Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟ FRANCHISE ΣΕ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ

H οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε μια πρωτόγνωρα δύσκολη θέση πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων εταιρειών που αναπτύσσονται με franchise.

Η αναμενόμενη περαιτέρω επιδείνωση επιβαρύνει  ακόμα περισσότερο τις επιχειρήσεις και θέτει νέες και ιδιαίτερα σύνθετες  προκλήσεις, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνει πολύτιμους πόρους που μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για μια νέα δυναμική ανάπτυξη.

Παράλληλα οι έρευνες  για το επιχειρηματικό κλίμα και την καταναλωτική συμπεριφορά καταγράφουν μία έντονη απαισιοδοξία και οι προβλέψεις των ειδικών περιγράφουν μια σειρά αλλαγών που σταδιακά λαμβάνουν χαρακτηριστικά μόνιμου χαρακτήρα, διαμορφώνοντας ένα νέο  καταναλωτή με διαφορετικές συμπεριφορές και αξίες. ( δες εδώ Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. και εδώ The post-crisis consumer).

Παρά το έντονα αρνητικό κλίμα,  σύμφωνα  με τις τελευταίες έρευνες, στην αγορά του Franchising καταγράφεται μια αξιοσημείωτη σταθερότητα  και σε κάποιους κλάδους μια μικρή αλλά σταθερή ανάπτυξη ( δες εδώ Franchising 2011: Σταθεροποιητικές Τάσεις αλλά και Αναδιάρθρωση Δικτύων ). Εντούτοις η γενικότερη εκτίμηση είναι ότι σε ένα έντονα αρνητικό περιβάλλον αναμένονται δύσκολες συνθήκες  και για τους franchisors και για  τους franchisees.

Ωστόσο, παρά το δυσχερές επαγγελματικό περιβάλλον, εντοπίζουμε ακόμα υψηλές αντοχές αλλά και επιδόσεις που πραγματικά ξεχωρίζουν .Το Franchising αποτελεί μια μοναδική διέξοδο τόσο για νέους επιχειρηματίες, όσο και για υφιστάμενους, ενώ αποτελεί δυναμικό εργαλείο μετασχηματισμού παραδοσιακών αγοραστικών groups. Δεκάδες δίκτυα τόσο σε παραδοσιακούς τομείς όπως η εστίαση, τα τρόφιμα και ποτά αλλά και σε νέα δυναμικές αγορές όπως η υγεία, ο τουρισμός ή οι υπηρεσίες καταγράφουν σημαντικά αποτελέσματα, αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες, ευέλικτες δομές  και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα .

Ιδιαίτερα, σε επίπεδο franchisees, καταγράφουμε ένα σημαντικό ποσοστό επιχειρήσεων που πέτυχαν υψηλές αποδόσεις διευρύνοντας τα μερίδια αγοράς τους και δημιουργώντας τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη, αξιοποιώντας ευκαιρίες που η ίδια η κρίση αναδεικνύει. Σε επίπεδο franchisor  υπάρχουν επίσης συστήματα franchise που αποδίδουν και αναπτύσσονται,  έχοντας πετύχει ηγετική θέση στον κλάδο τους. Επιπλέον, υπάρχουν κάποια συστήματα franchise τα οποία έχοντας προσαρμοστεί έγκαιρα στη συγκυρία και σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές τους, έχουν σημαντική επιτυχία στην αγορά τους ακόμα και όταν αυτή πλήττεται ιδιαίτερα σήμερα (πχ αγορά οικιακού εξοπλισμού ή ένδυσης και υπόδησης).

Υπάρχουν λοιπόν πάντα αποδοτικές προτάσεις επένδυσης σε μία επιχείρηση franchise – ακόμα και  κατά τους χαλεπούς καιρούς. Όμως χρειάζεται να είστε ρεαλιστές και να ξέρετε τι ζητάτε. Ένα βασικό σημείο που πρέπει να θυμάστε είναι πως όλοι οι franchisees (κι εσείς μέσα σε αυτούς), οι franchisors και οι κλάδοι  δραστηριότητας δεν είναι ίσοι και ίδιοι. Ας δούμε μερικούς παράγοντες- κλειδιά σχετικά με το τι πρέπει να αναζητήσετε από ένα σύστημα franchise αλλά και από τον εαυτό σας:

Τι αναζητούμε σε ένα franchise - βασικά στοιχεία ενός ισχυρού συστήματος franchise

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της επιλογής ένταξης σε ένα δίκτυο franchise κι όχι μίας ανεξάρτητης επιχείρησης σε αυτό το επιχειρηματικό περιβάλλον; Γιατί να επιλέξετε ένα franchise και τι ακριβώς αναζητάτε από αυτή την επιλογή; Η επένδυση σε ένα  franchise οφείλει να σας παρέχει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:

  • Κέρδος! Το αυτονόητο; Όχι πάντα! Ένα σύστημα franchise πρέπει να έχει ικανοποιητικές αποδόσεις ακόμα και σε περιόδους κρίσης. Σωστά;  όντως, αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι δεν είναι όλα τα franchise ίδια και κάποιοι κλάδοι βιώνουν μεγαλύτερη ύφεση ή έχουν εντονότερο ανταγωνισμό. Ένα σύστημα franchise λογικά θα έχει τουλάχιστον ένα franchisee με ιδιαίτερα ικανοποιητικά κέρδη. Όμως πώς τα πάνε οι υπόλοιποι franchisees του; Καθώς διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για τo βαθμό ανάληψης ρίσκου που εμπεριέχουν –  όπως άλλωστε κάθε επιχειρηματική απόφαση –  αναζητούμε όσο το δυνατόν περισσότερες διασταυρωμένες και έγκυρες πληροφορίες για να σιγουρευτούμε για την επιλογή μας. Είτε για περιοχή όπου δεν υπάρχει franchise αυτή την στιγμή, είτε για περίπτωση μεταπώλησης ενός υφιστάμενου θα πρέπει να αναζητήσετε  αναλυτικά οικονομικά στοιχεία για τα υπάρχοντα δίκτυα. Πιο συγκεκριμένα, να κατανοήσετε πώς επιτυγχάνονται οι πωλήσεις, από τι καθορίζονται, τα περιθώρια κερδοφορίας , τα τελικά κέρδη και η ρευστότητα. Αν οι αποδόσεις σταδιακά φθίνουν ή είναι ιδιαίτερα ασταθείς προχωρήστε στη διερεύνηση της επόμενης επιλογής και στο επόμενο concept. Υπάρχουν πολλές άλλες ευκαιρίες στην αγορά. Σε τελευταία ανάλυση, ένα «καταπληκτικό» franchise θα πρέπει να σας παρέχει την ευκαιρία να έχετε ικανοποιητικές αποδόσεις αλλά και μια ισχυρή ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαρκούν. Υπάρχουν συστήματα που παρέχουν ικανοποιητικές αποδόσεις στους franchisees, ακόμα και στην τρέχουσα κατάσταση. Αυτά λοιπόν θα πρέπει να αναζητήσετε.
  • Με το κλειδί στο χέρι ή σχεδόν με το κλειδί στο χέρι. Δε χρειάζεται να χάνετε ούτε χρόνο ούτε χρήματα στην παρούσα φάση. Και προπάντων αν έχετε μείνει χωρίς δουλειά αρκετούς μήνες μην κάνετε το λάθος του «αναγκαστικού επιχειρηματία». Αν δε σας προσφέρουν  μία επιχείρηση με το κλειδί στο χέρι, έτοιμη να την λειτουργήσετε, πρέπει τουλάχιστον να σας δώσουν ένα ξεκάθαρο πλάνο πώς να την ξεκινήσετε χωρίς απώλεια πόρων και χρόνου. Η παραχώρηση ενός franchise δεν εξαλείφει την σκληρή εργασία, αλλά μειώνει τα αρχικά έξοδα και την απαιτούμενη εμπειρία που είναι αναγκαία  για το ξεκίνημά της όπως ενδεικτικά  τα θέματα αδειοδότησης,  της επιλογής του σημείου και της διαπραγμάτευσης του ενοικίου, του  σχεδιασμού του καταστήματος, την οργάνωση και τη στελέχωση της επιχείρησης, την επιλογή και την διαπραγμάτευση με προμηθευτές κ.ο.κ. Το ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση της απόδοσης της αρχικής επένδυσης και η βελτιστοποίηση της καμπύλης εμπειρίας αποσβένοντας το όποιο αυξημένο ( θεωρητικά) συγκριτικό κόστος.
  • Πρόσβαση σε δοκιμασμένα συστήματα και ολοκληρωμένη εκπαίδευση. Περισσότερο από ποτέ θα πρέπει να έχετε πρόσβαση σε «κορυφαία» συστήματα όσον αφορά στη λειτουργία της επιχείρησής σας, καθώς και σε συνεχή υποστήριξη σε τομείς που αναδεικνύονται ως βασικοί παράγοντες επιτυχίας και σε αποτελεσματικές διαδικασίες. Αυτά πρέπει να περιλαμβάνονται σε εγχειρίδια, προγράμματα εκπαίδευσης και σε «έξυπνα» συστήματα που παρέχει ο franchisor. Επίσης ιδιαίτερα σημαντικό είναι να αποκτήσετε εμπειρία πάνω στην καθημερινότητα της δουλειάς. Η εκπαίδευση που παρέχεται, πρέπει να σας εξασφαλίζει τις ικανότητες και την εμπειρία που κρίνονται απαραίτητες για την επιτυχημένη λειτουργία της επιχείρησης. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αναγνωρίζετε και κατανοείτε  τι απαιτείται για να τα καταφέρετε.
  • Πλεονεκτήματα σε επίπεδο αγορών και διαφήμισης. Πέραν της αναγνωρίσιμης μάρκας και ενός δεδομένου μεριδίου αγοράς, ένα ισχυρό franchise πρέπει να σας παρέχει πλεονεκτήματα αγορών καθώς και προώθησης και διαφήμισης, που δε θα απολαμβάνατε αν ήσαστε ανεξάρτητοι. Από πλευράς marketing, το franchise πρέπει να σας παρέχει μία στοχευμένη, δοκιμασμένη επικοινωνιακή στρατηγική. Αυτό δε σημαίνει ότι οι πελάτες από την πρώτη στιγμή θα σπρώχνονται για να μπουν στο κατάστημα, ή ότι το σύστημα franchise θα προσανατολίζει τις προωθητικές κινήσεις και  την διαφήμιση αποκλειστικά σε εσάς και στην περιοχή σας. Αυτό δε συμβαίνει σχεδόν ποτέ. Η σκληρή καθημερινή δουλειά είναι δική σας αποκλειστικά υπόθεση. Όμως το franchise πρέπει να σας προσφέρει τα εργαλεία, τα συστήματα και την εκπαίδευση που χρειάζεστε, για να μπορείτε να χειρίζεστε  μόνοι σας και αποτελεσματικά τους πελάτες σας και την αγορά σας. Από άποψη διαπραγματευτικής δύναμης σε επίπεδο προμηθευτών, θα πρέπει να βρίσκετε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές και όρους τόσο για εξοπλισμό όσο και για όσα προϊόντα που ειδικά θα εμπορεύεστε. Και επίσης ευνοϊκότερους όρους όσον αφορά στη διασφάλιση αποθεμάτων και την αποτελεσματικότερη διαχείριση της αλυσίδας αξίας. Αυτό είναι ουσιώδες. Μια επιχείρηση που έχει ζημιές δε σημαίνει ότι αυτόματα κλείνει. Όταν όμως έχει προβλήματα ρευστότητας είναι σχεδόν βέβαιο. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι οι τιμές και οι όροι είναι πολύ πιο συμφέροντες από ό, τι θα βρίσκατε μόνοι σας.
  • Συνεχής υποστήριξη και καθοδήγηση. Θα ακούσουμε συχνά να λέγεται ότι όταν μας παραχωρείται ένα franchise «ανοίγουμε μία επιχείρηση για τον εαυτό μας, αλλά όχι μόνοι μας». Αυτό θα έπρεπε να ισχύει, αλλά δεν είναι πάντα, αλήθεια. Όταν ισχύει, συμβάλλει σημαντικά στην απόδοσή σας. Πρέπει να σας παρέχεται ευρεία, ουσιαστική και σε βάθος συνεχής υποστήριξη. Είτε σχετίζεται με προϊόντα/ υπηρεσίες, εκπαίδευση, θέματα ανθρωπίνου δυναμικού, καθοδήγηση marketing ή οικονομική διαχείριση, η συνεχής υποστήριξη πρέπει να επικεντρώνεται στην βελτίωση της κερδοφορίας της επιχείρησης και στη διεύρυνση του μεριδίου στην τοπική αγορά. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι οι υπάρχοντες franchisee έχουν στα κέρδη τους και στην ανταγωνιστικότητά τους την αμέριστη προσοχή των franchisor.

Κατατάσσοντας διαφορετικά franchise στα παραπάνω κριτήρια, αξιοποιούμε πληροφορίες και εμπειρίες ιδέες από τους υπάρχοντες franchisee. Τίποτα δεν είναι πιο χρήσιμο από αυτό!

Τι είναι αυτό που τελικά ζητάμε; Κρίσιμοι παράγοντες για επιτυχία στο χώρο του franchising.

Όσα προαναφέραμε είναι ένας σύντομος οδηγός για το franchising, τις ευκαιρίες και τους franchisors, αλλά τι λέτε για λίγη αυτογνωσία; Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να σκεφτείτε καλά τι θα θέλατε να κάνετε. Η απόδοσή σας θα εξαρτηθεί κατά βάση από αυτό. Με βάση την εμπειρία μου- έχοντας εργαστεί με πολλούς franchisor και franchisees εδώ και 27 χρόνια- πιστεύω ότι τα παρακάτω  σημεία είναι βασικά, ιδιαίτερα στην ταραγμένη εποχή που αρχίσαμε να βιώνουμε. Αν τα ακολουθήσετε, πιστεύω ότι μπορείτε να είστε ένας franchisee με υψηλή απόδοση σε ένα αποδοτικό σύστημα franchise.

 

1)     Aφοσίωση στην επιχείρηση. Οι εξαιρετικά επιτυχημένοι franchisees έχουν μία αποστολή: « η επιτυχία της επιχείρησης μου χαρακτηρίζεται από στάση «ή ταν ή επί τας». Ιδιαίτερα σε εποχές κρίσης, η δέσμευση στην επιχείρηση, η κατανόηση των κινητήριων δυνάμεών της, η συνεχής επιδίωξη  λειτουργικής αριστείας και η υπέρβαση των προσδοκιών του κάθε πελάτη, είναι η βάση της επιτυχίας. Πιστέψτε στη δική σας εταιρεία περισσότερο από οποιοδήποτε άλλον. Με πάθος, αντιπαλέψτε τις αντιξοότητες, υπερνικήστε τα αδύνατα σημεία σας. Το πάθος για την υλοποίηση του οράματος σας και η απόλυτη δέσμευση στις αξίες σας, σίγουρα θα μεταλαμπαδευτεί σ’ όλους είναι γύρω σας – πελάτες, συνεργάτες, οικογένεια, τοπική κοινωνία, προμηθευτές  κλπ-  και θα αποδειχθεί μοναδικό και διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

2)      Να είστε αυθεντικοί και γενναιόδωροι. Τα κέρδη οφείλονται σε όλους τους συνεργάτες σας και συμπεριφερθείτε τους ως συνεταίρους. Με τη σειρά τους θα σας αντιμετωπίσουν κι αυτοί ως συνέταιρο και από κοινού, ως ομάδα,  θα αποδώσετε πέρα από κάθε σας προσδοκία. Θέσετε ως στόχο να υπερβείτε τις προσδοκίες σας στην απόδοση. «Όταν συμπεριφέρεστε στους ανθρώπους σας όπως σε νικητές, εκείνοι θα συμπεριφέρονται στους πελάτες σας σαν να είναι οι πελάτες σας οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο. – Ken Blanchard». Ενθαρρύνετε τους συνεργάτες σας να πάρουν ρίσκα στην εταιρεία.

3)     Δώστε κίνητρα στους συνεργάτες σας. Τα χρήματα δεν  είναι το παν. Πρέπει κάθε μέρα, συνέχεια, να σκέφτεστε νέους και πιο ενδιαφέροντες τρόπους για να κινητοποιήσετε και να προκαλέσετε τους συνεργάτες σας. Θέστε υψηλούς στόχους, ενθαρρύνετε τον ανταγωνισμό και δείτε μετά τα αποτελέσματα. Βάλτε στοιχήματα με υψηλούς στόχους. Αν  τα πράγματα σκαλώσουν, αυτοσχεδιάστε: βάλτε τους συνεργάτες σας  να ανταλλάξουν πόστα μεταξύ τους ώστε να παραμένουν σε εγρήγορση. Θέστε σε κίνηση τους πάντες με το να προσπαθούν συνεχώς να μαντέψουν ποια θα είναι η επόμενή σας κίνηση. Μη γίνεστε προβλέψιμοι. Το ανθρώπινο δυναμικό και η ενσυνείδητη δέσμευσή του είναι οι πλέον κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας κάθε επιχειρηματικού σχεδίου.

4)     Επικοινωνήστε όσα περισσότερα μπορείτε στους συνεργάτες σας: όσο περισσότερα γνωρίζουν, τόσο περισσότερα θα καταλάβουν. Θέστε την επιχείρηση στο επίκεντρο. Όσο περισσότερα καταλαβαίνουν, τόσο περισσότερο θα ενδιαφέρονται. Εφόσον ενδιαφέρονται, δε θα τους σταματάει τίποτα. Αν δεν εμπιστεύεστε το να γνωρίζουν οι συνεργάτες σας τι συμβαίνει, τότε θα ξέρουν ότι δεν τους θεωρείτε πραγματικά συνεταίρους. Η πληροφορία είναι δύναμη και το κέρδος που έχετε από την ενδυνάμωση των συνεργατών σας είναι μεγαλύτερο από το ρίσκο πληροφόρησης του ανταγωνισμού.

5)     Εκτιμήστε ό, τι κάνουν οι συνεργάτες για την επιχείρηση. Μία επιταγή ή ένα προσωπικό δώρο είναι ένας τρόπος να κερδίσετε την αφοσίωσή τους. Αλλά σε όλους μας αρέσει να ακούμε πόσο εκτιμάται αυτό που κάνουμε. Μας αρέσει να το ακούμε συχνά και ειδικά όταν έχουμε κάνει κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Τίποτα δεν μπορεί στην πραγματικότητα να αντικαταστήσει μερικές καλά διαλεγμένες και σωστά συγχρονισμένες επαινετικές κουβέντες. Είναι τελείως δωρεάν και αξίζουν μία περιουσία. “Να επαινείτε και την πιο παραμικρή βελτίωση, και να επαινείτε κάθε βελτίωση. Να είστε «εγκάρδιοι στην επιδοκιμασία σας και γενναιόδωροι στον έπαινο». Dale Carnegie.

6)     Γιορτάστε την επιτυχία σας. Γελάστε με τις αποτυχίες σας. Μην παίρνετε τον εαυτό σας τόσο στα σοβαρά. Χαλαρώστε και όλοι γύρω σας θα χαλαρώσουν. Διασκεδάστε. Δείξτε ενθουσιασμό- πάντα. Όταν τα πάντα πάνε στραβά, βάλτε μία μάσκα και πείτε ένα τραγούδι και βάλτε και τους άλλους να τραγουδήσουν μαζί σας. Αυτό έχει ξαναγίνει. Σκεφτείτε το δικό σας κόλπο. Όλο αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό και διασκεδαστικό από ό, τι νομίζετε και πραγματικά εξαπατά τον ανταγωνισμό, καθώς αναρωτιέται «γιατί να πάρουμε αυτούς τους γελοίους στα σοβαρά;»

7)     Ακούστε τους πάντες στην εταιρεία σας και βρείτε τρόπους να τους κάνετε να μιλήσουν. Οι εργαζόμενοι στη πρώτη γραμμή – αυτοί που μιλούν με τους πελάτες- είναι αυτοί που στην ουσία ξέρουν τι συμβαίνει. Καλύτερα να μάθετε τι γνωρίζουν. Σε αυτό βασίζεται η απόλυτη ποιότητα. Για να διανείμετε την υπευθυνότητα στον οργανισμό και να ενθαρρύνετε τις καλές ιδέες, πρέπει πρώτα να έχετε ακούσει τι προσπαθούν να σας πουν οι συνεργάτες σας.

8)     Ξεπεράστε τις προσδοκίες των πελατών σας. Αν τα καταφέρετε, θα έρθουν ξανά και ξανά. Δώστε τους αυτό που θέλουν και κάτι παραπάνω. Δώστε τους να καταλάβουν πως τους εκτιμάτε. Εξηγήστε τα λάθη σας και μην ψάχνετε δικαιολογίες, απλά απολογηθείτε. Στηρίξτε ό, τι κάνετε. Όσο μειώνετε το διαθέσιμο εισόδημα τόσο πιο σημαντικά είναι τα χρήματα των πελατών μας, αλλά και ταυτόχρονα μεγιστοποιείται  η δικαιολογημένη απαίτηση να απολαμβάνουν αυτά που δικαιούνται.

9)     Ελέγξτε τα έξοδά σας καλύτερα από τον ανταγωνισμό σας. Εκεί μπορείτε πάντα να ανακαλύψετε ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Χαλιναγωγήστε τις δαπάνες σας. Όμως ο έλεγχος του κόστους δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος του επιπέδου εξυπηρέτησης και του concept. Οι πελάτες σας δεν αξίζει να πληρώσουν τίποτα που δεν προσφέρει κάτι μοναδικό. Βάλτε στόχο να είστε ο πρώτος σε παραγωγικότητα στο δίκτυο. Να πετύχετε να είστε ο πρώτος στο δίκτυο με  τα χαμηλότερα έξοδα σε σχέση με τις πωλήσεις σας και ταυτόχρονα στην ποιοτική εφαρμογή του συστήματος franchise. Μπορείτε να κάνετε πολλά διαφορετικά λάθη και πάλι να επανορθώσετε αν έχετε μία αποτελεσματική διαχείριση. Ή μπορείτε να είστε καταπληκτικοί και πάλι να κλείσετε αν δεν είστε αρκετά αποτελεσματικοί στη διαχείριση της ρευστότητας.

10) Κολυμπήστε ανάποδα από το ρεύμα. Πηγαίνετε από την άλλη μεριά. Αγνοήστε την συμβατική σοφία. Αν όλοι κάνουν κάτι με έναν τρόπο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρείτε την επιτυχία πηγαίνοντας τελείως αντίθετα. Αλλά να είστε προετοιμασμένοι για το γεγονός ότι πολλοί θα σας κατακρίνουν γιατί πηγαίνετε ανάποδα. Αναδείξτε ως μοναδική δεξιότητα της επιχείρηση σας το να γνωρίζετε πώς να “ξεμαθαίνετε”.

11)  Επικέντρωση στην επιχείρηση. Μην αποσπάτε την προσοχή σας. Μην επαναπαύεστε στις πρώτες μικρές νίκες. Πολλοί franchisee φτάνουν σε ένα στάδιο στην ανάπτυξή τους όπου είτε «κάνουν διάλειμμα» ή μειώνουν την ποιότητα της αφοσίωσης που δείχνουν στην επιχείρησή τους. Αυτό πάντα μπορούσε  να επιδράσει σημαντικά στην απόδοση μιας επιχείρησης franchise, πόσο μάλλον τώρα σε περίοδο κρίσης. Οι πελάτες δε δίνουν πλέον δεύτερες ευκαιρίες.

12)  Διατηρήστε τα απαραίτητα για την λειτουργία κεφάλαια στην επιχείρηση. Μην στερείται το πολύτιμο οξυγόνο της, τη ρευστότητα της! Συχνά σε μια οικογενειακή επιχείρηση προκύπτουν και ανάγκες όπως η διατήρηση του ίδιου επιπέδου ζωής,  οι αυξημένες δαπάνες για τις  σπουδές των παιδιών, ένα μεγαλύτερο σπίτι , ή καινούριο αυτοκίνητο ή άλλες επενδύσεις. Όλα αυτά μπορούν να επηρεάσουν άμεσα την βιωσιμότητα της επιχείρησης, η οποία απαιτεί ευελιξία και ικανούς πόρους όταν η οικονομία επιδεινώνεται.

13)  Επιχειρηματικός σχεδιασμός με ξεκάθαρους στόχους. Η έκφραση «η αποτυχία σχεδιασμού είναι ο σχεδιασμός της αποτυχίας» ίσως είναι κλισέ, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους franchisee. Επιλέξτε και επικοινωνήστε  ρεαλιστικούς και ξεκάθαρους στόχους και μην ξεχνάτε τι χρειάζεται για να τους πετύχετε, πριν αφοσιωθείτε στην επιχείρηση.

14)  Κατανοείστε  το επιχειρηματικό μοντέλο. Να εμπεδώσετε τις λεπτομέρειες, τους μηχανισμούς, τα συστήματα. Πρέπει να είστε τέλειοι γνώστες της επιχείρησής σας, να ξέρετε τι είναι σημαντικό και τι όχι για την επιτυχία σας. Να κατανοείτε τα βήματα προς την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένου του επενδυτικού μοντέλου και των βασικών παραδοχών της επιχειρηματικής πρότασης. Η γνώση απελευθερώνει τη δημιουργικότητα σας.

15)  Επαναλάβετε  τα βασικά, ξανά και ξανά. Τα επιτυχημένα franchise δείχνουν το δρόμο και τον τρόπο για την επιτυχία. Δικό σας έργο είναι να επαναλαμβάνετε τους βασικούς παράγοντες επιτυχίας ξανά και ξανά, χωρίς να υστερείτε σε κανέναν. Η επιχειρηματική επιτυχία βρίσκεται στις λεπτομέρειες και στην τήρηση των βασικών αξιών του συστήματος

16)  Μην προσπαθείτε  να αλλάξετε  το σύστημα. Tα συστήματα franchise εξ ορισμού έχουν ένα δομημένο σύστημα και μία σειρά από κανόνες. Πρέπει να κατανοείτε τους λόγους ύπαρξης των περιορισμών και των συστημάτων. Οι περισσότεροι υπάρχουν για να προστατεύουν το concept και το κοινό περιουσιακό σας στοιχείο το brand και να εξασφαλίσουν μέγιστο αποτέλεσμα για όλους τους συμμετέχοντες- συμπεριλαμβανομένων και εσάς.

17) Ξεπεράστε τις προσδοκίες των πελατών. Οι ικανοποιημένοι πελάτες θέλουν περισσότερα και συστήνουν περισσότερο κόσμο. Η συνταγή είναι αλάνθαστη! Σήμερα πέρα από τα ποσοστά κέρδους και τις στατιστικές, πιο σημαντική είναι η αξία ενός πελάτη και η συνεισφορά του σε βάθος χρόνου. Η πιστότητα και η επαναληψιμότητα είναι η βάση της κερδοφορίας.

Για να ανακεφαλαιώσουμε, πιστεύω ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες από την παραχώρηση ενός franchise στις μέρες μας. Όμως, πέραν από την απαιτούμενη επένδυση, χρειάζεστε τις ικανότητες, τον κατάλληλο κλάδο, τον σωστό franchisor και κυρίως την ιδανική εκτέλεση.

Η απόφαση είναι δική σας.

Photos Via Flickr

Related Posts with Thumbnails

Σχόλια

To σχόλιό σας

Σημείωση: Τα σχόλια δημοσιεύονται μόνο μετά από έγκριση.

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise