Archive for Ιουλίου, 2012

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.

3


Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων για το μέλλον του λιανεμπορίου την τελευταία δεκαετία. Είτε ως αντίπαλο δέος για το παραδοσιακό κατάστημα είτε ως μοναδική ευκαιρία δημιουργίας πλούτου, νέων πηγών κέρδους, αποτελεσματικότερης διαχείρισης του πελάτη, οικοδόμησης ισχυρών brands και ανταγωνιστικών πλεονεκτήματών.

Μια δεκαετία μετά την κατάρρευση διεθνώς εταιρειών που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο (κρίση dot-com), οι παραδοσιακοί λιανέμποροι δυσκολεύονται στην αξιοποίηση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών.

Η κρίση πλέον επιτείνει τους προβληματισμούς, επισπεύδει τη λήψη αποφάσεων μια και η όποια υπέρβασή της προϋποθέτει νέες δεξιότητες, μια διαφορετική στρατηγική που απαντά αποτελεσματικά στις προκλήσεις του νέου ανταγωνιστικού πεδίου. ( δες και εδώ http://www.franchiseblog.gr/?p=777 )

Για να ανταπεξέλθουν οι επιχειρήσεις στο χώρο του λιανεμπορίου θα πρέπει να εφαρμόσουν μια πολυκάναλη στρατηγική, η οποία θα προσφέρει μια  μοναδική συνδυαστική αγοραστική εμπειρία.

Το κομβικό σημείο βρίσκεται στην αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων του φυσικού καταστήματος, σε συνδυασμό με την ευρεία πληροφόρηση που παρέχεται μέσω της διαδικτυακής αγοράς. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούν το φυσικό κατάστημα και να μετατρέψουν την αγορά σε μια απολαυστική ψυχαγωγική και ενθουσιώδη αγοραστική εμπειρία για τον καταναλωτή.

Για να πετύχουν αυτό το στόχο χρειάζεται εκπαίδευση, τεχνογνωσία και εξοικείωση με ένα περιβάλλον που επιφυλάσει συνεχείς αλλαγές και ανατροπές.

Ας σκεφτούμε την εικόνα: Ο μελλοντικός καταναλωτής μέσα από την άνεση του σπιτιού του και μέσω τηλεσυνεδρίασης συμβουλεύεται τον πωλητή του καταστήματος για τις αγορές του, προσαρμοσμένες μάλιστα απόλυτα στο δικό του αποκλειστικά προφίλ του. Διαβάστε περισσότερα »

Franchise Success

Franchise Success,

Xρειαζόμαστε νέα εργαλεία, νέες ιδέες, νέες πρακτικές!

-

Στην εποχή που διερχόμαστε, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε όλοι όσοι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται στο χώρο του franchise  - είτε σαν σύμβουλοι, είτε σαν franchisors, είτε franchisees  ή ως υποψήφιοι franchisees,- ότι χρειαζόμαστε νέα εργαλεία, νέες ιδέες, νέες πρακτικές για να αντιμετωπίσουμε τη νέα κατάσταση και αυτήν τη νέα πραγματικότητα.

Για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις μοναδικές δυνατότητες που παρέχει ο θεσμός του franchising για επιχειρηματική ανάπτυξη και προσωπική ευημερία,  απαιτείται ένα νέο ξεκίνημα, ένας νέος εξοπλισμός  με νέα εργαλεία και κυρίως με αυτά που θα ενδυναμώσουν τις επιχειρήσεις μας (συνολικά ως δίκτυα) και θα τις καταστήσουν ικανές να ανταποκριθούν στις συνεχείς αναταράξεις, στην εντατικοποίηση του ανταγωνισμού αλλά και στη ραγδαία συρρίκνωση της ζήτησης.

Και στη φάση αυτή – περισσότερο από ποτέ – απαιτείται ένα επιχειρηματικό μοντέλο που χαρακτηρίζεται από αξίες και αρχές με επίκεντρο την αξιοπιστία και διαφάνεια. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Απλά βήματα για την αποδοτική επιλογή ενός Franchise σε περιόδους προκλήσεων

1

Στα 28 μου χρόνια στην κοινότητα του franchise, έχω δει και συνεργαστεί με μερικούς πολύ επιτυχημένους franchisees. Δυστυχώς, έχω επίσης γνωρίσει και κάποιους που δεν ήταν και τόσο επιτυχημένοι. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι λόγοι για αυτές τις επιτυχίες και αποτυχίες μπορούν να  ομαδοποιηθούν με βάση συγκεκριμένους και διακριτούς άξονες.

Ακόμα και σήμερα, όπου η κρίση έχει κορυφωθεί, αλλάζοντας το  επιχειρηματικό πεδίο, είναι απαραίτητο και είναι περισσότερο από ποτέ κρίσιμο να ακολουθούνται μερικά βήματα που η εμπειρία έχει αναδείξει ως χρήσιμα και αποτελεσματικά.

Μπορείτε να μειώσετε λοιπόν τους παράγοντες ρίσκου, αφιερώνοντας  λίγο χρόνο να σκεφτείτε τα αποτελέσματα των αποφάσεων σας και να αντισταθείτε στον πειρασμό μιας αυθόρμητης, παρορμητικής  επιλογής.

Ακολουθώντας μερικές απλές οδηγίες μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το franchise που επιλέγετε είναι το κατάλληλο για εσάς και θα επιτρέψει στην επιχείρησή σας να αναπτυχθεί και στην επένδυσή σας να αποδώσει.

Κάποιες φορές η «αυθόρμητη επιλογή» μπορεί (σπάνια) να αποδειχθεί αποδοτική, στην πραγματικότητα όμως, η οργανωμένη προσέγγιση είναι πολύ πιο πιθανό να αποβεί συνολικά πιο επιτυχημένη.

Στο άρθρο αυτό παραθέτουμε κάποιες βασικές οδηγίες για την δημιουργία και λειτουργία μίας επιτυχημένης επιχείρησης franchise.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΑΡΕΚΚΛΙΝΕΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟ

Μην προγραμματίζετε να επενδύσετε παραπάνω από αυτό που πραγματικά μπορείτε, όσο ελκυστική και να είναι  μια επιχειρηματική πρόταση.

Επενδύστε έως εκεί που μπορείτε, έχετε πάντα κατά νου μερικά «και αν…;» αρνητικά σενάρια και κρατήστε μερικά χρήματα για απρόοπτα γεγονότα, που ίσως προκύψουν- γιατί συνήθως (σχεδόν πάντα) προκύπτουν.

Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε από μία «ευκαιρία», επομένως είναι κρίσιμο να έχετε ξεκάθαρη εικόνα των οικονομικών σας δυνατοτήτων και να έχετε θέσει “κόκκινες γραμμές”.

Φυσικά, πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ σύνεσης και υπερβολικής προσοχής ή φοβικής αντιμετώπισης των πάντων.

Ένα επαγγελματικό εγχείρημα είναι εξάλλου η όποια επιλογή και δεν πρέπει να επενδύσετε σ’αυτή το σύνολο των πόρων σας  ή και του περιβάλλοντός σας

ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

Αν και η ιδανική ευκαιρία είναι να μπορείτε να επενδύσετε 10000€ και να κερδίσετε 100.000€, αυτό δε μπορεί να συμβεί στην πραγματικότητα (αν ακόμη και σε τέτοιους καιρούς κάποιοι επικίνδυνοι καιροσκόποι συνεχίζουν να τολμούν να διαφημίζουν….). Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Η επιχειρηματικότητα ως έσχατη λύση.

1

Έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως στην καταστροφική προσέγγιση πολλών ανέργων να επιλέγουν – χωρίς ουσιαστική ανάλυση, μελέτη, ενδελεχή έρευνα όλων των εναλλακτικών –  ως “έσχατη λύση” τη δημιουργία μιας δικής τους επιχείρησης.

Η βασική μας θέση είναι: “Το Franchising είναι λύση όταν είναι συνειδητή ΕΠΙΛΟΓΗ” (δες εδώ και εδώ και εδώ)

Ιδιαίτερα για τα δεκάδες χιλιάδες στελέχη επιχειρήσεων, ένα ανθρώπινο δυναμικό με πολύτιμες εμπειρίες, ικανότητες και δεξιότητες, που βρίσκονται σήμερα, μετά από μια μακρά περίοδο συνεχούς δράσης και εξέλιξης  εκτός αγοράς εργασίας, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές.( δες εδώ και εδώ) διερευνώντας κάτω από ποιους  όρους και προϋποθέσεις η αυτοαπασχόληση και ειδικότερα το franchising αποτελεί λύση .

Είναι αναντίρρητο γεγονός ότι ο αριθμός των άνεργων στελεχών που εξετάζει την επιλογή της αυτοαπασχόλησης αυξάνεται διαρκώς και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό, κυρίως στα μέσο-ανώτερα στελέχη. ( συγκρίνετε τα ευρήματα των δύο μελετών που ακολουθούν)

Το βιώνουμε καθημερινά στις συναντήσεις μας, στην επικοινωνία μας μέσω του Blog, σε webinars ή στις παρουσιάσεις μας.

Η συντριπτική πλειονότητα όμως συνεχίζει να παραμένει αναποφάσιστη, αδρανής και κυρίως χωρίς να έχει καθορίσει  ένα σαφή προσανατολισμό, προτεραιότητες και κριτήρια. Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι (στη πλειονότητά τους)  παρατηρούν αμήχανα την αγορά και κυρίως το κύριο κριτήριο επιλογής τους αναδεικνύεται ο εκτιμώμενος (με ασαφή κριτήρια προσδιορισμένος)  επιχειρηματικός κίνδυνος, που κατά τη γνώμη τους εμπεριέχει μια επένδυση.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, που οδηγεί πάντα σε λαθεμένη απόφαση, η αποστασιοποίηση της τελικής επιλογής τους από τις προσωπικές δεξιότητες και εμπειρίες που  διαθέτουν και μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ταυτόχρονα αδυνατούν να συνεκτιμήσουν τις συγκλονιστικές αλλαγές – πέραν αυτής της ραγδαίας μείωσης της  ζήτησης – που επανακαθορίζουν συνολικά την αγορά, αναδιατάσσοντας απόλυτα  τον ανταγωνιστικό χάρτη,  με αποτέλεσμα οι επιλογές τους είναι με κριτήριο το “χθες” και όχι τη νέα πραγματικότητα.

Η  επιχειρηματικότητα ανάγκης παραμένει μια βασική αιτία δημιουργίας νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Η απουσία έρευνας, επιχειρηματικής εκπαίδευσης, το πιεστικό άγχος εξόδου από την αγορά και της απαξίωσης, η παντελής ανυπαρξία σχεδιασμού και υποδομών, η λαθεμένη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων  αποτελεί κύρια αιτία του υψηλού βαθμού θνησιμότητας των νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, που παραμένει η υψηλότερη στην ΕΕ.

Και όταν λέμε “επιχειρηματικότητα ανάγκης”, εννοούμε το ποσοστό των ατόμων που στράφηκαν στην επιχειρηματική δραστηριότητα λόγω έλλειψης άλλων δυνατοτήτων ικανοποιητικής απασχόλησης. Δηλαδή προκειμένου κάποιος να παραμείνει άνεργος, προτίμησε να ανοίξει την δική του επιχείρηση.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δύο έρευνες, βασικά στοιχεία των οποίων παραθέτουμε, τόσο αυτή της Εταιρίας Επιλογής Στελεχών People for Business με θέμα «Από στέλεχος επιχειρηματίας», όσο και του ΙΟΒΕ “Η Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα 2010 – 2011:Η «Μικρή» Επιχειρηματικότητα σε Περίοδο Κρίσης”

Tα βασικά συμπεράσματα

-η ανεργία και η εργασιακή ανασφάλεια αναγκάζουν το 47% των στελεχών να «φλερτάρει» με την επιχειρηματικότητα (ποσοστό που αυξάνεται το τελευταίο έτος) Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise