Archive for Φεβρουαρίου, 2014

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Αποτελεσματική διαχείριση μιας ταχείας ανάπτυξης

-

Ποια είναι η βέλτιστη καμπύλη ανάπτυξης που επιτρέπει στα δίκτυα να μπορέσουν να δημιουργήσουν έναν υγιή και οικονομικά αποδοτικό οργανισμό, με ισχυρές βάσεις και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα;

Κρυφή επιθυμία των περισσότερων franchisor θα ήταν να έρθουν αντιμέτωποι με τα προβλήματα που γεννά μια εκρηκτική ανάπτυξη, δηλαδή τα προβλήματα που δημιουργεί η δημιουργία δεκάδων franchise στα πρώτα χρόνια λειτουργίας.

Μια ιδιαίτερα επιθυμητή κατάσταση, που όμως μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα με σημαντικές επιπτώσεις.

Αν ένα σύστημα franchise αναπτύσσεται τόσο γρήγορα, ώστε οι μέθοδοι, οι διαδικασίες, τα συστήματα, η υποστήριξη να μην μπορούν να συμβαδίσουν, τότε ο franchisor μπορεί να καταλήξει με franchisees που και να είναι ανεπιτυχείς και μη αποδοτικοί και κατά συνέπεια έντονα δυσαρεστημένοι. Γεγονός που θα οδηγήσει νομοτελειακά σε ένα δίκτυο, που πιέζεται ασφυκτικά από φυγόκεντρες τάσεις.

Τα διδάγματα του παρελθόντος

Έχουν υπάρξει και στο παρελθόν -αλλά και πρόσφατα- αλυσίδες franchise, που αναπτύχθηκαν τόσο γρήγορα, με αποτέλεσμα ο franchisor και η διοικητική ομάδα του να μην είναι σε θέση να προσφέρουν την απαραίτητη υποστήριξη στους νέους franchisees και με βασική παθογένεια την ανεπιτυχή από πλευράς εμπορικότητας επιλογή νέων τοποθεσιών και τη μη επαρκή απόσταση μεταξύ των καταστημάτων του δικτύου, περιορίζοντας ασφυκτικά τον αναγκαίο ζωτικό χώρο-αγορά που απευθύνονται, εντείνοντας ένα ιδιότυπο εσωτερικό ανταγωνισμό .

Έχουμε αντιμετωπίσει αρκετά συχνά ανάλογα προβλήματα, με ανεπαρκή διαχείριση της ανάπτυξης και με αποτέλεσμα τόσο τον «εσωτερικό  ανταγωνισμό», όσο και την αδυναμία της διοίκησης και του στελεχιακού δυναμικού να στηρίξει το δίκτυο.

Σίγουρα έχετε ενημερωθεί για κάποιες από αυτές τις αλυσίδες, τόσο από επιχειρηματικά περιοδικά, όσο και από μέσα ενημέρωσης.

Κάποιοι franchisor έφτασαν σε σημείο να έχουν πουλήσει δεκάδες franchise, χωρίς να έχουν ολοκληρώσει επαρκείς διαδικασίες πιλοτικής λειτουργίας, ενώ κάποιοι άλλοι που είχαν δημιουργήσει με ταχείς ρυθμούς ένα ευρύτατο δίκτυο δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η μειωμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα το μοντέλο ανάπτυξης που ακολούθησαν να αποδειχθεί  απόλυτα λαθεμένο σε σχέση με τις διαμορφώμενες συνθήκες της αγοράς. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Επιλογή Franchisee και Εταιρική Κουλτούρα σε Δίκτυα Franchise

-

Οι κοινές αξίες μεταξύ των συνεργατών, η ευθυγράμμιση σε ένα κοινό όραμα, σε μια ενιαία στρατηγική, η ίδια κουλτούρα, η καλή σχέση και η συμμόρφωση, η πειθαρχία σε προκαθορισμένους κανόνες που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένοι και τέλος η δέσμευση σε κοινούς στόχους και δράσεις,  βασισμένοι στην αρχή της αμοιβαιότητας αποτελούν κλειδιά για επιτυχημένη συνεργασία.

Κατά γενική ομολογία η κουλτούρα μιας επιχείρησης είναι υπεύθυνη για τη συνοχή  της.

Όταν αναφερόμαστε στην εταιρική κουλτούρα, αναφερόμαστε στις κοινωνικές προσδοκίες βάσει των οποίων οι άνθρωποι μιας κοινωνίας-και κατ΄επέκταση οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης- αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Όπως αναφέρει ο κ. Δημήτρης Μπουραντάς, Καθηγητής Μάνατζμεντ-ΟΠΑ – Διευθυντής Executive MBA σε συνέντευξή του στο  EpistimonikoMarketing.gr «Η Εταιρική Κουλτούρα είναι κοινώς ενστερνισμένες Αξίες, Πιστεύω, Σημασίες-Έννοιες, Παραδοχές, Αρχές και Άτυποι Κανόνες που προσδιορίζουν το πώς σκέφτονται και το πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι ως προς τους Πελάτες, τους Μετόχους, τους Ανταγωνιστές, τα Προϊόντα, την Ποιότητα, τις Καινοτομίες, την Οργάνωση, το Μάνατζμεντ, τις Ανθρώπινες Σχέσεις και τη Συνεργασία, τους Συναδέλφους, τους Προϊσταμένους και οτιδήποτε άλλο έχει σχέση με την Επιχείρηση, το Περιβάλλον και τις σχέσεις της με αυτό.”

Πρόκειται για ένα στοιχείο που δεν προσδιορίζεται ούτε μετριέται εύκολα. Παρόλα αυτά όμως, κατατάσσεται μεταξύ των πρώτων παραγόντων που οδηγούν μια εταιρεία στην επιτυχία ή και στην αποτυχία.

Πιο συγκεκριμένα, στο χώρο του franchising, η κουλτούρα μιας εταιρείας θεωρείται από πλευράς (των ποιοτικών) franchisee βασικό στοιχείο για την θετική ή αρνητική αξιολόγηση μιας επενδυτικής πρότασης. Όπως είναι αναμενόμενο μια επιχείρηση προβάλλει με τον ευνοϊκότερο τρόπο τις υπηρεσίες, τα προϊόντα, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της πρότασής της. Οπότε ο υποψήφιος συνεργάτης οφείλει να μην μένει μόνο σε αυτά που (υπερ)προβάλλονται είτε στο επικοινωνιακό υλικό ενός δικτύου είτε από τους συμβούλους προώθησης τουfranchise. Ανάμεσα στους κρίσιμους παράγοντες που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης είναι η κουλτούρα, οι αξίες που διέπουν μια επιχείρηση. Η ταύτιση ή η απόκλιση απόψεων, ιδεών, αντιλήψεων του νέου franchisee με την αλυσίδα της επιλογής του, είναι ικανή να δημιουργήσει ή να καταστρέψει την συνεργασία αυτή και κατά συνέπεια τη δική του επιχειρηματική δραστηριότητα.

Οι αλλαγές, οι ανακατατάξεις στην αγορά σε συνδυασμό με τις διαφοροποιήσεις στο Profile των franchisees διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον στο οποίο όλο και περισσότερο παρατηρείται το γεγονός ότι και oι δύο πλευρές, franchisor-franchisee,  δίνουν τη δέουσα σημασία στο στοιχείο της εταιρικής κουλτούρας. Οι  franchisors  έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι συνεργάτες τους δεν αρκεί να έχουν μόνο τις απαιτούμενες επαγγελματικές δεξιότητες και το απαραίτητο οικονομικό υπόβαθρο, και αναζητούν άτομα που ταιριάζουν  με την κουλτούρα και τη φιλοσοφία του brand. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise