Archive for 2015

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Ολοκληρωμένο Concept: Η Βάση για μια επιτυχημένη αλυσίδα

-


Μέσα στη κρίση, η πλειονότητα των ελληνικών δικτύων προσπαθεί να  επανατοποθετηθεί στην αγορά, να προσαρμόσουν το concept, τα συστήματα  και τις διαδικασίες, συνολικά  το επιχειρηματικό μοντέλο τους στις νέες συνθήκες, στα νέα καταναλωτικά πρότυπα. Είχαμε αναφερθεί και στο παρελθόν και εδώ και εδώ παρουσιάζοντας την εξαιρετική έρευνα των John Gerzema και Michael D’ Antonio “Spend Shift: How the Post- Crisis Values Revolution is changing the way we buy, sell and live”.

Θεμελιώδες στοιχείο, ο πυρήνας κάθε δικτύου είναι το Concept! Βασικό στοιχείο για κάθε δίκτυο -και κυρίως στο χώρο της λιανικής πώλησης- είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, συγκροτημένου  concept που διαθέτει έντονα στοιχεία διαφοροποίησης και που υπερέχει του ανταγωνισμού.

Ισχυρά, αναγνωρίσιμα, διατηρήσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα κερδίσουν το κοινό, θα δημιουργήσουν πιστούς πελάτες και σημαντικό: ΔΕΝ μπορούν να αντιγραφούν -  ως ενιαίο σύνολο – από τους ανταγωνιστές!

Παρατηρούμε ότι στη πλειονότητά τους οι προσπάθειες των  ελληνικών δικτύων να επανατοποθετηθούν στην αγορά αποτυγχάνουν. Και αυτά, που ο επανασχεδιασμός τους περιορίζεται σε επαναπροσδιορισμό του προϊοντικού μίγματος, τη μείωση του εύρους τιμών τους και των λειτουργικών δαπανών τους και αυτά που επανασχεδιάζουν την εταιρική τους εικόνα, χωρίς όμως να προσφέρουν κάτι ουσιαστικά διαφορετικό στις πραγματικές ανάγκες του  σημερινού καταναλωτή και να αντιμετωπίζουν το συνεχώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Κρίση, ίσως όχι αυτής της διάρκειας και εύρους, έχουν βιώσει και άλλες αγορές. Υπάρχουν δίκτυα λιανικής, concept που παραμένουν ισχυρά, ανταγωνιστικά, εξελίσσονται, διευρύνουν μερίδια αγοράς, οικοδομούν στέρεες σχέσεις με τους πελάτες τους. Καινοτομούν(δες και εδώ),  αποδέχονται το «Νέο» ! Οι κρίσεις δεν φαίνεται να ανέτρεψαν την πορεία τους, να κλόνισαν τη θέση τους. Θεωρούμε ότι είναι απόλυτα χρήσιμο να εξετάσουμε τι κοινό έχουν διαχρονικά τα επιτυχημένα δίκτυα.
Να αναζητήσουμε καλές πρακτικές και να προβληματιστούμε.

Να εξετάσουμε παραδείγματα από καινοτόμες στρατηγικές και να αναλύσουμε τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουμε αναγνωρίσει κατά καιρούς σε σημαντικές αλυσίδες που έχουν καταφέρει, διαχρονικά, σημαντικά επιτεύγματα σε επίπεδο πωλήσεων, ανάπτυξης και κερδοφορίας και ταυτόχρονα έχουν χτίσει μια ισχυρή πιστή πελατειακή βάση. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Απλά μαθήματα για Franchisees

1

Το να επιλέξεις ένα σύστημα Franchise είναι – υπό προϋποθέσεις – μια αποδοτικότερη και πιο ασφαλής επιλογή, από τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης επιχείρησης.

Ιδιαίτερα σε μια περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, συνεχών αλλαγών, συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης, αλλαγής των καταναλωτικών προτύπων, έντασης του ανταγωνισμού. (δες και εδώ)

Είναι προφανές ότι δεν επιτυγχάνουν πάντα τα δίκτυα franchise ούτε αποτελούν για το σύνολο των επενδυτών ή των αυτοαπασχολούμενων μονόδρομο! (δες και εδώ).

Ακόμα και όταν τα θεμελιώδη μεγέθη, οι βασικές παραδοχές των επιχειρηματικών μοντέλων που στηρίχθηκε και δομήθηκε η πλειονότητα των συστημάτων δοκιμάζονται, το Franchising αποδεικνύεται αποτελεσματικό εργαλείο και επιλογή για τα δίκτυα που έχουν αποτελεσματική ηγεσία (δες και εδώ), στρατηγική, δέσμευση, υποδομές, οργάνωση. (δες και εδώ)

Οι αυτοαπασχολούμενοι, οι νέοι επιχειρηματίες, οι επενδυτές ανακαλύπτουν στο Franchising “το επόμενο βήμα”, μια αξιόπιστη επιλογή! Με διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με ότι ίσχυε πριν 3,5,10 χρόνια, με συστηματική έρευνα, σε συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους, (δες και εδώ και εδώκαι εδώ, και εδώ), με μεγαλύτερη προσοχή, πιο συνειδητοί, πιο υποψιασμένοι!

Όλοι;

Προφανώς και όχι!

Είναι όμως αναμφισβήτητο γεγονός, ότι οι σημαντικό τμήμα των υποψηφίων Franchisees ακολουθούν μια σοβαρότερη προσέγγιση στη διαδικασία λήψης απόφασης από ότι στο παρελθόν (δες και εδώ)

Και το θετικό είναι ότι οι αξιόπιστοι Franchisor ενθαρρύνουν – και απαιτούν – μια προσεκτική, δομημένη, συνειδητή διαδικασία επιλογής. (δες και εδώ)

Όμως, ακόμα και για ένα σημαντικό τμήμα  όσων προσεγγίζουν το franchising  με σοβαρότητα, η επιλογή  του να είσαι Franchisee αποδεικνύεται πολύ πιο απαιτητική από όσο ανέμεναν.

Το να επιλέξεις μια ήδη επιτυχημένη επιχειρηματική πρόταση, ένα συγκροτημένο concept, ένα δοκιμασμένο σύστημα, να γίνεις μέλος μιας επιτυχημένης ομάδας σίγουρα  κάνει τα πράγματα πιο απλά!

Θεωρητικά φαίνεται κάτι εύκολο, πρακτικά όμως απαιτεί ιδιαίτερη δουλειά και προετοιμασία! (δες και εδώ)

Κάθε επιλογή κρύβει παγίδες που πρέπει να αποφύγετε!(δες και εδώ) Διαβάστε περισσότερα »

Franchise Success

Franchise Success,

Εστίαση 23%. Ένα λάθος που επαναλαμβάνεται!

-

Την τελευταία 5ετία το franchising, όπως και οι περισσότεροι κλάδοι στην ελληνική οικονομία, έχει υποστεί σημαντική συρρίκνωση. Την τελευταία 2ετια βέβαια, όπως αναλύσαμε και στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2015, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται ορισμένα σημάδια σταθεροποίησης και μάλιστα σε ορισμένους κλάδους ακόμα και αυξητικές τάσεις.

Η ανάπτυξη στην εστίαση αποτέλεσε το κύριο στοιχείο της ανάσχεσης της πτώσης συνολικά του franchising. Παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη, όχι μόνο σε επενδύσεις χαμηλού ύψους αλλά ακόμα και σε επενδύσεις που υπερέβαιναν το συνολικό ποσό των 200.000-300.0000 €, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.

Μια δυναμική που δημιούργησε και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας αλλά ταυτόχρονα -μετά την επαναφορά του ΦΠΑ στο 13%- προσέφερε σημαντικά έσοδα στο κράτος. Έσοδα και μέσω του ΦΠΑ και της φορολογίας αλλά και μέσω της μείωσης της εισφοροδιαφυγής.

Σε παλαιότερο σχόλιό μας τον Ιούλιο του 2011, (Εστίαση, ΦΠΑ 23%: Μετατάξεις και Αποδόμηση) περιγράφαμε τις δυσμενείς επιπτώσεις που θα επέφερε στον κλάδο η αύξηση του ΦΠΑ  στο 23%. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Σύνδεσμος Franchise: Ανάγκη για μια νέα Πορεία!

-

Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στην  ανάγκη ενός ισχυρού, αποτελεσματικού Συνδέσμου Franchise της Ελλάδας.

Από το 1993 που είχαμε τις πρώτες συζητήσεις για τη δημιουργία του αλλά και από το 1997 οπότε είχαμε και ενεργή συμμετοχή, βασική πεποίθησή μας ήταν -και είναι- η ύπαρξη ενός συνδέσμου ο όποιος θα παίζει ενεργό ρόλο στην επιχειρηματική κοινότητα και θα υπηρετεί ουσιαστικά το θεσμό.

Τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές στο Σύνδεσμο και ως συνήθως αρχίζει να γεννιέται πάλι κάποιο ενδιαφέρον γύρω από αυτόν.

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, ενδιαφέρον για  τον Σύνδεσμο Franchise της Ελλάδας υπήρχε όταν διεξάγονταν εκλογές ή όταν κάποιοι είχαν ανάγκη να τον χρησιμοποιήσουν και για την ακρίβεια να ”αξιοποιήσουν τη σφραγίδα του” ….
Ο ρόλος του Συνδέσμου είχε όλα αυτά τα χρόνια τρεις διαφορετικές διαστάσεις:

  1. Ο θεσμικός, λειτουργεί δηλαδή για να στηρίξει το franchising, να προωθήσει τα συμφέροντα των franchisor αλλά και των franchisee, μιας και τα συμφέροντα σε ουσιαστική βάση είναι κοινά.
  2. Εργαλείο υποβοήθησης επαγγελματικής ανέλιξης και προβολής και
  3. Δυστυχώς… μηχανισμός προς προσωπική εκμετάλλευση.

Δυστυχώς αυτό που επικράτησε ήταν ή τρίτη διάσταση και περιστασιακά η δεύτερη! Αποτέλεσμα ακριβώς της σταδιακής διόγκωσης αυτής της τρίτης διάστασης ήταν και είναι η συστηματική απαξίωση και αποτελμάτωση των τελευταίων ετών.

Εσκεμμένα ή μη ορισμένοι προσπαθούν να προβάλουν την κρίση ως το κύριο αίτιο της θλιβερής σημερινής κατάστασης. Απόλυτο λάθος!

Για εμάς, ο Σύνδεσμος Franchise ανέκαθεν ήταν και παραμένει στρατηγικό εργαλείο προώθησης του θεσμού ως μια μοναδική στρατηγική επιχειρηματικής ανέλιξης και προσωπικής ευημερίας. (δες και εδώ http://www.franchiseblog.gr/?p=1956) Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Οι franchisors πάντα επιτυγχάνουν;

-

Που οφείλεται, ποια είναι τα αίτια που οδηγούν σε χαμηλή αποδοτικότητα ορισμένα δίκτυα franchise, ενώ αντιθέτως, για άλλα συστήματα το franchising αποδεικνύεται επιτυχημένο και αποδοτικό. Ή γιατί οι ευφυείς, κεφαλαιακά επαρκείς και υπομονετικοί franchisors είναι αυτοί που τελικά επιτυγχάνουν.

Σε πρόσφατη παρέμβασή μας παραθέσαμε -για μια ακόμη φορά- στοιχεία βάσει των οποίων το 80% των νέων franchisors αποτυγχάνουν να αναπτύξουν το δίκτυό τους!

Τα ερωτήματα που τέθηκαν ήταν αν η αδυναμία ανάπτυξης της πλειονότητας των νέων franchisors είναι πράγματι αποτέλεσμα της κρίσης, και αν ναι, τι θα έπρεπε να γίνεται διαφορετικά, προκειμένου να επιτυγχάνουν τα νέα συστήματα franchise στις νέες συνθήκες της Ελληνικής αγοράς;

Και επίσης πώς ορίζεται και από ποιούς παράγοντες επηρεάζεται η βιωσιμότητα ενός δικτύου;

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης εξαρτάται από τον κλάδο και την οικονομική συγκυρία, ας θεωρήσουμε ότι ένα δίκτυο είναι επιτυχημένο ποσοτικά ή έστω βιώσιμο, όταν έχει καταφέρει να διαθέτει δέκα ή δεκαπέντε σημεία μετά από τρία χρόνια, συγκρίνοντας βέβαια και την πορεία ανάλογων συστημάτων του κλάδου.

Ο ρυθμός, η ανάπτυξη, η πορεία ενός δικτύου είναι κρίσιμοι παράγοντες και για τους franchisees! Η κερδοφορία του, η αποδοτικότητα της επένδυσής του, οι υπεραξίες και η ανταγωνιστικότητα εξαρτώνται από την «υγεία» και τη δυναμική του franchisor.

Ένα δίκτυο που δεν αναπτύσσεται, έχει δυνατότητα και επαρκείς πόρους για να μετεξελιχθεί και να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες; Η εξέλιξη, η επανατοποθέτηση στην αγορά, η ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων απαιτεί πόρους, επενδύσεις, χρηματοδότηση, που μόνο από ίδια κεφάλαια δεν είναι δυνατή!

Έχει όφελος τελικά ένας Franchisee από ένα δίκτυο που παραμένει στάσιμο; Μάλλον όχι! Ένας Franchisee όταν επιλέγει να ενταχθεί, να επενδύσει σε ένα δίκτυο αναζητά την «αναπαραγωγή» μιας επιτυχίας, ένα δοκιμασμένο σύστημα λειτουργίας, ευελιξία, προσαρμογή στις νέες συνθήκες, αναγνωρισιμότητα, ένα δεδομένο μερίδιο αγοράς, διατηρήσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, διάρκεια, αποδοτικότητα και υπεραξίες. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise