Archive for 2012

Franchise Success

Franchise Success,

Αξιοπιστία και Διαφάνεια: Πυλώνες Ανάπτυξης των Συστημάτων Franchise

1

Είναι  γεγονός ότι ζούμε σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον, απαιτητικό αλλά ταυτόχρονα και αντιφατικό. Οι επιχειρήσεις, τα δίκτυα, οι franchisees χρειάζονται και αλλαγή και σταθερότητα, υψηλή ποιότητα  αλλά και χαμηλό κόστος, αποκεντρωμένη  λειτουργία  αλλά και συγκέντρωση για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, πιστούς πελάτες και franchisees αλλά ταυτόχρονα και κερδοφορία.

Παράλληλα οι πελάτες μας γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί, απαιτητικοί, δύσπιστοι, με περισσότερες από ποτέ επιλογές, αλλά ταυτόχρονα  και απαιτητικοί για ποιότητα, τιμή, εξυπηρέτηση και τέλος  έχουν ανάγκη από αναγνώριση και περηφάνια για τις επιλογές τους.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθούν αυτό που λέμε διπλή όραση. Η κρίση, η συνεχής αλλαγή του ανταγωνιστικού πεδίου απαιτεί μια συγκροτημένη στρατηγική που να απαντά αποτελεσματικά σε δυο διαφορετικά επίπεδα, να θωρακιστούμε αφενός από τις επιπτώσεις της κρίσης, γιατί όπως λέει ο Carl Philipp Gottfried von Clausewitz στο On War «στον πόλεμο ο αμυνόμενος πρέπει πάντα να επιδιώκει να περάσει στην επίθεση, αλλά να το πράττει μόλις έχει εξασφαλίσει το πλεονέκτημα της άμυνας».

Πρέπει, λοιπόν, πρώτα απ’ όλα να θωρακίσουμε τα δίκτυα, τις επιχειρήσεις μας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να επιβιώσουμε αλλά και ταυτόχρονα να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις, να αναπτύσσουμε τις στρατηγικές  για να κατακτήσουμε τη θέση που στοχεύουμε να κατακτήσουμε στη νέα πραγματικότητα που έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνεται. Δύο διαφορετικά επίπεδα, δυο διαφορετικές προκλήσεις που όμως και οι δύο πρέπει να απαντώνται  και αποτελεσματικά αλλά και έγκαιρα, άμεσα δηλαδή σήμερα. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Franchisor: Προαπαιτούμενα για μια επιτυχή ανάπτυξη

-

Με μια απλή αναζήτηση στο Amazon και το Internet θα διαπιστώσουμε ότι αμέτρητα βιβλία και άρθρα έχουν γραφτεί για το franchising και μάλιστα ο ρυθμός τους αυξάνεται με έντονο ρυθμό.

Παρά την συνεχή αύξηση του βαθμού συγκέντρωσης της αγοράς (κυρίως στο λιανεμπόριο) σε λίγους μεγάλους ομίλους, σε διεθνές επίπεδο, το ενδιαφέρον για το franchising βαίνει αυξανόμενο και αποτυπώνεται τόσο στην αύξηση της βιβλιογραφίας αλλά και στην διαρκώς αυξανόμενη παρουσία sites, εξειδικευμένων εταιρειών που απευθύνονται στο χώρο κοκ.

Βασική αιτία η δυναμική ανάπτυξης που εμπεριέχει το franchising ως σύστημα και  η προσαρμοστικότητά του στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Γεγονός που οφείλεται στο ότι αναμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα πλέον αποτελεσματικά διαχρονικά μοντέλα επιχειρηματικής ανέλιξης,  διατηρώντας στον πυρήνα του αναλλοίωτα χαρακτηριστικά που αποδεικνύονται ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε περιβάλλοντα που η μόνη σταθερή συνιστώσα είναι η συνεχής αλλαγή.

Η ποικιλία των θεμάτων που ανακαλύπτουμε στη βιβλιογραφία και στην αρθρογραφία είναι πράγματι ευρεία και εκτείνεται από την ανάπτυξη ενός νέου franchise και την διαδικασία επιλογής, έως την εξαγορά ενός υφιστάμενου σημείου (franchise resales), καθώς και θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση της απόδοσης μιας επιχείρησης  franchise. Επίσης υπάρχει μεγάλος αριθμός άρθρων που περιγράφουν ποια στοιχεία χαρακτηρίζουν τον «καλό» franchisee, αλλά σπάνια ανακαλύπτει κάποιος άρθρα για το τι συγκροτεί ένα αποδοτικό σύστημα Franchise.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία έτη από αυτό το βήμα έχουμε δώσει ιδιαίτερος βάρος  στη προβολή των στοιχείων, των πρακτικών, της κουλτούρας που περιγράφουν κυρίως τον «καλό» franchisor.

Και τούτο διότι στόχος μας είναι η υπέρβαση του κλασσικού στερεοτύπου που αναγορεύει ως τον καθοριστικό παράγοντα που προσδιορίζει ως «δημοφιλέστερα» δίκτυα, τον αριθμό των franchises που τα συγκροτούν και την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής τους καμπάνιας.

Αλλά, όπως έχουμε διαπιστώσει -με οδυνηρό τρόπο- πρόσφατα και στην Ελλάδα το μέγεθος μιας αλυσίδας και η διαφημιστική προβολή του franchise της δεν ταυτίζεται πάντα με ένα αποδοτικό σύστημα.

Αυτό που χρειάζεται κάθε σύστημα franchise, ανεξαρτήτως κλάδου και αγοράς είναι ένα σύνολο από κρίσιμα δομικά στοιχεία που μπορούν να χρησιμεύσουν ως βάση για ένα επιτυχημένο franchise. Ακολουθώντας αυτά τα δομικά στοιχεία ένα δίκτυο franchise θα μπορέσει να παράσχει στους franchisees του ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πακέτο, ένα αποτελεσματικό πλαίσιο το οποίο αν το αξιοποιήσουν σε συνδυασμό με σκληρή δουλειά και τις προσωπικές δεξιότητες και εμπειρίες, προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για επιχειρηματική ανέλιξη και προσωπική ευημερία.

Ας παραθέσουμε δώδεκα θεμελιώδη στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένα σύστημα franchise: Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Κριτήρια Επιλογής Franchise σε Εποχές Κρίσης

2

Παρ’ όλη την κλιμάκωση της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα, στο χώρο του franchise φαίνεται ότι κάτι κινείται.

Η περίοδος του «μεγάλου λήθαργου» φαίνεται ότι αρχίζει να τελειώνει, ίσως γιατί αρχίζουν να διαψεύδονται οι προσδοκίες ότι η κατάσταση που διέρχεται η χώρα είναι κάτι προσωρινό και ότι τα πράγματα θα ξαναέρθουν εκεί που ήταν το 2009 ή έστω το 2010.

Φρούδες αποδεικνύονται οι ελπίδες ότι  η ζήτηση για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες θα επανέλθει στα ίδια επίπεδα και θα μπορέσει η επιχείρηση τους να λειτουργήσει ξανά όπως και πριν  ή ότι οι χιλιάδες άνεργοι που βρέθηκαν μέσα από την κρίση εκτός της αγοράς εργασίας θα ξαναβρούν, αν όχι με  τους  ίδιους όρους αλλά παρόμοιους, μια νέα θέση εργασίας, και ότι για τα χιλιάδες νέα παιδιά που δεν έχουν καν την ευκαιρία να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας, θα ανοίξουν νέες θέσεις στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ή και ακόμα, ότι οι επενδυτές θα ξαναβρούν εκείνες τις ευκαιρίες που υπήρχαν και πριν,  για να επενδύσουν αποδοτικά τα χρήματά τους.

Φαίνεται ότι κάτι αλλάζει λοιπόν και αρχίζουν να αναζητούν μια νέα διέξοδο κυρίως είτε στο χώρο της αυτοαπασχόλησης, είτε στο χώρο μιας νέας επένδυσης σε νέους τομείς που φαίνεται ότι και αντιστέκονται στην κρίση, αλλά και μπορούν να διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο την επόμενη μέρα.

To franchising, εν δυνάμει, μπορεί – και φαίνεται ότι αποτελεί – μια σημαντική εναλλακτική στις νέες αυτές προκλήσεις.

Είναι πολύ σημαντικό να διερευνήσουμε και να δώσουμε απαντήσεις για το ποια είναι τα κριτήρια επιλογής σε μια εποχή κρίσης και συνεχών αλλαγών σαν και αυτή, με ποιους όρους και με πουά φίλτρα θα επιλέξουμε το franchise ως μοντέλο, καθώς και ποια από τα συστήματα franchise θα αποτελέσουν τις βασικές εναλλακτικές προς διερεύνηση.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να πράξει  ένας υποψήφιος, είναι να κατανοήσει απόλυτα το franchise ως επιλογή, ως σύστημα και ως εργαλείο ανάπτυξης.

Πρέπει δηλαδή, να κατανοήσει το μοντέλο λειτουργίας του, έτσι ώστε να μπορεί να αποφασίσει αν του ταιριάζει και αν αποτελεί ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που μπορεί να αξιοποιήσει τις δεξιότητες και τα ταλέντα του.

Το franchising ως επιχειρηματικό μοντέλο έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Προσφέρει δομές, δοκιμασμένα συστήματα, μερίδιο αγοράς, συνεχή εξέλιξη κοκ.

Όμως ταυτόχρονα έχει και πολύ συγκεκριμένους κανόνες.

Λειτουργεί μέσα από συγκεκριμένους ρόλους και καταμερισμό εργασιών, απαιτεί συμπόρευση και κυρίως συνεργασία.

Είναι σημαντικό το γεγονός λοιπόν, ότι ο ρόλος του υποψηφίου franchisee, ως ανεξάρτητου επιχειρηματία είναι ιδιαίτερος στο χώρο του franchise μιας και απαιτεί και δράση μέσα συγκεκριμένα πλαίσια, εμπεριέχει επιχειρηματικό κίνδυνο – όπως kai όλες οι επιχειρηματικές δράσεις –  και ταυτόχρονα απαιτεί μια θεώρηση του επιχειρηματικού συμφέροντος πέρα από αυτό καθ’ αυτό το στενό συμφέρον της δικής του επιχείρησης.

Και τούτο γιατί  ουσιαστικά ο κάθε franchisee συνεισφέρει, αλλά και ωφελείται από την υπεραξία που δημιουργεί συλλογικά το δίκτυο. Η συγκροτημένη αυτή επιχειρηματική δικτύωση αποτελείται από το franchisor, αλλά και από τους άλλους franchisees.

Η έννοια, λοιπόν, του κοινού περιουσιακού στοιχείου, της κοινής ομάδας είναι πάρα πολύ κρίσιμο να είναι κατανοητή από το ξεκίνημα της διερεύνησης του franchising  ως εναλλακτικό σύστημα επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.

Μια από τις παθογένειες της περιόδου (και όχι μόνο αυτής της περιόδου) είναι ότι η πλειονότητα των υποψηφίων franchisee επιλέγει με βάση αυτό που του “φαίνεται” ότι   έχει ενδιαφέρον, ή την επιχείρηση στην περιοχή που του “φαίνεται: ότι έχει επιτυχημένη πορεία, ή αυτήν που τον  εντυπωσιάζει ως εμφάνιση ή ως διαφημιστική προβολή. Μια προσέγγιση που μαθηματικά οδηγεί σε λαθεμένες επιλογές και κυρίως σε σημαντικές απώλειες πολύτιμων πόρων με ιδιαίτερα επώδυνα αποτελέσματα.

Ένας προσεκτικός παρατηρητής της αγοράς θα δει ότι η πλειονότητα των νέων επιχειρήσεων προσανατολίζεται στο χώρο της εστίασης και μάλιστα σε τομείς που θεωρεί ότι είτε αντέχουν στην κρίση είτε αποτελούν μια νέα καινοτόμα ιδέα που τους οδηγεί σε ένα νέο El Dorado. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.

3


Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων για το μέλλον του λιανεμπορίου την τελευταία δεκαετία. Είτε ως αντίπαλο δέος για το παραδοσιακό κατάστημα είτε ως μοναδική ευκαιρία δημιουργίας πλούτου, νέων πηγών κέρδους, αποτελεσματικότερης διαχείρισης του πελάτη, οικοδόμησης ισχυρών brands και ανταγωνιστικών πλεονεκτήματών.

Μια δεκαετία μετά την κατάρρευση διεθνώς εταιρειών που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο (κρίση dot-com), οι παραδοσιακοί λιανέμποροι δυσκολεύονται στην αξιοποίηση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών.

Η κρίση πλέον επιτείνει τους προβληματισμούς, επισπεύδει τη λήψη αποφάσεων μια και η όποια υπέρβασή της προϋποθέτει νέες δεξιότητες, μια διαφορετική στρατηγική που απαντά αποτελεσματικά στις προκλήσεις του νέου ανταγωνιστικού πεδίου. ( δες και εδώ http://www.franchiseblog.gr/?p=777 )

Για να ανταπεξέλθουν οι επιχειρήσεις στο χώρο του λιανεμπορίου θα πρέπει να εφαρμόσουν μια πολυκάναλη στρατηγική, η οποία θα προσφέρει μια  μοναδική συνδυαστική αγοραστική εμπειρία.

Το κομβικό σημείο βρίσκεται στην αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων του φυσικού καταστήματος, σε συνδυασμό με την ευρεία πληροφόρηση που παρέχεται μέσω της διαδικτυακής αγοράς. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούν το φυσικό κατάστημα και να μετατρέψουν την αγορά σε μια απολαυστική ψυχαγωγική και ενθουσιώδη αγοραστική εμπειρία για τον καταναλωτή.

Για να πετύχουν αυτό το στόχο χρειάζεται εκπαίδευση, τεχνογνωσία και εξοικείωση με ένα περιβάλλον που επιφυλάσει συνεχείς αλλαγές και ανατροπές.

Ας σκεφτούμε την εικόνα: Ο μελλοντικός καταναλωτής μέσα από την άνεση του σπιτιού του και μέσω τηλεσυνεδρίασης συμβουλεύεται τον πωλητή του καταστήματος για τις αγορές του, προσαρμοσμένες μάλιστα απόλυτα στο δικό του αποκλειστικά προφίλ του. Διαβάστε περισσότερα »

Franchise Success

Franchise Success,

Xρειαζόμαστε νέα εργαλεία, νέες ιδέες, νέες πρακτικές!

-

Στην εποχή που διερχόμαστε, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε όλοι όσοι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται στο χώρο του franchise  - είτε σαν σύμβουλοι, είτε σαν franchisors, είτε franchisees  ή ως υποψήφιοι franchisees,- ότι χρειαζόμαστε νέα εργαλεία, νέες ιδέες, νέες πρακτικές για να αντιμετωπίσουμε τη νέα κατάσταση και αυτήν τη νέα πραγματικότητα.

Για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις μοναδικές δυνατότητες που παρέχει ο θεσμός του franchising για επιχειρηματική ανάπτυξη και προσωπική ευημερία,  απαιτείται ένα νέο ξεκίνημα, ένας νέος εξοπλισμός  με νέα εργαλεία και κυρίως με αυτά που θα ενδυναμώσουν τις επιχειρήσεις μας (συνολικά ως δίκτυα) και θα τις καταστήσουν ικανές να ανταποκριθούν στις συνεχείς αναταράξεις, στην εντατικοποίηση του ανταγωνισμού αλλά και στη ραγδαία συρρίκνωση της ζήτησης.

Και στη φάση αυτή – περισσότερο από ποτέ – απαιτείται ένα επιχειρηματικό μοντέλο που χαρακτηρίζεται από αξίες και αρχές με επίκεντρο την αξιοπιστία και διαφάνεια. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Απλά βήματα για την αποδοτική επιλογή ενός Franchise σε περιόδους προκλήσεων

1

Στα 28 μου χρόνια στην κοινότητα του franchise, έχω δει και συνεργαστεί με μερικούς πολύ επιτυχημένους franchisees. Δυστυχώς, έχω επίσης γνωρίσει και κάποιους που δεν ήταν και τόσο επιτυχημένοι. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι λόγοι για αυτές τις επιτυχίες και αποτυχίες μπορούν να  ομαδοποιηθούν με βάση συγκεκριμένους και διακριτούς άξονες.

Ακόμα και σήμερα, όπου η κρίση έχει κορυφωθεί, αλλάζοντας το  επιχειρηματικό πεδίο, είναι απαραίτητο και είναι περισσότερο από ποτέ κρίσιμο να ακολουθούνται μερικά βήματα που η εμπειρία έχει αναδείξει ως χρήσιμα και αποτελεσματικά.

Μπορείτε να μειώσετε λοιπόν τους παράγοντες ρίσκου, αφιερώνοντας  λίγο χρόνο να σκεφτείτε τα αποτελέσματα των αποφάσεων σας και να αντισταθείτε στον πειρασμό μιας αυθόρμητης, παρορμητικής  επιλογής.

Ακολουθώντας μερικές απλές οδηγίες μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το franchise που επιλέγετε είναι το κατάλληλο για εσάς και θα επιτρέψει στην επιχείρησή σας να αναπτυχθεί και στην επένδυσή σας να αποδώσει.

Κάποιες φορές η «αυθόρμητη επιλογή» μπορεί (σπάνια) να αποδειχθεί αποδοτική, στην πραγματικότητα όμως, η οργανωμένη προσέγγιση είναι πολύ πιο πιθανό να αποβεί συνολικά πιο επιτυχημένη.

Στο άρθρο αυτό παραθέτουμε κάποιες βασικές οδηγίες για την δημιουργία και λειτουργία μίας επιτυχημένης επιχείρησης franchise.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΑΡΕΚΚΛΙΝΕΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟ

Μην προγραμματίζετε να επενδύσετε παραπάνω από αυτό που πραγματικά μπορείτε, όσο ελκυστική και να είναι  μια επιχειρηματική πρόταση.

Επενδύστε έως εκεί που μπορείτε, έχετε πάντα κατά νου μερικά «και αν…;» αρνητικά σενάρια και κρατήστε μερικά χρήματα για απρόοπτα γεγονότα, που ίσως προκύψουν- γιατί συνήθως (σχεδόν πάντα) προκύπτουν.

Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε από μία «ευκαιρία», επομένως είναι κρίσιμο να έχετε ξεκάθαρη εικόνα των οικονομικών σας δυνατοτήτων και να έχετε θέσει “κόκκινες γραμμές”.

Φυσικά, πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ σύνεσης και υπερβολικής προσοχής ή φοβικής αντιμετώπισης των πάντων.

Ένα επαγγελματικό εγχείρημα είναι εξάλλου η όποια επιλογή και δεν πρέπει να επενδύσετε σ’αυτή το σύνολο των πόρων σας  ή και του περιβάλλοντός σας

ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

Αν και η ιδανική ευκαιρία είναι να μπορείτε να επενδύσετε 10000€ και να κερδίσετε 100.000€, αυτό δε μπορεί να συμβεί στην πραγματικότητα (αν ακόμη και σε τέτοιους καιρούς κάποιοι επικίνδυνοι καιροσκόποι συνεχίζουν να τολμούν να διαφημίζουν….). Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Η επιχειρηματικότητα ως έσχατη λύση.

1

Έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως στην καταστροφική προσέγγιση πολλών ανέργων να επιλέγουν – χωρίς ουσιαστική ανάλυση, μελέτη, ενδελεχή έρευνα όλων των εναλλακτικών –  ως “έσχατη λύση” τη δημιουργία μιας δικής τους επιχείρησης.

Η βασική μας θέση είναι: “Το Franchising είναι λύση όταν είναι συνειδητή ΕΠΙΛΟΓΗ” (δες εδώ και εδώ και εδώ)

Ιδιαίτερα για τα δεκάδες χιλιάδες στελέχη επιχειρήσεων, ένα ανθρώπινο δυναμικό με πολύτιμες εμπειρίες, ικανότητες και δεξιότητες, που βρίσκονται σήμερα, μετά από μια μακρά περίοδο συνεχούς δράσης και εξέλιξης  εκτός αγοράς εργασίας, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές.( δες εδώ και εδώ) διερευνώντας κάτω από ποιους  όρους και προϋποθέσεις η αυτοαπασχόληση και ειδικότερα το franchising αποτελεί λύση .

Είναι αναντίρρητο γεγονός ότι ο αριθμός των άνεργων στελεχών που εξετάζει την επιλογή της αυτοαπασχόλησης αυξάνεται διαρκώς και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό, κυρίως στα μέσο-ανώτερα στελέχη. ( συγκρίνετε τα ευρήματα των δύο μελετών που ακολουθούν)

Το βιώνουμε καθημερινά στις συναντήσεις μας, στην επικοινωνία μας μέσω του Blog, σε webinars ή στις παρουσιάσεις μας.

Η συντριπτική πλειονότητα όμως συνεχίζει να παραμένει αναποφάσιστη, αδρανής και κυρίως χωρίς να έχει καθορίσει  ένα σαφή προσανατολισμό, προτεραιότητες και κριτήρια. Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι (στη πλειονότητά τους)  παρατηρούν αμήχανα την αγορά και κυρίως το κύριο κριτήριο επιλογής τους αναδεικνύεται ο εκτιμώμενος (με ασαφή κριτήρια προσδιορισμένος)  επιχειρηματικός κίνδυνος, που κατά τη γνώμη τους εμπεριέχει μια επένδυση.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, που οδηγεί πάντα σε λαθεμένη απόφαση, η αποστασιοποίηση της τελικής επιλογής τους από τις προσωπικές δεξιότητες και εμπειρίες που  διαθέτουν και μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ταυτόχρονα αδυνατούν να συνεκτιμήσουν τις συγκλονιστικές αλλαγές – πέραν αυτής της ραγδαίας μείωσης της  ζήτησης – που επανακαθορίζουν συνολικά την αγορά, αναδιατάσσοντας απόλυτα  τον ανταγωνιστικό χάρτη,  με αποτέλεσμα οι επιλογές τους είναι με κριτήριο το “χθες” και όχι τη νέα πραγματικότητα.

Η  επιχειρηματικότητα ανάγκης παραμένει μια βασική αιτία δημιουργίας νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Η απουσία έρευνας, επιχειρηματικής εκπαίδευσης, το πιεστικό άγχος εξόδου από την αγορά και της απαξίωσης, η παντελής ανυπαρξία σχεδιασμού και υποδομών, η λαθεμένη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων  αποτελεί κύρια αιτία του υψηλού βαθμού θνησιμότητας των νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, που παραμένει η υψηλότερη στην ΕΕ.

Και όταν λέμε “επιχειρηματικότητα ανάγκης”, εννοούμε το ποσοστό των ατόμων που στράφηκαν στην επιχειρηματική δραστηριότητα λόγω έλλειψης άλλων δυνατοτήτων ικανοποιητικής απασχόλησης. Δηλαδή προκειμένου κάποιος να παραμείνει άνεργος, προτίμησε να ανοίξει την δική του επιχείρηση.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δύο έρευνες, βασικά στοιχεία των οποίων παραθέτουμε, τόσο αυτή της Εταιρίας Επιλογής Στελεχών People for Business με θέμα «Από στέλεχος επιχειρηματίας», όσο και του ΙΟΒΕ “Η Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα 2010 – 2011:Η «Μικρή» Επιχειρηματικότητα σε Περίοδο Κρίσης”

Tα βασικά συμπεράσματα

-η ανεργία και η εργασιακή ανασφάλεια αναγκάζουν το 47% των στελεχών να «φλερτάρει» με την επιχειρηματικότητα (ποσοστό που αυξάνεται το τελευταίο έτος) Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Franchising και η συμβολή του στην Εθνική Οικονομία: Αλήθειες και Προτεραιότητες

1

Από αυτό το βήμα και στο παρελθόν είχαμε αναφερθεί επανειλημμένα τόσο στα χαρακτηριστικά της κρίσης όσο και στη διάρκειά της. Αυτό που από τη πρώτη στιγμή τονίζαμε ήταν και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κρίσης (http://www.franchiseblog.gr/?p=804#more-804 ), ότι δεν είναι απλά ένας υφεσιακός κύκλος, αλλά μια εποχή, που παράλληλα με την συρρίκνωση της αγοράς, αναδιατάσσεται το σύνολο της   οικονομίας, ανατρέπονται τα θεμελιώδη μεγέθη της και ταυτόχρονα προετοιμάζεται το έδαφος για ένα απόλυτα νέο ανταγωνιστικό πεδίο.

Από την πρώτη στιγμή που εκδώσαμε αυτό το περιοδικό είχαμε αναφερθεί – με συνέπεια – στη σημασία του franchising για την ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αλλά και για την ευημερία των εκατοντάδων χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρηματιών  στην ελληνική αγορά.

Ένα  μοναδικό ρόλο που το franchising έχει διεθνώς επιτύχει ακόμη και σε εποχές έντονων αναταράξεων και κρίσεων,  πόσο μάλλον δε στην Ελλάδα, που η δομή της οικονομίας της στηρίζεται καθαρά σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Και τούτο το διαλαλούσαμε όχι για να το συνδέσουμε με κάποιες επιδοτήσεις ή το μη αποκλεισμό από κάποια επιδοτούμενα προγράμματα αλλά κυρίως για να προβάλλουμε και να ενδυναμώσουμε το θεσμό ως ένα αξιόπιστο πυλώνα για την ελληνική οικονομία.

Ήταν και είναι προφανείς οι λόγοι της συμβολής του franchising στην εθνική οικονομία και μπορεί να αποδειχτούν ακόμα περισσότερο ουσιαστικοί αν συνδυαστούν με μια συστηματική προβολή βέλτιστων πρακτικών, επιτυχημένων επιχειρηματικών προτάσεων και κυρίως ξεκαθάρισμα και αυτοπροστασία του χώρου από καιροσκόπους που έχουν παρεισφρήσει, αμαυρώνοντας την πολύτιμη συνεισφορά του.

Θα θέλαμε συνοπτικά να απαριθμήσουμε ορισμένους από τους βασικούς άξονες συμβολής του Franchising στην Ελληνική οικονομία. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Δίκτυα Franchise και Ηγεσία – το κλειδί για την προσέλκυση ποιοτικών franchisees

2

Δίκτυα Franchise και Ηγεσία - το κλειδί για την προσέλκυση ποιοτικών franchisees

Ένα βασικό θέμα που προκύπτει όταν σχεδιάζεται ή αναπτύσσεται  ένα δίκτυο franchise και αναζητάτε ποιοτικούς franchisees ή  ακόμα και επενδυτές για την εταιρεία σας είναι: «Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της  ομάδας διοίκησης;».

Εμείς πιστεύουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας ( και εδώ )

Το ζούμε πλέον καθημερινά. Τα δίκτυα που μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές προκλήσεις της αγοράς μας, πέρα από κλάδους, είναι αυτά που ευτύχησαν να διαθέτουν ισχυρή ηγετική ομάδα.

Οι δυνητικοί επενδυτές, οι ποιοτικοί Franchisees στοχεύουν σε ισχυρές επιχειρήσεις  και δίκτυα και τούτο απαιτεί να  δίδουν ιδιαίτερο βάρος στην ικανότητα της ομάδας διοίκησης να προσαρμόζεται  στις συνθήκες, να υιοθετεί έγκαιρα  αλλαγές, να κατακτούν μερίδια ακόμη και όταν η αγορά συρρικνώνεται. Απόλυτα εύλογο μια και βασικός στόχος της διαδικασίας αξιολόγησης είναι να διασφαλίσουν,   ότι παρά τη κρίση, τελικά θα  κερδίσουν μεσοπρόθεσμα από την  αρχική  τους επένδυση και την όποια, ως franchisee, επιλογή τους.

Η ικανότητα της ομάδας διοίκησης ενός δικτύου franchise να εμπνέει   εμπιστοσύνη, σιγουριά  ότι μπορεί να αποφέρει αποτελέσματα είναι κρίσιμος παράγοντας που αναδεικνύεται σε κρίσιμη διαφορά για τους franchisees.Ιδιαίτερα για εκείνους  τους υποψηφίους franchisees που είναι έμπειρα και επιτυχημένα στελέχη επιχειρήσεων που η κρίση τους έθεσε εκτός αγοράς εργασίας. Στην αξιολόγησή της κάθε επιλογής τους αναζητούν στοιχεία για την ομάδα διοίκησης του συστήματος Franchise, την εμπειρία τους, αναζητούν να πληροφορηθούν για το πώς αντέδρασαν στις αλλαγές της αγοράς, τι κινήσεις έχουν δρομολογήσει, τι έχουν αλλάξει στην επιχειρηματική τους πρόταση.  Το προϊόν, το ποσοστό κέρδους, οι διαθέσιμες περιοχές, η αρχική επένδυση παραμένουν σημαντικοί παράγοντες στην τελική απόφαση, αλλά υπό την προϋπόθεση ότι έχουν πειστεί ότι το δίκτυο, ο οργανισμός διαθέτει ισχυρή ηγετική ομάδα. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Αξιοπιστία και Ανάπτυξη:Δυο όψεις του ίδιου νομίσματος

-

Ως σύμβουλοι franchise,  οργανώνοντας ένα δίκτυο franchise, ουσιαστικά αυτό που στοχεύουμε  να αναδείξουμε ως βασική προτεραιότητα, αλλά  και να εμφυσήσουμε στην ηγετική ομάδα του, είναι να υπάρξει στην τοποθέτηση του, στο πυρήνα της εταιρικής κουλτούρας που το διαπερνά,  η έννοια της εμπιστοσύνης, της αξιοπιστίας και της διαφάνειας. Στοιχεία απαραίτητα  στην προσωπικότητα τόσο της επωνυμίας όσο  και του συστήματος Franchise.

Σε μια περίοδο παρατεταμένης κρίσης και ριζικών αλλαγών του επιχειρηματικού χάρτη, που διερχόμαστε, η   εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία είναι το κύριο χαρακτηριστικό, η αναγκαία προϋπόθεση,   με βάση τα οποία επιλέγουν σύστημα franchise οι υποψήφιοι franchisees,. Και αυτό γιατί οι επενδυτές, οι υποψήφιοι επιχειρηματίες,  θέτουν ως αναγκαία συνθήκη, ως ελάχιστη προϋπόθεση προεπιλογής να εμπιστεύονται το brand, το concept, το σύστημα franchise το οποίο θα επιλέξουν και αναζητούν ένα επιχειρηματικό μοντέλο που η αξιοπιστία και η διαφάνεια περιλαμβάνονται στις αξίες που το χαρακτηρίζουν.

Θέλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων, τα ουσιώδη στοιχεία που το συγκροτούν,  ως σύστημα συνεργασίας και ως επιχειρηματική πρόταση, δηλαδή τι πρέπει να περιμένουν και τι να απαιτούν. Ποιοι είναι οι ρόλοι, ποια η συμβολή ενός εκάστου και ποιοι παράγοντες καθορίζουν την επιτυχία.  Δεν θέλουν εκπλήξεις και κυρίως αυτή την περίοδο, δυσάρεστες. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise