταγράφονται και αποτυπώνονται από την Έκθεση του ΟΟΣΑ και την Έκθεση “Doing Business 2012” της Παγκόσμιας Τράπεζας, που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 20 Οκτωβρίου.
Συμμερίζομαι τον ενθουσιασμό των συντακτών της ανακοίνωσης του Υπουργείου Ανάπτυξης: «Πιο συγκεκριμένα, η χώρα μας, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Έκθεση του 2011, ανεβαίνει 14 θέσεις στην κατάταξη «Starting a business» και πλέον καταλαμβάνει την 135η θέση από την 149η.» ( για τους επιμελείς η πλήρης ανακοίνωση εδώ)
Παράλληλα ο προσεκτικός μελετητής της έκθεσης θα διαπίστωνε ότι η Ελλάδα επέτυχε την 100 θέση στο σχετικό πίνακα συγκεντρωτικής κατάταξης “Doing Business 2012” σε σύνολο 183 χωρών (προφανώς, τελευταία στην ΕΕ) και ξεπέρασε μεταξύ άλλων και την Papua New Guinea η οποία βρίσκεται στην 101η θέση.
Η δε αναλυτική βαθμολογία της Ελλάδας, σύμφωνα με τα κριτήρια κατάταξης είναι η ακόλουθη:

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Η ικανοποίηση των franchisees και η επιλογή ενός συστήματος franchise
Δεκάδες χιλιάδες επιχειρηματίες αναζητούν πλέον νέους δρόμους για τις επιχειρήσεις τους, κατανοώντας ότι η νέα εποχή που βιώνουμε απαιτεί νέες δεξιότητες, ισχυρά και διατηρήσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που η υφιστάμενη δραστηριότητα τους δε διαθέτει.
Παράλληλα χιλιάδες στελέχη μένουν εκτός αγοράς εργασίας και αναζητούν μια νέα καριέρα – εντός ή και εκτός Ελλάδας – αλλά και εναλλακτικές ως επιχειρηματίες σε τομείς που πιστεύουν ότι αξιοποιούν τις εμπειρίας, τις γνώσεις τους και τις δεξιότητες..
Το franchising αποτελεί μια αποτελεσματική λύση αλλά όπως έχουμε πολλές φορές τονίσει δεν είναι κατάλληλη για “αναγκαστικούς επιχειρηματίες”. Το franchising είναι λύση όταν είναι επιλογή και όχι μια λύση ανάγκης, μπροστά στο δέος του μακροχρόνιου άνεργου. (δες κι εδώ Το franchising αποτελεί λύση όταν είναι και επιλογή )
Στις μέρες μας είναι δύσκολο το να παραμείνεις επιχειρηματίας. Ακόμα πιο δύσκολο να αποφασίσεις να κάνεις το μεγάλο βήμα, να γίνεις για πρώτη φορά, τώρα σε καιρούς κρίσης. Ακόμα και αν αποφασίσετε το επόμενο μεγάλο βήμα, τότε δεν είναι και πάλι εύκολο να διαλέξετε το κατάλληλο franchise concept. Ακόμη κι εγώ που συνεργάζομαι με δίκτυα franchise καθημερινά εδώ και 27 χρόνια, θα ήμουν ιδιαίτερα αγχωμένος αν βρισκόμουν σε αυτή τη θέση.
Είναι τόσες πολλές οι ευκαιρίες, οι προκλήσεις και τα δεδομένα που πρέπει να μελετήσει, αναλύσει και λάβει κανείς υπόψη: οι αλλαγές στην αγορά, η μειωμένη ζήτηση, η ένταση του ανταγωνισμού, αλλά και ταυτόχρονα οι στόχοι, η οικογένεια, τα κόστη, οι υποχρεώσεις, οι περιορισμοί, το πακέτο franchise, τα ανταποδοτικά οφέλη, η υποστήριξη και εκπαίδευση, η απαιτούμενη καθοδήγηση και υποστήριξη, τόσα και τόσα άλλα.
Παρόλο που τα παραπάνω είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες, θεωρώ ότι είναι εξίσου σημαντικό να μάθει κανείς αυτό που σκέφτονται οι franchisees οι οποίοι είναι στο δίκτυο. Να το θέσω πιο απλά, μια βασική ερώτηση είναι: Οι υπάρχοντες franchisees είναι πράγματι ικανοποιημένοι με το σύστημα franchise στο οποίο είναι ενταγμένοι; Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟ FRANCHISE ΣΕ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ
H οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε μια πρωτόγνωρα δύσκολη θέση πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων εταιρειών που αναπτύσσονται με franchise.
Η αναμενόμενη περαιτέρω επιδείνωση επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τις επιχειρήσεις και θέτει νέες και ιδιαίτερα σύνθετες προκλήσεις, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνει πολύτιμους πόρους που μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για μια νέα δυναμική ανάπτυξη.
Παράλληλα οι έρευνες για το επιχειρηματικό κλίμα και την καταναλωτική συμπεριφορά καταγράφουν μία έντονη απαισιοδοξία και οι προβλέψεις των ειδικών περιγράφουν μια σειρά αλλαγών που σταδιακά λαμβάνουν χαρακτηριστικά μόνιμου χαρακτήρα, διαμορφώνοντας ένα νέο καταναλωτή με διαφορετικές συμπεριφορές και αξίες. ( δες εδώ Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. και εδώ The post-crisis consumer).
Παρά το έντονα αρνητικό κλίμα, σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, στην αγορά του Franchising καταγράφεται μια αξιοσημείωτη σταθερότητα και σε κάποιους κλάδους μια μικρή αλλά σταθερή ανάπτυξη ( δες εδώ Franchising 2011: Σταθεροποιητικές Τάσεις αλλά και Αναδιάρθρωση Δικτύων ). Εντούτοις η γενικότερη εκτίμηση είναι ότι σε ένα έντονα αρνητικό περιβάλλον αναμένονται δύσκολες συνθήκες και για τους franchisors και για τους franchisees.
Ωστόσο, παρά το δυσχερές επαγγελματικό περιβάλλον, εντοπίζουμε ακόμα υψηλές αντοχές αλλά και επιδόσεις που πραγματικά ξεχωρίζουν .Το Franchising αποτελεί μια μοναδική διέξοδο τόσο για νέους επιχειρηματίες, όσο και για υφιστάμενους, ενώ αποτελεί δυναμικό εργαλείο μετασχηματισμού παραδοσιακών αγοραστικών groups. Δεκάδες δίκτυα τόσο σε παραδοσιακούς τομείς όπως η εστίαση, τα τρόφιμα και ποτά αλλά και σε νέα δυναμικές αγορές όπως η υγεία, ο τουρισμός ή οι υπηρεσίες καταγράφουν σημαντικά αποτελέσματα, αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες, ευέλικτες δομές και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα . Διαβάστε περισσότερα »

Δημήτρης Στεφ. Κωστάκης, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νομικός Σύμβουλος Franchise, συγγραφέας του βιβλίου: Franchising, Νομική και Επιχειρηματική Διάσταση. Εmail: kostakis.d.s@dsa.gr
Η ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ FRANCHISE KAI OI ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ
Με τη λήξη της Σύμβασης Franchise δημιουργούνται για τα μέρη ορισμένες υποχρεώσεις (μετασυμβατικές υποχρεώσεις από τη μετενέργεια της σύμβασης), τις οποίες θα εξετάσουμε αμέσως παρακάτω. Κρίνεται σκόπιμο οι μετασυμβατικές αυτές υποχρεώσεις να περιλαμβάνονται και να αναλύονται στη Σύμβαση Franchise προς αποφυγή μεταγενέστερων παρεξηγήσεων.
A. Η Υποχρέωση Απόδοσης
Βασική υποχρέωση του λήπτη είναι να αποδώσει στον δότη, ταυτόχρονα με τη λήξη της σύμβασης, όλα τα αντικείμενα που έλαβε από αυτόν προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για την άσκηση της επιχειρηματικής του δραστηριότητας στα πλαίσια της σύμβασης franchise. Τα αντικείμενα αυτά πρέπει να τα αποδώσει σε καλή κατάσταση και είναι ενδεικτικά το εγχειρίδιο λειτουργίας, το διαφημιστικό υλικό, οι διάφοροι κατάλογοι, τα κάθε είδους έγγραφα, τα επιστολόχαρτα, οι πινακίδες με τα διακριτικά γνωρίσματα του δότη, οι δισκέτες ηλεκτρονικών υπολογιστών, τα υλικά συσκευασίας κ.λ.π. Ο σημαντικότερος δικαιολογητικός λόγος για την επιβολή αυτής της μετασυμβατικής υποχρέωσης είναι να μη δοθεί η δυνατότητα στον πρώην λήπτη ή σε οποιοδήποτε τρίτο να χρησιμοποιήσει αυτό το υλικό, το οποίο αφενός περιέχει επιχειρηματικά απόρρητα του δότη (εγχειρίδιο λειτουργίας) και αφετέρου μπορεί η χρησιμοποίηση του να δημιουργήσει στο καταναλωτικό κοινό την εσφαλμένη εντύπωση ότι ο τέως λήπτης, ή κάποιος τρίτος, συνδέονται με το δίκτυο franchise του δότη και το αντιπροσωπεύουν. Γι’αυτό το λόγο απαγορεύεται στον λήπτη να έχει προβεί και στην παραγωγή αντιγράφων του παραπάνω υλικού. Εξάλλου, τόσο ο Ευρωπαϊκός όσο και ο Ελληνικός Κώδικας Δεοντολογίας για το Franchising θεωρούν ότι ο όρος περί επιστροφής από τον Λήπτη κάθε υλικής ή άϋλης περιουσίας, που ανήκει είτε στον Δότη είτε σε άλλον, κατά τη λύση της Σύμβασης Franchise, αποτελεί έναν από τους στοιχειωδώς ελάχιστους όρους της σύμβασης.
Β. Η Υποχρέωση Παράλειψης Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Stay Hungry. Stay Foolish.
Είναι ιδιαίτερο συναίσθημα να διαβάζεις το άγγελμα του θανάτου ενός ανθρώπου σε ένα μέσο που δημιούργησε ο ίδιος.
Ο Στιβ Τζομπς, ιδρυτής της Apple μια εμβληματική προσωπικότητα, η οποία υπήρξε εμπνευστής των υπολογιστών Macintosh, του iPad, iPod και iPhone, πέρα από την επανάσταση που έφερε στο χώρο της τεχνολογίας, ήταν από τους μεγαλύτερους οραματιστές και καινοτόμους επιχειρηματίες.
Η ομιλία του στις 12 Ιουνίου του 2005 στην τελετή αποφοίτησης στο Πανεπιστήμιο του Στανφορντ είναι συγκλονιστική.
Σ’ αυτές τις δύσκολες εποχές αξίζει να κάνουμε μια μικρή στάση και να την ξαναδιαβάσουμε.
«Stay Hungry. Stay Foolish.»
Η μετάφραση του κ. Χρήστου Μιχαηλίδη από την Ελευθεροτυπία στο «Ανθρώπων Εργα και Ημέρες».
«Είναι τιμή μου που είμαι μαζί σας σήμερα στην τελετή αποφοίτησής σας από ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο. Για να σας πω και την αλήθεια, αυτό είναι το πλησιέστερο που έχω φτάσει ποτέ σε τελετή αποφοίτησης. Σήμερα, θέλω να σας πω τρεις ιστορίες από τη ζωή μου. Αυτό, όλο κι όλο. Τίποτα σπουδαίο. Απλώς τρεις ιστορίες.
1Η πρώτη έχει να κάνει με το πώς να ενώνεις σημεία.

Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (3)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (65)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (73)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (141)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004 - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
4 Μαΐου 2011
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.
-