Archive for Δεκεμβρίου, 2011

Franchise Success,
Franchising: Επενδύοντας σε αξίες
Τους τελευταίους μήνες όλοι αισθανόμαστε ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή της οποίας η κύρια συνιστώσα θα είναι η συνεχής αλλαγή, που καθορίζει ένα απόλυτα νέο ανταγωνιστικό πεδίο.
Ανατρέπονται όλα τα θεμελιώδη μεγέθη και όλες οι σταθερές πάνω στις οποίες είχαμε οικοδομήσει τις επιχειρήσεις μας, τις στρατηγικές μας, την πορεία μας τόσο ως επαγγελματίες όσο και ως οικογένειες. Έχουμε τοποθετηθεί αρκετές φορές και μέσω του FRANCHISE SUCCESS και μέσω του http://www.franchiseBlog.gr και των portals www.franchise-success.gr και www.franchiseportal.gr για τις επιπτώσεις της κρίσης, τις δυναμικές που αναπτύσσονται αλλά και τις ευκαιρίες που εμπεριέχονται και που η ίδια η κρίση αναπτύσσει.
Έχουμε προβεί σε αρκετές παρεμβάσεις προσπαθώντας να αναδείξουμε ότι το κλειδί για την υπέρβαση της κρίσης είναι να προσπαθήσουμε, ο καθένας στον τομέα του, να δει ακριβώς τι μπορεί να κάνει διαφορετικά, πώς πρέπει να δράσει, να χαράξει μια νέα πορεία έτσι ώστε να καταστεί συντομότερη η υπέρβαση της και να σταθούμε πιο ανταγωνιστικοί στο νέο περιβάλλον το οποίο δημιουργείται.
Πράγματι το franchising μπορεί να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίους επιχειρηματίες καθώς και για εκατοντάδες χιλιάδες νέους ανέργους που δημιουργούνται από τη συνεχή επιδείνωση του επιχειρηματικού κλίματος.
Σε πρόσφατη ημερίδα τονίσαμε ότι πρέπει να ξαναγυρίσουμε στα βασικά, στις θεμελιώδεις αξίες που εδράζεται το franchising, να αξιοποιήσουμε τα ουσιώδη μοναδικά πλεονεκτήματα του, όπως ευελιξία, προσαρμοστικότητα, αμοιβαία αποδοτικότητα, ταχύτητα και άμεση αντίδραση στις αλλαγές της αγοράς, στοχευμένη αξιοποίηση ταλέντων, εμπειριών και δεξιοτήτων, τονίζοντας μέσα από τις παρεμβάσεις μας αυτές δύο βασικά σημεία: Πρώτον, τι πρέπει να αλλάξει στα υφιστάμενα δίκτυα franchise και δεύτερον, πώς πρέπει να ξαναδούμε τη βασική αφήγηση του franchising ως μοντέλο συνεργασίας.
Όσον αφορά στα δίκτυα franchise εντοπίσαμε επτά μεγάλες περιοχές παρεμβάσεων στις οποίες όλα τα συστήματα franchise πρέπει να εξετάσουν και να εφαρμόσουν έτσι ώστε να διατηρήσουν και να διευρύνουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
Το πρώτο σημαντικό πεδίο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο. Είναι καθήκον όλων των συστημάτων franchise να επανεξετάσουν τις βασικές παραδοχές του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Βιώνουμε όλοι μια συμπίεση της κερδοφορίας, έλλειψη ρευστότητας, συμπίεση της αλυσίδας αξίας, μείωση της αγοραστικής δύναμης και της ζήτησης, απαξίωση περιοχών, κατηγοριών ή και κλάδων. Όλα αυτά λοιπόν τι απαιτούν; Να ξαναδούμε τις βασικές παραδοχές του μοντέλου λειτουργίας.
Αυτό φυσικά θα επαναπροσδιορίσει λογικά και τη στρατηγική ανάπτυξης και την τοποθέτηση μας στην αγορά. Ο συνδυασμός των παραπάνω θα επαναδιατυπώσει συνολικά το επιχειρηματικό μοντέλο συνεργασίας του δικτύου. Ο πελάτης αλλάζει, το ανταγωνιστικό πεδίο αλλάζει, το πλαίσιο λειτουργίας αλλάζει, οι παλιές συνταγές δεν δουλεύουν πια, ο πελάτης δεν είναι δεδομένος. Το μήνυμα ξεκάθαρο: Η Αλλάζουμε ή …… Διαβάστε περισσότερα »

Δημήτρης Στεφ. Κωστάκης, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νομικός Σύμβουλος Franchise, συγγραφέας του βιβλίου: Franchising, Νομική και Επιχειρηματική Διάσταση. Εmail: kostakis.d.s@dsa.gr
FRANCHISING και ΠΤΩΧΕΥΣΗ:Απαντήσεις σε ερωτήματα της επικαιρότητας
Α) Τι θα συμβεί στην περίπτωση που τυχόν είτε ο Δότης είτε ο Λήπτης πτωχεύσει;
Σύμφωνα με τον Πτωχευτικό Κώδικα, η κήρυξη της πτώχευσης αποτελεί λόγο λύσης των συμβάσεων προσωπικού χαρακτήρα, στις οποίες ο οφειλέτης είναι συμβαλλόμενο μέρος. Κύριο χαρακτηριστικό των συμβάσεων που λύονται λόγω πτώχευσης ενός εκ των συμβαλλομένων είναι ο ιδιαίτερος προσωπικός δεσμός των συμβαλλομένων. Αυτός προκύπτει από τη φύση της σύμβασης ή λόγω ερμηνείας της βούλησης των συμβαλλομένων ή ρήτρας λύσης της σύμβασης συνεπεία πτώχευσης ενός εκ των συμβαλλομένων. Περαιτέρω, ο Πτωχευτικός Κώδικας στην Αιτιολογική του Έκθεση αναφέρει ρητά ότι λυόμενες συμβάσεις λόγω πτώχευσης είναι και εκείνες των οποίων, ανεξάρτητα από το εάν έχουν ή όχι προσωπικό χαρακτήρα, η λύση προβλέπεται από ειδικές διατάξεις Νόμου είτε ως αυτόματη (π.χ. εργολαβίες δημοσίων έργων, σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων, παροχής τεχνογνωσίας ή δικαιόχρησης) είτε ως δυνητική (π.χ. η ασφαλιστική σύμβαση, σύμβαση εμπορικής μίσθωσης) συνέπεια.
Συνεπώς, η Σύμβαση Δικαιόχρησης (Franchising) λύεται αυτομάτως στην περίπτωση της πτώχευσης ενός εκ των συμβαλλόμενων μερών της, δηλαδή είτε του Δότη είτε του Λήπτη, αφού οπωσδήποτε ανήκει στην κατηγορία των συμβάσεων όπου κυριαρχεί το έντονο προσωπικό στοιχείο και επιπλέον αναφέρεται ρητά και στο παράδειγμα της Αιτιολογικής Έκθεσης του Πτωχευτικού Κώδικα. Βέβαια, συνήθως στην πράξη υπάρχει ιδιαίτερη συμβατική πρόβλεψη (ρήτρα) για την αυτόματη λύση της σύμβασης στην περίπτωση της πτώχευσης. Τέλος, ο Πτωχευτικός Κώδικας προβλέπει ότι τα παραπάνω οριζόμενα δεν θίγουν το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης λόγω πτώχευσης είτε του Δότη είτε του Λήπτη, το οποίο (δικαίωμα) προβλέπεται είτε στη σύμβαση είτε στο νόμο. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι εάν κάποιο από τα συμβαλλόμενα μέρη αρνείται να αποδεχθεί ότι η Σύμβαση Franchise λύθηκε αυτομάτως στην περίπτωση της πτώχευσης, τότε το άλλο μέρος δικαιούται να προβεί στην καταγγελία της σύμβασης για σπουδαίο λόγο.
Β) Τι θα συμβεί στην περίπτωση που τυχόν είτε ο Δότης είτε ο Λήπτης υπαχθεί στη Διαδικασία Συνδιαλλαγής του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα; Διαβάστε περισσότερα »

Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (4)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (66)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (74)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (142)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - Εκτιμήσεις Κερδοφορίας Υποψηφίου Franchisee: Πόσα χρήματα μπορώ να κερδίσω;
26 Φεβρουαρίου 2006 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.
-