Archive for Ιουνίου, 2019

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising

-

Το franchising για μια εταιρεία δεν αποτελεί μονόδρομο στον στρατηγικό της σχεδιασμό. Είναι μια εναλλακτική πρόταση, που υπό προϋποθέσεις και σε συνδυασμό με μια σειρά κινήσεων στον συνολικό της επιχειρησιακό σχεδιασμό, μπορεί να αναδειχθεί σε μια εξαιρετική επιλογή. Και πράγματι έχει αποδειχθεί! Απαιτεί συστηματική προσέγγιση, ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, ανοικτούς ορίζοντες, σοβαρές αλλαγές και προσαρμογή στη φάση μετάβασης και κυρίως δέσμευση.

Στην Ελλάδα, την τελευταία 10ετία το 40% των νέων franchisors σταματάνε να αναπτύσσονται μέσω franchising από το πρώτο έτος προώθησης του συστήματός τους, το 20% στην 2ετία και το 20% στην 3ετία.

Μόνο το 20% όσων επέλεξαν το franchising, σε κάποια φάση της πορείας τους, συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στον χώρο!

Δεν είναι αποδοτικό το franchising για όλους και για όλα!

Είναι προφανές ότι είναι απόλυτα λαθεμένη προσέγγιση σήμερα π.χ. για κάποιον επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στον χώρο της Ένδυσης να ξεκινήσει ανάπτυξη μέσω franchising, αν ανήκει στην κατηγορία που είναι τοποθετημένοι όλοι οι μεγάλοι διεθνείς λιανεμπορικοί όμιλοι.

Είναι προφανές ότι εκεί προτιμώνται διαφορετικά σχήματα πολυκάναλης ανάπτυξης που πιθανόν σε επιλεγμένες περιοχές να αξιοποιούν και το franchising ως σύστημα διανομής ή υβριδικές μορφές του, προσαρμοσμένες σε μια φάση μετεξέλιξης ή κατάλληλες σε τοπικές ανάγκες.

Για να δραστηριοποιηθείτε στον χώρο του franchising, θα πρέπει να ελεγχθεί αν απαντώνται αποτελεσματικά τρία διαφορετικά ερωτήματα:

1. Ποια είναι η συνολική στρατηγική ανάπτυξης της επιχείρησής μου, την οποία πραγματικά να μπορώ να την υποστηρίξω.

2. Αν η στρατηγική αυτή απαντά στις προκλήσεις του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος και σήμερα και όπως αυτό θα διαμορφωθεί σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα και στο τέλος.

3. Ποια πρέπει να είναι η επιχειρηματική πρόταση που θα πρέπει να διαμορφώσω για να προσελκύσω τους κατάλληλους franchisees, αυτούς που πράγματι πληρούν τους όρους που έχω θέσει και απαιτώ. Η ποιότητα και η καταλληλόλητα των franchisees είναι η βάση της επιτυχίας!

Franchising δεν σημαίνει «δημιουργήστε μια επιχειρηματική ιδέα ή μια σύμβαση και προχωρήστε». Κάποιοι θεωρούν πως επειδή είναι γνώστες (νομίζουν…) του καφέ, έχουν βρει μια φθηνή πηγή αγοράς, ξέρουν να διαμορφώσουν (νομίζουν…) ένα κατάστημα και έχουν αγοράσει ή αντιγράψει μια σύμβαση, μπορούν χωρίς πιλοτικό, χωρίς μια ολοκληρωμένη, συγκροτημένη επιχειρηματική πρόταση να προωθούν και να παραχωρούν franchise. Δεν αρκεί λοιπόν να γνωρίζετε και να διαθέτετε μόνο το προϊόν, ή να έχετε μια αποδεκτή εταιρική εικόνα ή κατάστημα. Απαιτείται να διαθέτετε πολλά παραπάνω στοιχεία, όπως ένα ξεχωριστό μοντέλο εξυπηρέτησης, μια διαφορετική αναγνωρίσιμη αγοραστική εμπειρία, υποδομές κ.ά. Δεν αρκεί ένα μοναδικό καινοτόμο προϊόν! Τα πιο δυναμικά συστήματα franchise, στη δημιουργία των οποίων έχουμε συμβάλλει όλα αυτά τα χρόνια δεν ήταν καινοτόμα, δεν είχαν ανακαλύψει την πυρίτιδα!  Είχαν όμως μια  διαφορετική σύνθεση προϊόντων, με ένα αναγνωρίσιμο μοντέλο εξυπηρέτησης, μια ιδιαίτερη «ατμόσφαιρα», μια μελετημένη τιμολογιακή πολιτική, ένα ολοκληρωμένο concept, μια συγκροτημένη πρόταση, κατάλληλη για τη συγκυρία, ένα ελκυστικό οικονομικό μοντέλο. Πρέπει να δούμε τη σύνθεση του προϊόντος, την εικόνα, την ατμόσφαιρα, το μοντέλο εξυπηρέτησης, το merchandising, την αρχιτεκτονική τιμών, τη στελέχωση, τη συνολική αφήγηση καθώς και τη στρατηγική ανάπτυξης. Όλα αυτά τα στοιχεία αποτελούν το concept αλλά δεν αρκούν μόνο αυτά. Εξίσου σημαντικός είναι ο ρόλος μιας έμπειρης εταιρείας συμβούλων franchise με υποδομές, συγκρότηση, στρατηγική και δέσμευση σε αποτελέσματα, για να σας στηρίξει! Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Τουριστική αγορά και Franchising

-

Η τουριστική αγορά προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες  στο Franchising αλλά και το Franchising προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες στους επιχειρηματίες της τουριστικής αγοράς!

Συνέντευξη στο Franchise Success 16/1/2018

Είναι κατάλληλα τα δίκτυα franchise για τις τουριστικές αγορές;

Υπάρχουν δύο ακραίοι αντιτιθέμενοι μύθοι. Ο πρώτος δηλώνει κατηγορηματικά – αλλά και εσφαλμένα -  ότι τα franchise δεν είναι κατάλληλα για τουριστικές περιοχές γιατί, πρώτον δεν επιτρέπουν την αναγκαία ευελιξία και την προσαρμογή στις τοπικές αγορές. Δεύτερον, κάθε σύστημα franchise έχει δομές υψηλού κόστους, απαιτεί προσαρμογή σε ποιοτικά standards, ελάχιστη στελέχωση. Tρίτον, δεν διευκολύνουν τις αναγκαίες «ευελιξίες» όσον αφορά κανονιστικά πλαίσια, φορολογικό και ασφαλιστικό πλαίσιο και ούτω καθ’ εξής, λόγω ακριβώς των ελέγχων του franchisor.

Ο άλλος μύθος είναι η απλουστευτική γενίκευση. Όλα τα franchise είναι κατάλληλα για όλες τις τουριστικές αγορές. Απόλυτο και μεγάλο λάθος. Προφανώς και δεν είναι.

Όμως, μπορούν να προσφέρουν πάρα πολλά σε ειδικές κατηγορίες αγορών, σε ειδικά συστήματα που έχουν σχεδιαστεί κατάλληλα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιομορφίες αυτών των αγορών. Συγκεκριμένα, τα οφέλη ενός υποψήφιου επενδυτή είναι πολλαπλά: Διαφοροποίηση, αναγνωρισιμότητα, οικονομίες κλίμακας, υποδομές υποστήριξης ικανές να στηρίξουν τον franchisee να ανταποκριθεί σε μεγάλους όγκους πίεσης και πωλήσεων. Συστήματα ποιότητας που διασφαλίζουν ικανοποίηση πελατών και μεγιστοποίηση των πωλήσεων ανά πελάτη και ούτω καθ’ έξης.

Η πραγματικότητα λοιπόν, είναι κάπου στην μέση. Ανάλογα την αγορά, τις ιδιαιτερότητες της τουριστικής περιόδου και το προφίλ των τουριστών που ελκύει η κάθε περιοχή, υπάρχουν λύσεις στον χώρο του franchising που προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες.

Τι απαιτείται για την ανάπτυξη ενός δικτύου στις τουριστικές αγορές; Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Εξειδικευμένα λιανεμπορικά καταστήματα και Franchising

Σχόλια κλειστά

Ο κλάδος του λιανεμπορίου και ιδιαίτερα των εξειδικευμένων καταστημάτων, αποτελεί έναν προνομιακό χώρο για την ανάπτυξη του franchising.

Τα εξειδικευμένα καταστήματα ανεξαρτήτως κλάδου, είναι συνυφασμένα με την έννοια της γνώσης, της προσωπικής εξυπηρέτησης, της δημιουργίας κοινότητας πελατών, της αποκεντρωμένης ευέλικτης διοίκησης και λειτουργίας στα πλαίσια μιας πολυκάναλης ανάπτυξης κλπ,

Τα συστήματα franchise, ως συγκροτημένο επιχειρησιακό μοντέλο, ως δομή, ως συνδυασμός ολοκληρωμένου concept και αποτελεσματικών συστημάτων και διαδικασιών διασφαλίζοντας  ταυτόχρονα την προσωπική  εμπλοκή  και δέσμευση του Franchisee στο σημείο πώλησης/εξυπηρέτησης  μπορούν να υπηρετήσουν  καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό μοντέλο, μια δομημένη στρατηγική πολυκάναλης ανάπτυξης.

Σε παλαιότερο άρθρο μας (http://www.franchiseblog.gr/?p=2388), είχαμε αναφέρει ότι τα επιτυχημένα δίκτυα χαρακτηρίζονται από καινοτόμες στρατηγικές και διατηρούν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά όπως:

  • Ξεκάθαρο όραμα, μια συγκεκριμένη στρατηγική
  • Ισχυρό και πιστό δίκτυο πελατών που τα επισκέπτονται ξανά και ξανά
  • Εξελίσσονται διαρκώς
  • Διευρύνουν την αγορά τους
  • Εκτοπίζουν νέους παίκτες
  • Αναπτύσσουν ισχυρή εταιρική κουλτούρα και ένα συνεπές σύστημα αξιών
  • Αποφέρουν συναισθηματικά οφέλη και δέσμευση
  • Καλύπτουν (ή δημιουργούν) μια πραγματική ανεκπλήρωτη ανάγκη
  • Αναπτύσσονται κι έχουν οχυρό κοινωνικό αποτύπωμα.

Τα παραπάνω, αποτελούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που απαιτούν σχεδιασμό, προετοιμασία, συνέπεια, δέσμευση.

Ο χώρος των καταστημάτων πχ με κύριο προϊόν το CBD προσφέρει πράγματι μοναδικές ευκαιρίες μιας και απευθύνονται σε μια ευρύτατη αγορά υγείας, ευεξίας, ομορφιάς. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Franchising και Διεθνής Ανάπτυξη

-


Η ανάπτυξη ενός δικτύου στη διεθνή αγορά αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική που όμως υπερβαίνει τις τακτικές κινήσεις στην πορεία ενός δικτύου. Είναι ένα κομβικό στοιχείο που καθορίζει συνολικά ένα δίκτυο, και απαιτεί συστηματική προετοιμασία, προσεχτικό σχεδιασμό, μια και όπως λένε, ο ανεπιτυχής σχεδιασμός είναι ταυτόσημο του σχεδιασμού της αποτυχίας.

Τα πρώτα 12 χρόνια εμπλοκής μου με το franchising είχα το προνόμιο να συνεργαστώ με 4 διεθνή concepts, τόσο σε βιομηχανικό franchise όσο σε retail και σε εστίαση.

Βασικό δίδαγμα αυτής της εμπειρίας ήταν

  • η αναγκαιότητα ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού που καλύπτει το σύνολο των επιχειρησιακών λειτουργιών και την αναγκαία προσαρμογή (πάντα με σεβασμό στο Concept)
  • ο μακροχρόνιος σχεδιασμός και
  • η απαραίτητη δέσμευση της διοίκησης του franchisor και της ηγετικής του ομάδας στην διεθνή ανάπτυξη.

Χρειάζεται και σχεδιασμός και δέσμευση στην υλοποίηση αυτού του στρατηγικού στόχου.  Απαιτεί την ενεργή εμπλοκή και προετοιμασία όλων των επιχειρησιακών μονάδων του franchise.  Δεν είναι εύκολο να αναπαραγάγεις ένα concept, και να εφαρμόζεις αποτελεσματικά διαφορετικά συστήματα, διαδικασίες, ταυτόχρονα  σε πολλαπλές αγορές με διαφορετικά στοιχεία και διαφορετικό ανταγωνιστικό πλαίσιο. Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

1000 Franchisees για 500 Franchisors!

Σχόλια κλειστά

1000 franchisees για 500 franchisors!

Αξίζει, πράγματι, να αναλυθούν με ιδιαίτερη προσοχή τα πρωτογενή στοιχεία της ετήσιας έρευνας για το franchising στην ελληνική αγορά, η οποία δημοσιεύθηκε στον ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2019 (δες εδώ).

Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι ο αριθμός των επενδυτών/franchisees, που το 2018 δημιούργησαν ένα σημείο ή υποκατέστησαν ένα υφιστάμενο, αγγίζει μόλις τους 1.000, ενώ ταυτόχρονα οι αλυσίδες οι οποίες δηλώνουν ότι αναπτύσσονται με franchise και διεκδικούν μερίδιο από την αγορά, υπερβαίνουν τις 500!

Ακόμη κι αν θεωρήσουμε ότι μόνο οι 200 από τους 500 franchisors ενεργοποιούνται σοβαρά στον χώρο του franchise, καταλήγουμε στο ότι ο αριθμός που αναλογεί σε κάθε έναν από αυτούς τους franchisors είναι ιδιαίτερα χαμηλός.

Είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο σημείωμά μας ότι η μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο χώρος του franchising είναι το πώς μπορεί να απευθυνθεί όχι μόνο  σε αυτούς τους 1.000 που το επιλέγουν, αλλά και  στις 50.000 επενδυτές, που προχωρούν  κάθε χρόνο στη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης στην ελληνική αγορά.

Να πείσουν ότι η επιχειρηματική δραστηριοποίηση στον χώρο του franchising είναι ιδιαιτέρως πιο αποδοτική ενώ ταυτόχρονα  αποτελεί και πιο σίγουρη επένδυση.

Όχι βέβαια σε κάθε περίπτωση, αλλά εκεί όπου επιλέγεται για κάθε υποψήφιο franchisee, το κατάλληλο concept. Εκεί που επιλέγεται ένα δομημένο, ολοκληρωμένο σύστημα Franchise, μια συγκροτημένη επιχειρηματική πρόταση.

Αποτελεί πράγματι μια μεγάλη πρόκληση το να επανακτηθεί η εμπιστοσύνη στο θεσμό του franchising, μιας και με τον τρόπο αυτόν, τα οφέλη είναι πολλαπλά, όχι μόνο για τους franchisors, αλλά κυρίως για τους franchisees καθώς και για την ελληνική οικονομία στο σύνολό της.

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise