Archive for Αυγούστου, 2019

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Αγορά καφέ & franchising

Σχόλια κλειστά


Οι αλυσίδες καφέ, επιτυγχάνοντας εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, αποτελούν, την τελευταία πενταετία,  τον σημαντικότερο πυλώνα ανάπτυξης συνολικά του franchising, στην Ελλάδα.

Ο κλάδος παρουσίασε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης κατακτώντας μερίδια από όμορες αγορές, τόσο σε επίπεδο καταναλωτών όσο και σε επίπεδο υποψηφίων franchisees.

Οι καταναλωτές επιλέγουν δίκτυα coffee shops με ισχυρά brand, εκπαιδεύονται και αναζητούν ολοκληρωμένες εμπειρίες, διαφοροποιημένες και αναγνωρίσιμες προτάσεις. Θα συνεχιστεί αυτή η ανάπτυξη των street café; Μήπως η ένταση (και μετατόπιση) του ανταγωνισμού θα οδηγήσει σε μια πτωτική πορεία ή έστω επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης; Ερωτήματα εύλογα που προβληματίζουν όχι μόνο τα στελέχη των δικτύων που εντείνουν φυσικά τις προσπάθειές τους να κατακτήσουν μεγαλύτερα μερίδια αλλά και τους υποψήφιους franchisees.

Αξίζει λοιπόν να επενδύσω και εγώ στον χώρο του καφέ και ιδιαίτερα των street café; Αξίζει να αναπτύξω την επιχείρησή μου στο χώρο με τη μέθοδο του franchising; Μήπως πρέπει να διασφαλίσω τα υφιστάμενα κέρδη και να επιβραδύνω την ανάπτυξή μου; Διαφορετικές οπτικές γωνίες, πολλά και εύλογα ερωτήματα! H απάντηση για κάθε υποψήφιο franchisee είναι μοναδική, όπως και για κάθε δίκτυο, για υφιστάμενους ή και υποψήφιους Franchisors. Δεν υπάρχει κατά την άποψή μας μια γενική απάντηση. Η αγορά θα συνεχίσει να μεγαλώνει, να μετασχηματίζεται και για τα επόμενα χρόνια, όμως είναι προφανές ότι θα εντείνεται ο ανταγωνισμός και αυτό θα οδηγήσει στο «ξεκαθάρισμα» του τοπίου.

Ένα concept, μια μοναδική αναγνωρίσιμη αγοραστική εμπειρία. Ενιαία ταυτότητα και ενιαίο σύστημα εξυπηρέτησης αποτελούν τα ελάχιστα ζητούμενα από τον καταναλωτή.

Αυτοί που ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα είναι οι εκατοντάδες ανεξάρτητοι επιχειρηματίες που επένδυσαν στον χώρο. Η θνησιμότητα στην κατηγορία αυτή είναι πάρα πολύ υψηλή. Αντίθετα, οι μεγάλες αλυσίδες, όπως και τα σωστά οργανωμένα νέα συστήματα που διεισδύουν στον χώρο, συνεχίζουν την αναπτυξιακή τους πορεία και ενισχύουν μερίδια και ταυτόχρονα ανασχηματίζουν τόσο το ανταγωνιστικό πεδίο, όσο και συνολικά την εφοδιαστική αλυσίδα.

Πώς πρέπει λοιπόν να κινηθούμε στην καφεστίαση; Ποια σημεία πρέπει να προσέξει ένας νέος, ή ένας υφιστάμενος franchisor; Ποια στοιχεία πρέπει να προσπαθήσει να ανακαλύψει ένας υποψήφιος franchisee και ποιοι παράγοντες θα πρέπει να καθορίσουν τις επιλογές του; Διαβάστε περισσότερα »

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Δίκτυα Franchise: Αναπτυξιακό Τέλμα και πως να το Αποφύγετε.

Σχόλια κλειστά

Η ετήσια έρευνα για το Franchising στην Ελληνική αγορά στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2019 (δες εδώ). καταδεικνύει ότι σημαντικός αριθμός συστημάτων franchise τα οποία ενώ επέτυχαν μια αξιοσημείωτη ανάπτυξη στα πρώτα βήματά τους, παραμένουν τελματωμένα επί σειρά ετών. Αν και διαθέτουν ένα δίκτυο εταιρικών και franchise σημείων, που κυμαίνεται μεταξύ 10 και 20 καταστημάτων, παραμένουν στάσιμα, αδυνατώντας  να προσελκύσουν νέους Franchisees, είτε να επιτύχουν οργανική ανάπτυξη μέσω της επανεπένδυσης των υφιστάμενων franchisees τους.

Αδυνατούν να αξιοποιήσουν το μέγεθος, την εμπειρία, την τεχνογνωσία τους και να αποκτήσουν εν τέλει, μια δυναμική σταθερής ανάπτυξης, κατακτώντας μερίδιο αγοράς στον χώρο τους.

Έχοντας αναλύσει την κατηγορία αυτή, η οποία αποτελεί πράγματι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό στον χώρο του franchise, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 6 σημαντικοί λόγοι που έχουν οδηγήσει τις αλυσίδες αυτές σε παρατεταμένη στασιμότητα.

1. Αδυναμία εξέλιξης και συγκρότησης ενός ολοκληρωμένου συστήματος franchise. Έχοντας δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο concept, με διακριτά στοιχεία διαφοροποίησης, τα δίκτυα αυτά πέτυχαν στις πρώτες φάσεις να προσελκύσουν franchisees, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα μιας αποδοτικής (φαινομενικά κερδοφόρας σε ορισμένες περιπτώσεις) πιλοτικής λειτουργίας, καθώς επίσης και τα όποια  στοιχεία μοναδικότητάς τους. Στην πλειονότητά τους όμως δεν μπόρεσαν να εξελιχθούν ως Concept, να ενισχύσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, να ενδυναμώσουν τα στοιχεία διαφοροποίησής τους και να μπορέσουν να οικοδομήσουν έναν ικανό αριθμό σημείων πώλησης. H προσαρμογή, η συνεχής εξέλιξη σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό πεδίο προϋποθέτει και απαιτεί οργανωμένα συστήματα, διαδικασίες, μια ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση και κυρίως τη διαρκή εγρήγορση. Αντιθέτως,  τα συστήματα αυτά παρέμειναν στάσιμα, εύκολα αντιγράψιμα, αδυνατώντας να προσφέρουν μια μοναδική πρόταση, μια ξεχωριστή αγοραστική εμπειρία, ένα ολοκληρωμένο σύστημα. Διαβάστε περισσότερα »

Related Posts with Thumbnails

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise