Archive for 2017

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

FRANCHISING: ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ

-

Οι εκπαιδευμένοι και ενημερωμένοι franchisees αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη κάθε δικτύου. Αυτό τονίζουμε με κάθε ευκαιρία όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στον  χώρο. (δες και εδώ: http://www.franchiseblog.gr/?cat=13  Ο ενημερωμένος franchisee του σήμερα, είναι ο επιτυχημένος franchisee του αύριο…)

Αν και το Franchising έχει ήδη διατρέξει μια τριακονταετή πορεία στην ελληνική αγορά,  σημαντικό τμήμα των εμπλεκομένων δεν έχει σαφή γνώση, δεν έχει εμβαθύνει ως προς τη δομή, το σύστημα συνεργασίας, το επιχειρηματικό μοντέλο, τη λειτουργία που καθορίζει ένα δίκτυο Franchise.

Με έκπληξη, διαπιστώνουμε, ότι υπάρχουν κάποια στερεότυπα, κάποιοι επαναλαμβανόμενοι μύθοι και παρερμηνείες που επικρατούν στην αντίληψη των υποψηφίων επενδυτών αλλά και των εταιρειών που αναζητούν νέα μοντέλα ανάπτυξης των επιχειρήσεών τους, διαστρεβλώνοντας απόλυτα την πραγματικότητα όσον αφορά το franchising.

Παρανοήσεις και παρερμηνείες που οδηγούν είτε σε λανθασμένες αποφάσεις τους υποψηφίους επενδυτές που το επιλέγουν, είτε τελικά αποτρέπουν δυναμικούς επιχειρηματίες από το να αξιοποιήσουν το franchising ως εργαλείο ανάπτυξης και ευημερίας. Και στις δυο περιπτώσεις υπάρχει σημαντική απώλεια πολύτιμων πόρων και ευκαιριών.

Παρά την  επενδυτική ανομβρία της τελευταίας εννιαετίας στην Ελλάδα, το franchising παραμένει ένας ιδιαίτερα δημοφιλής τρόπος, ειδικά για τους νέους επιχειρηματίες, για να δοκιμάσουν τις δεξιότητες και να αξιοποιήσουν τις εμπειρίες τους στον επιχειρηματικό κόσμο. Και καθώς το franchising αρχίζει να επανακάμπτει,  αυτές οι επαναλαμβανόμενες παρανοήσεις και παρερμηνείες γίνονται συχνά ολοένα και περισσότερο αποδεκτές ως γεγονότα. Χαρακτηριστικό επιφανειακής και αποσπασματικής προσέγγισης, που όμως έχει τελικά σημαντικό κόστος.

Ποια ήταν τα σημεία που χρήζουν αποσαφηνίσεων και που επαναφέρουν όλο και πιο συχνά οι συνομιλητές μας γύρω από το franchising;

Ας τα δούμε αναλυτικά, ανατρέχοντας και σε παλαιότερα άρθρα μας (δες και εδώ: Υποψήφιος Franchisee: 12 συν Ένα λάθη που πρέπει να αποφύγεις http://www.franchiseblog.gr/?p=2253) όπου είχαμε αναλύσει ορισμένα από αυτά.

1.Πολλοί υποψήφιοι επενδυτές πιστεύουν ότι το franchising είναι κατάλληλο μόνο για την εστίαση και μάλιστα για τα fast food ή για καφέ ή street food. Είναι γεγονός ότι αν ρωτήσουμε οποιονδήποτε τι σημαίνει franchising το πρώτο πράμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι ο Γρηγόρης Μικρογεύματα, το Everest, η Goody’s, το Coffee Island, το Mikel, το Coffee Berry  κοκ. Πράγματι, το franchising αναπτύχθηκε στον χώρο της εστίασης ο οποίος αποτέλεσε την ατμομηχανή ανάπτυξής του στις πρώτες δεκαετίες μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως και σε όλες τις χώρες όπου υπήρξε παρατεταμένη κρίση ως ιδιαίτερα χαμηλής επικινδυνότητας επένδυση. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Αντιγραφή στο Franchising: «Φθηνή» εναλλακτική ή παγίδα;

1

Η αγορά του franchising τους τελευταίους μήνες, καταγράφει θετικές τάσεις ανάπτυξης, με έντονα ταυτόχρονα στοιχεία ποιοτικής  διαφοροποίησης κρίσιμων χαρακτηριστικών. Συνοπτικά θα αναφέραμε ότι αφενός έχει αυξηθεί ο αριθμός των ενδιαφερόμενων υποψηφίων franchisee και αφετέρου, έχουν διευρυνθεί οι κατηγορίες ενδιαφέροντος. Σημειώνονται σημαντικές αλλαγές, που αν σταθεροποιηθούν εκτιμάμε ότι θα οδηγηθούμε σε μια γενικότερη αλλαγή στον χώρο και στην έξοδο από το τέλμα των τελευταίων ετών.

Ένας προσεκτικός αναλυτής θα ανέφερε ότι εντοπίζονται περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά διαφοροποίησης παρά ποσοτικά. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τους υποψήφιους franchisees, έχει αυξηθεί  ο αριθμός αυτών που ενδιαφέρονται και για επένδυση ως ποσοστό σε σχέση με αυτούς που αποζητούν μια λύση αυτοαπασχόλησης και έναντι αυτών που ορίζουμε εξ’ ανάγκης επιχειρηματίες. Επίσης έχει αυξηθεί ο αριθμός των multi-unit και multi-brand franchisee, καθώς και franchise που δημιουργούνται από πολυμετοχικά σχήματα. Ιδιαίτερα θετικό χαρακτηριστικό της περιόδου θεωρούμε την ύπαρξη επενδυτών που προσανατολίζεται σε επενδυτικά σχέδια που στοχεύουν σε ανάπτυξη ελληνικών συστημάτων σε διεθνείς αγορές, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, τα ΗΑΕ  κλπ.

Αναφορικά με τους κλάδους δραστηριοποίησης των συστημάτων franchise αυξάνεται η ζήτηση  στις κατηγορίες των υπηρεσιών, των εξειδικευμένων καταστημάτων λιανικής, καθώς και του χώρου ομορφιάς, ευεξίας και υγείας.

Οι θετικές αυτές τάσεις συνοδεύονται και από παθογένειες. Ενδεικτικό χαρακτηριστικό αυτής της περιόδου είναι η κλιμακούμενη αύξηση των “αντιγραφών”. Πρόκειται για μια διαχρονική παθογένεια στον χώρο του franchise  αλλά τώρα πλέον έχει ενταθεί σε ιδιαίτερα υψηλό βαθμό. Οι “αντιγραφές” των concepts που παρουσιάζονται στην αγορά, και προσπαθούν να προσελκύσουν franchisees αυξάνονται  εντυπωσιακά,  κυρίως στον χώρο της εστίασης και της καφεστίασης, με αποτέλεσμα την αύξηση της “θνησιμότητας” στη κατηγορία.

Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Η στροφή στο street food και οι ευκαιρίες που αναδύονται.

-

Το street food λοιπόν μέσα σε 4 λέξεις: Επιλογή! Περιπέτεια! Φρεσκάδα! Ποιότητα!

Το street food δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα στην ελληνική αγορά εστίασης. Παγκόσμιο φαινόμενο που ήρθε στην Ελλάδα με καθυστέρηση 2-3 ετών αλλά πλέον αποτελεί την ατμομηχανή της επιχειρηματικότητας στην εστίαση συνολικά και ιδιαίτερα στο franchising.

Street food σημαίνει φαγητό του δρόμου, ένα γρήγορο γεύμα άμεσης κατανάλωσης. Ένα γεύμα όμως που πλέον είναι ποιοτικό, δημιουργεί αγοραστική εμπειρία, έχει άποψη, συγκροτημένη πρόταση & αφήγηση και με στόχο τη «δέσμευση» του καταναλωτή.

Μια διαφορετική σχέση, πιο άμεση, πιο φευγαλέα, αλλά και στέρεη ταυτόχρονα. Οι καταναλωτές προτιμούν πλέον πολύ περισσότερο τα street food γεύματα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο στο παρελθόν.

Ο σύγχρονος άνθρωπος άλλωστε κινείται περισσότερο, εργάζεται στο δρόμο. Η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται, δημιουργεί διαφορετικά μοντέλα κατανάλωσης, διασκέδασης, εργασίας. Δημιουργεί νέα πρότυπα, νέες συνθήκες, νέα δεδομένα, τόσο ισχυρά αλλά και τόσο ευμετάβλητα. Το street food λοιπόν έρχεται και τοποθετείται στον πυρήνα αυτής της αλλαγής και των νέων συνηθειών που έχουν δημιουργηθεί.

Το street food λοιπόν έρχεται και τοποθετείται στον πυρήνα αυτής της αλλαγής και των νέων συνηθειών που έχουν δημιουργηθεί.

Οι καταναλωτές πλέον ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για street food γεύματα.

Η μέση απόδειξη πλέον φτάνει στα €4 – 5, ενώ το 30% των καταναλωτών στα αστικά κέντρα ξοδεύει €16 στα street food γεύματα εβδομαδιαίως!

Ταυτόχρονα το street food προσελκύει συνεχώς όλο και περισσότερους νέους καταναλωτές, όλων των κοινωνικών στρωμάτων, όλων των ηλικιών. Οι καταναλωτές με το street food έχουν την ευκαιρία να δοκιμάζουν συνεχώς νέες γεύσεις, νέες ιδέες, να έρχονται σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες, να ανανεώνουν συνεχώς τις γευστικές τους εμπειρίες. Ταυτόχρονα όμως με αυτές τις επιλογές τους, επανακαθορίζουν και το τοπίο που παλαιότερα έδινε… αποκλειστικότητα στο σουβλάκι και την παραδοσιακή τυρόπιτα ή το βρώμικο hot dog για τους ξενύχτηδες.

Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise