Archive for Αυγούστου, 2014

DSK

Δημήτρης Στεφ. Κωστάκης, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νομικός Σύμβουλος Franchise, συγγραφέας του βιβλίου: Franchising, Νομική και Επιχειρηματική Διάσταση. Εmail: kostakis.d.s@dsa.gr

Master Franchise:Παθογένειες και σημεία Προσοχής

-

Αναδημοσίευση από το Franchise Success τ.54/Αυγουστος 2014

Franchise Success: Αρκετές φορές έχουμε γίνει θεατές συγκρούσεων μεταξύ διεθνών αλυσίδων και των αντίστοιχων master franchisee εδώ στην Ελλάδα.  Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι παθογένειες του συστήματος που οδήγησαν σε αυτή την εξέλιξη; Ποια τα σημεία προσοχής και για τις δύο πλευρές;

Οι κυριότερες παθογένειες είναι οι ακόλουθες:

  • Η εξαγωγή ενός συστήματος franchising το οποίο δεν έχει ακόμη εδραιωθεί στην αγορά του αλλοδαπού δότη, είτε γιατί δεν έχει λειτουργήσει για αρκετό χρονικό διάστημα, είτε γιατί αντιμετωπίζει τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά προβλήματα, τα οποία δεν έχουν ακόμη επιλυθεί.
  • Η ανυπαρξία συγκεκριμένης οικονομικής μελέτης, όπως επίσης και στρατηγικής για την υλοποίηση του επιχειρηματικού εγχειρήματος.
  • Η οικονομική αδυναμία υποστήριξης του Έλληνα master franchisee, είτε λόγω της υποτίμησης των απαιτουμένων δαπανών, είτε λόγω της υπερεκτίμησης των οικονομικών δυνατοτήτων του αλλοδαπού δότη.
  • Η μη εκπόνηση εμπεριστατωμένης μελέτης της ελληνικής αγοράς.
  • Η μη προσαρμογή του συστήματος franchising και των προϊόντων ή/και υπηρεσιών του στις τοπικές αγοραστικές και καταναλωτικές συνθήκες.
  • Η μη διενέργεια συστηματικής έρευνας αναφορικά με τις ιδιαίτερες οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και νομικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα.
  • Η μη λειτουργία ορισμένων πιλοτικών καταστημάτων στην ελληνική αγορά.
  • Η ανεπάρκεια της οργανωτικής υποδομής του αλλοδαπού δότη για την υποστήριξη της λειτουργίας του εγκατασταθέντος στην Ελλάδα δικτύου franchising
  • Η λανθασμένη επιλογή του προσώπου του κύριου λήπτη (master franchisee), ή γενικότερα των προσώπων τα οποία ανέλαβαν να υλοποιήσουν την εγκατάσταση του δικτύου franchising στην ελληνική αγορά.

Περαιτέρω, προς αποφυγή μελλοντικών προβλημάτων και παρεξηγήσεων, θα πρέπει ο Έλληνας υποψήφιος master franchisee να ενημερώσει τον αλλοδαπό δότη για θέματα που άπτονται της ελληνικής φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας, όπως και της περί ανταγωνισμού νομοθεσίας αλλά και της νομοθεσίας περί προστασίας της βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας. Ακόμη, για τις προβλέψεις της νομοθεσίας περί προστασίας των καταναλωτών.
Τέλος, θα πρέπει και τα δύο μέρη να περιλαμβάνουν ρήτρα στη Σύμβαση Master Franchise με την οποία να καθορίζουν σαφώς τόσο το εφαρμοστέο δίκαιο όσο και το αρμόδιο Δικαστήριο για την εκδίκαση των τυχόν μεταξύ τους διαφορών.

Photo Via Flickr: Vilhelm Sjostrom

DSK

Δημήτρης Στεφ. Κωστάκης, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νομικός Σύμβουλος Franchise, συγγραφέας του βιβλίου: Franchising, Νομική και Επιχειρηματική Διάσταση. Εmail: kostakis.d.s@dsa.gr

Η ρήτρα αποκλειστικής προμήθειας στις Συμβάσεις Franchise – Πλαίσιο και Σημεία Τριβών

-

Αναδημοσίευση από το Franchise Success τ.54/Αυγουστος 2014

Franchise Success:Έχουν υπάρξει κατά καιρούς έντονες τριβές μεταξύ franchisors-franchisees σχετικά με θέματα που αφορούν αποκλειστικούς προμηθευτές και αποκλειστικότητες αγορών. Ποιο το πλαίσιο οριοθέτησης αυτών των παραμέτρων και ποια τα σημεία προσοχής;

Η ύπαρξη της ρήτρας αποκλειστικής προμήθειας στις Συμβάσεις Franchise, με την οποία ο Λήπτης υποχρεώνεται να προμηθεύεται τα συμβατικά προϊόντα αποκλειστικά από τον Δότη ή από προμηθευτές που εκείνος θα του υποδεικνύει, δημιουργεί δυστυχώς συνεχή προβλήματα στις συνεργασίες franchise, αφού οι Λήπτες συχνά ισχυρίζονται ότι μπορούν να βρουν και αγοράσουν τα ίδια προϊόντα, σε πολύ χαμηλότερες τιμές, από άλλους βέβαια προμηθευτές.

Κατά το άρθρο 1 παραγρ. (δ) του Κοινοτικού Κανονισμού 330/2010, από τον οποίο διέπεται και στη χώρα μας το Franchising, η υποχρέωση μη άσκησης ανταγωνισμού ορίζεται : α) ως κάθε άμεση ή έμμεση υποχρέωση με βάση την οποία ο αγοραστής-λήπτης δεν έχει τη δυνατότητα να παράγει, αγοράζει, πωλεί ή μεταπωλεί αγαθά ή υπηρεσίες που είναι ανταγωνιστικά προς τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που αναφέρονται στη σύμβαση και β) ως κάθε άμεση ή έμμεση υποχρέωση του αγοραστή-λήπτη να αγοράζει από τον προμηθευτή-δότη ή από άλλη επιχείρηση την οποία υπέδειξε ο προμηθευτής, ποσοστό μεγαλύτερο του 80% των συνολικών προμηθειών του επί των αγαθών ή υπηρεσιών που αναφέρονται στη σύμβαση και των υποκαταστάτων τους στη σχετική αγορά, του ποσοστού αυτού υπολογιζόμενου με βάση την αξία, ή, όταν αυτή είναι η συνήθης πρακτική του κλάδου, με βάση τον όγκο των προμηθειών του αγοραστή-λήπτη κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος. Από την ανάγνωση του παραπάνω ορισμού διαπιστώνουμε ότι η υποχρέωση μη άσκησης ανταγωνισμού έχει ουσιαστικά δύο σκέλη, αναλυόμενη έτσι σε δύο επιμέρους υποχρεώσεις : α) στην υποχρέωση του αγοραστή-λήπτη να μην εμπορεύεται ανταγωνιστικά προς τα συμβατικά προϊόντα ή υπηρεσίες (προώθηση συγκεκριμένου σήματος ή single branding) και β) στην υποχρέωση του αγοραστή-λήπτη να προμηθεύεται τα συμβατικά προϊόντα ή τις υπηρεσίες από συγκεκριμένη πηγή (αποκλειστική προμήθεια). Διαβάστε περισσότερα »

DSK

Δημήτρης Στεφ. Κωστάκης, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νομικός Σύμβουλος Franchise, συγγραφέας του βιβλίου: Franchising, Νομική και Επιχειρηματική Διάσταση. Εmail: kostakis.d.s@dsa.gr

Παθογένειες του franchising στην ελληνική αγορά.

-

Αναδημοσίευση από το Franchise Success τ.54/Αύγουστος 2014

Franchise Success:Ποιες είναι σύμφωνα με τη γνώμη και την εμπειρία σας, οι παθογένειες του franchising στην ελληνική αγορά; Τι μας διδάσκει η πρόσφατη νομολογία;

Θα αναφερθούμε στα συνηθέστερα νομικά προβλήματα που αναφύονται σε μια σχέση franchise και είναι αυτά που δημιουργούν μια σειρά παθογενειών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της.

Είναι αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια της ζωής ενός Δικτύου Franchise δημιουργείται ένα πλήθος νομικών προβλημάτων, τα οποία απασχολούν έντονα και δυστυχώς αρκετές φορές διχάζουν τα μέλη του.

Κύρια πηγή των νομικών προβλημάτων, που συνήθως δημιουργούνται κατά την εφαρμογή στην πράξη μιας Σύμβασης Franchise, αποτελεί η παραβίαση είτε από τον Franchisor (Δότη) είτε από τον Franchisee (Λήπτη) κάποιας ή κάποιων υποχρεώσεών τους που έχουν συνομολογηθεί στη μεταξύ τους Σύμβαση ή που ενδεχόμενα προβλέπονται από το Νόμο.

Με δεδομένο ότι η κύρια υποχρέωση του Δότη είναι η υποχρέωση ένταξης του Λήπτη στο Σύστημα Franchise, όπως επίσης και η συνεχής υποστήριξή του καθ’ όλη τη διάρκεια της συμβατικής τους σχέσης, αποτελεί κατάφωρη παραβίαση αυτής του της υποχρέωσης η υπαίτια π.χ. καθυστέρησή του στην παράδοση στο Λήπτη του αναγκαίου εξοπλισμού για το κατάστημά του, ή στην έναρξη της εκπαίδευσης του ιδίου και του προσωπικού του. Άλλες παραβιάσεις των υποχρεώσεων του Δότη έναντι του Λήπτη αποτελούν ενδεικτικά:

α) η μη αποκάλυψη των εμπορικών και επιχειρηματικών του μυστικών με βάση τα οποία θα μπορέσει ο Λήπτης να οργανώσει επιτυχώς την επιχειρηματική του δραστηριότητα, Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise