Archive for Μαρτίου, 2014

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Είναι η μεταπώληση μιας επιχείρησης franchise ταμπού για τον Franchisor;

-

Από το αρχικό σημείο έναρξης  της ανάπτυξης ενός συστήματος franchise  ο στόχος ενός  Franchisor είναι να οικοδομήσει  “σωστά” το δίκτυο  του .

Η  βασική προτεραιότητα  σε αυτό το στάδιο είναι η αξιολόγηση και η  επιλογή των  κατάλληλων franchisees, η βέλτιστη επιλογή από πλευράς εμπορικότητας σημείου, ο καθορισμός της περιοχής δραστηριοποίησης, η συστηματική ένθεση και εκπαίδευση τους, η αποτελεσματική ένταξη-ενσωμάτωση τους στο δίκτυο  ώστε  οι νέοι δικαιοδόχοι να συμβάλλουν στην  αύξηση πωλήσεων  και βέβαια  να ενισχύσουν με την παρουσία του την αναγνωρισιμότητα, την δυναμική  του συγκεκριμένου brand.

Σε κάθε σχέση, ακόμα και στις πλέον αμοιβαία αποδοτικές και δημιουργικές πάντα ενυπάρχει η πιθανότητα διακοπής της. Και στο franchising όπως είναι αναμενόμενο, ο δικαιοπάροχος  ενδέχεται να αντιμετωπίσει   την απαίτηση κάποιων  δικαιοδόχων  να  θελήσουν  να πουλήσουν την επιχείρηση τους. Είτε γιατί δεν επιθυμεί επιχειρηματικά να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στην αλυσίδα ή στο δίκτυο, είτε γιατί αντιμετωπίζει κάποια σημαντικά προσωπικά προβλήματα είτε γιατί πλέον επιθυμεί να αποσυρθεί από την ενεργό δράση και να κεφαλοποιήσει τους κόπους του.

Στις πρώτες φάσεις ανάπτυξης του franchising ως επιχειρηματικού μοντέλου – και στην Ελλάδα- η γνωστοποίηση της μεταπώληση  ενός  εν λειτουργία franchise ήταν θέμα ταμπού. Ειδικά για τα νέα συστήματα franchise. Ο  δικαιοπάροχος στιγματιζόταν  και μόνο  με το άκουσμα της  λέξης  “μεταπώληση” και  τον  ακολουθούσε σαν ένα είδος αποτυχίας. Αυτό πλέον  δεν ισχύει .

Όσο ο θεσμός του Franchise ωριμάζει και  όσο ο  αριθμός των Franchisees  που πλησιάζουν την ωριμότητα  σε ένα δίκτυο  αυξάνει, είναι  πλέον αναμενόμενο να υπάρχει ένας αριθμός δικαιοδόχων που  επιθυμούν  να μεταπωλήσουν  τις υπάρχουσες επιχειρήσεις  τους σε άλλους . Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Franchising 2014: Προς Αλλαγή Κλίματος;

-

Στο τεύχος 52 του Franchise Success (και εδώ) είχαμε αναφερθεί εκτενώς για την πορεία του franchising το 2013 στην Ελληνική αγορά. Βασική διαπίστωση είναι οι τάσεις σταθεροποίησης (κυρίως το δεύτερο εξάμηνο) συνολικά στην αγορά, ενώ σε επιλεγμένους κλάδους, όπως σ’ αυτόν της εστίασης και μάλιστα σε συγκεκριμένες υποκατηγορίες της, υπήρξε σημαντική ανάπτυξη.

Οι τάσεις αυτές σταθεροποίησης συνοδεύονται και με μια αλλαγή του γενικότερου κλίματος. Αναλύοντας τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην Έρευνα Franchise 2013 που δημοσιεύεται στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2014, αλλά και τις προσωπικές συνεντεύξεις και διασταύρωση των επιμέρους στοιχείων της έρευνας είναι εμφανές ότι διαμορφώνεται ένα διαφορετικό κλίμα μια και κρίσιμοι παράγοντες αρχίζουν να έχουν θετικό πρόσημο.

Κυρίως οι franchisors είναι περισσότερο θετικοί για τις προοπτικές ανάπτυξης του franchising, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων ανά franchisee, σε επίπεδο κερδοφορίας ανά μονάδα franchise, για το αριθμό και προφίλ των υποψηφίων franchisee, κ.ο.κ..

Βέβαια, αρνητικοί παράγοντες θεωρούνται το γενικότερο επιχειρηματικό κλίμα το οποίο είναι πάρα πολύ ευαίσθητο σε μεταβολές καθώς και η πρόσβαση στη χρηματοδότηση καθώς και σε επιδοτήσεις.

Όντας πιο αναλυτικοί, η πλειονότητα των franchisors εκτιμά ότι θα έχουμε αυξητική πορεία για τη περίοδο  2014-15 μια και κατά την εκτίμηση τους, τα ώριμα δίκτυα έχουν ολοκληρώσει την προσαρμογή τους στις νέες συνθήκες τόσο σε επίπεδο concept, όσο και σε επίπεδο υποδομών. Οι δε νέοι franchisors εκτιμούν ότι οι προτάσεις τους ανταποκρίνονται τόσο στη ζήτηση, όσο και στο νέο επιχειρησιακό περιβάλλον.

Κοινή παραδοχή είναι η πρόσβαση σε κατάλληλο προφίλ franchisee. Βέβαια συμφωνούν όλοι ότι ο κύκλος «πώλησης» franchise έχει μεγαλώσει, όμως, η ποιότητα των franchisees είναι πραγματικά ιδιαίτερα υψηλού επίπεδου, ενώ και ο αριθμός των υποψηφίων συνεχώς αυξάνεται, ακόμα και για επιλεγμένα concepts  που απαιτούν σημαντικό αρχικό κεφάλαιο. Κύρια πηγή νέων leads συνεχίζουν να είναι για τρίτη συνεχή χρονιά το internet και κυρίως τα κλαδικά portals/περιοδικά. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise