Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Αναζητώντας νέες στρατηγικές ανάπτυξης: Κλειστές αγορές και multiunit franchise


Σε μια περίοδο κρίσης και παρατεταμένης ύφεσης, η αναδιοργάνωση της διάταξης και της διασποράς των δικτύων, ο επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής ανάπτυξης, η αξιοποίηση όλων των εναλλακτικών λύσεων αναδεικνύεται σε κομβικό στοιχείο σε όλα τα συστήματα franchise.

Σαν σύμβουλοι συστημάτων franchise και δικτύων, καλούμεθα να συμβάλλουμε στην αποτελεσματική διαχείριση νέων προκλήσεων που αποδεικνύονται απαιτητικές, επείγουσες  και ιδιαίτερα σύνθετες. Περισσότερο από ποτέ, για το σύνολο των δικτύων – ανεξαρτήτως μεγέθους, κλάδου ή και  μοντέλου ανάπτυξης – η μηχανιστική υιοθέτηση συμβατικών προσεγγίσεων, η γραμμική μεταφορά βέλτιστων πρακτικών από άλλες αγορές ή από ανάλογες καταστάσεις δεν επαρκούν και  είναι σίγουρο ότι οδηγούν σε επώδυνα λαθεμένες επιλογές.

Οι franchisors, αναζητούν πάντα τρόπους για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους, να βοηθήσουν τους franchisees τους να επιτύχουν τους οικονομικούς τους στόχους,  να ικανοποίησουν τις ανάγκες των πελατών τους κι επίσης μας ζητούν να δημιουργήσουμε νέες στρατηγικές για να προσελκύσουμε νέους franchisees στα συστήματά τους. Το ζητούμενο μια προσέγγιση πέρα από τα τετριμμένα, να αφήνουμε το αποτύπωμά μας σε νέους τομείς, να προσφέρουμε λύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας με νέα προϊόντα και υπηρεσίες και παράλληλα να επιδιώκουμε και να επιτυγχάνουμε τη βελτίωση της λειτουργικής διαδικασίας.

Σε μια εποχή κρίσης, παρατεταμένης ύφεσης,  έντονων ανακατατάξεων και αλλαγών η διαφοροποίηση της στρατηγικής ανάπτυξης αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο αναζωογόνησης ενός δικτύου.

Οι στόχοι είναι προφανώς διττοί:

α) η δημιουργία ενός κλίματος αισιοδοξίας και πίστης στη δυναμική της αλυσίδας και της αξίας του franchise και

β) νέες αναπτυξιακές λύσεις που θα προσφέρουν νέες πηγές εσόδων στο δίκτυο, προς όφελος και του franchisor αλλά και των υφιστάμενων franchisees.

H προσέλκυση επενδυτών πολλαπλών σημείων (multiunit franchisees) και η ταυτόχρονη επέκταση σε μη παραδοσιακά σημεία – όπως οι κλειστές αγορές – είναι μια ακόμα στρατηγική επιλογή για τους franchisors και τους franchisees τους, προκειμένου να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους σε μια περίοδο έντονων αλλαγών και παρατεταμένης ύφεσης.

Οι ημέρες όπου είχαμε μια τυχαία και αποσπασματική παρουσία στην εμπορική στοά ενός  και μόνο ενός εμπορικού κέντρου έχουν περάσει. Στις μέρες μας, οι franchisors αναζητούν απελπισμένα ανικανοποίητες ανάγκες καταναλωτών και εκτιμούν κατά πόσο το προϊόν ή η υπηρεσία τους, ή ο μετασχηματισμός του προϊόντος η της υπηρεσίας τους μπορούν ενδεχομένως να ικανοποιήσουν την ανάγκη αυτή. Τα μη παραδοσιακά σημεία συμπεριλαμβάνουν από ξενοδοχεία μέχρι στρατιωτικές βάσεις και πανεπιστήμια, αεροδρόμια και super-markets, καράβια ή και εργοστάσια. Οι ευκαιρίες είναι πάρα πολλές αλλά και με διαφορετικά χαρακτηριστικά και προκλήσεις.

Για πολλούς franchisors, o καταλυτικός παράγοντας για την είσοδό τους σε μία “μη παραδοσιακή αγορά” είναι να δουν κάποιον άλλο να εξυπηρετεί μία ανάγκη, την οποία κι αυτοί θα μπορούσαν να καλύψουν, ίσως και πιο αποτελεσματικά. Θυμήσου το παλιό ρητό «Η μίμηση είναι η καλύτερη μορφή κολακίας». Η είσοδός ως concept σε μία μη παραδοσιακή αγορά δε χρειάζεται να είναι πάντα καινοτόμα ή επαναστατική. Μάλλον πρέπει να είναι η κατάλληλη, στην σωστή στιγμή. Πρέπει να απευθύνεται με συνέπεια σε μία – τουλάχιστον – συγκεκριμένη ανάγκη της αγοράς στόχου και μάλιστα επιτυγχάνοντας συνέργιες με άλλες επιχειρήσεις στην περιοχή αναδιατάσσοντας συνολικά το ταξίδι του πελάτη και την αγοραστική εμπειρία.

Συνήθως η τοποθεσία υποδοχής, ως κλειστή αγορά με συγκεκριμένη αγορά στόχο, διαθέτει μία βασική επάρκεια, μια συγκροτημένη εμπορική οντότητα. Όταν, λοιπόν, χρειάζεται να παρέχει στους πελάτες της  πρόσθετες ευκολίες, είναι σίγουρα πιο αποτελεσματικό και πρακτικό να αναθέσει σε κάποιον “ειδικό” – και με υψηλή αναγνωρισιμότητα-  την παροχή αυτών των προϊόντων ή και υπηρεσιών. Αυτό το κενό, αυτή την ευκαιρία είναι που μπορεί να καλύψει ένα συγκροτημένο concept, δημιουργώντας μια μονάδα όπου και ο franchisor θα έχει πρόσθετα οφέλη με νέους πόρους και υπεραξίες αλλά και οι υποψήφιοι Franchisees με τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης χαμηλού ρίσκου, σε μια δυναμική αγορά με δεδομένη πελατειακή βάση. Οφέλη όμως υπάρχουν και για τον διαχειριστή της κλειστής αγοράς καθώς και συνολικά για τις ήδη λειτουργούσες εταιρείες μια και θα προσφέρουν στους πελάτες μια πιο ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία, διασφαλίζοντας υψηλή πιστότητα και αυξημένη επισκεψιμότητα.

Την επιτυχία την καθορίζουν οι επιμέρους επιλογές και οι λεπτομέρειες…

Η επιτυχία μιας στρατηγικής πάντα καθορίζεται από αυτή καθαυτή την υλοποίησή της! Η διαχείριση της σχέσης, η κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων μιας κλειστής αγοράς, η ευελιξία και η ταχύτητα προσαρμογής είναι ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας επιτυχίας. Και μάλιστα όταν γίνεται συνείδηση συνολικά στον οργανισμό του Franchisor ότι κάθε κλειστή αγορά είναι μια διαφορετική αγορά με μοναδικές δυναμικές και ευκαιρίες. Ιδιαίτερα στην εποχή μας όπου η κρίση της προσδίδει χαρακτήρα έντονης και ευρείας κλίμακας δομικών αλλαγών – και όχι μια απλή παρατεταμένη μείωση της ζήτησης -  η επιτυχημένη λειτουργία σε νέες αγορές, με μοναδικά χαρακτηριστικά είναι το κλειδί της επιτυχίας για μη παραδοσιακές πολυκάναλες στρατηγικές πωλήσεων και δεν σηματοδοτεί μόνο την επιτυχία ενός μεμονωμένου καταστήματος. Αντίθετα δημιουργεί προϋποθέσεις τόσο σε ανάλογες αγορές για δημιουργία franchise  πολλαπλών σημείων αλλά και για αναζωογόνηση παραδοσιακών αγορών. Η επιτυχημένη λειτουργία αλυσίδων ένδυσης και εσωρούχων σε εμπορικά κέντρα μας επέτρεψε την επιτάχυνση της ανάπτυξης δικτύων τους και σε παραδοσιακά κανάλια είτε με νέους franchisees είτε μετασχηματίζοντας πελάτες χονδρικής.  Το ίδιο συνέβη και με αλυσίδες στεγνοκαθαριστηρίων όπου η συμμετοχή σε εμπορικές στοές υπεραγορών επιτάχυνε την ανάπτυξη με καταστήματα γειτονιάς. Είναι προφανές ότι η αποδεδειγμένα επιτυχημένη λειτουργία μπορεί να ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία πολλών καταστημάτων franchise στις γύρω περιοχές είτε από τον αυτό franchisee είτε από φορείς που αναζητούν νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Μια δοκιμασμένη συνταγή είναι ότι από τη στιγμή που ο franchisor εγκαινιάζει μια νέα σχέση σε μια νέα αγορά και παράσχει την απαραίτητη εκπαίδευση τόσο σε τεχνικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα πίσω, επιτρέποντας στον ιδιοκτήτη- franchisee-επιχειρηματία (υπογραμμίζω και τις τρεις ιδιότητες) του καταστήματος να διαχειριστεί την επιχείρηση στην καθημερινότητά της, παρεμβαίνοντας μόνον όταν χρειάζεται, αναλύοντας τις ιδιαιτερότητες της αγοράς και κεφαλαιοποιώντας τη γνώση και τις εμπειρίες προς όφελος τόσο της υφιστάμενης επιχειρηματικής δράσης αλλά και των μελλοντικών επιλογών. Ειδικά στην περίπτωση αυτή – περισσότερο από ποτέ- ο ρόλος του Franchisor ως προπονητής και όχι ως παίκτης θα καθορίσει την επιτυχία.

Επομένως, η επιλογή του franchisee και σε αυτή τη περίπτωση είναι σημαντική (καθοριστική σωστότερα) και χρειάζεται αρκετή ανάλυση, όσον αφορά στην επιλογή του τύπου του franchisee που είναι κατάλληλος για την εφαρμογή του concept σε μια μη παραδοσιακή αγορά. Ποιες δεξιότητες, εμπειρίες, γνώσεις είναι απαραίτητες; Και κυρίως ποιες είναι οι κινητήριες δυνάμεις που για το συγκεκριμένο concept, στη δεδομένη αγορά είναι αυτές που θα καθορίσουν την επιτυχία; Αν επισκεφθεί κάποιος μεγάλα εμπορικά κέντρα και συνομιλήσει είτε με τους διαχειριστές τους, είτε με έμπειρα στελέχη αλυσίδων, με έκπληξη θα διαπιστώσει ότι δεν είναι η πιο επιτυχημένη συνταγή να επιλέξεις ένα δοκιμασμένο franchisee ενός παραδοσιακού καταστήματος μιας πολυσύχναστης αγοράς. Θα γνωρίζει το σύστημα, θα παίζει στα δάκτυλα του ενός χεριού τις διαδικασίες τα συστήματα, θα γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα στις κεντρικές υπηρεσίες, αλλά πιθανά η σιγουριά της διαχείρισης της καθημερινότητας δεν θα του επιτρέψει να κατανοήσει την δυναμική της αγοράς, να δει την επιχείρηση ως υποσύνολο ενός ενιαίου συνόλου, μιας αγοράς με μοναδικά στοιχεία και δυναμική και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες. Γιατί ακριβώς το κάθε εμπορικό κέντρο, η εμπορική στοά ενός super market ή ενός αεροδρομίου, ή ένα στρατόπεδο έχει μια μοναδική ταυτότητα. Ο Franchisee ενός τυπικού καταστήματος συνήθως –έχοντας συγκεκριμένα όρια -  κατανοεί την επιχείρηση από μέσα προς τα έξω και όχι από έξω προς τα μέσα! Ίσως τα franchise καταστήματα σε μη παραδοσιακές αγορές να μην είναι τα πλέον κατάλληλα για τους υπάρχοντες franchisees. Απαιτείται μια πιο επιχειρηματική προσέγγιση και συνήθως οι franchisees αυτής της κατηγορίας είναι ιδανικοί multiunits franchisees, δηλαδή κάτοχοι πολλαπλών σημείων. Τούτο προϋποθέτει φυσικά διαφορετική υποδομή, υποστήριξη και εκπαίδευση από πλευράς franchisor. Απαιτείται, ειδικά την πρώτη περίοδο συστηματική υποστήριξη κυρίως στην καθημερινή λειτουργία, μια διαφορετική στελέχωση, μια και απαιτείται μια έμπειρη ομάδα που γνωρίζει την λειτουργία και την καθημερινότητα και συστηματική συνεργασία με τον franchisee ώστε να κατανοήσει τους κρίσιμους δείκτες που αποτυπώνουν την σωστή λειτουργία του concept (δείκτες ποιότητας, ροής, μέσης απόδειξης, ικανοποίησης πελάτη κοκ). Με αυτόν τον τρόπο, θα σχηματίζει μια συνολική εικόνα   πώς να λειτουργεί την επιχείρησή του, να διαχειρίζεται τους πόρους του και να εξυπηρετεί τους πελάτες του. Συνήθως στις περιπτώσεις αυτές – μια και η επιχειρηματική δομή αυτών των σημείων είναι διαφορετική – το κόστος αρχικής επένδυσης αλλά και λειτουργίας είναι υψηλότερο, απαιτεί εγγυήσεις αλλά και αυξημένο κεφάλαιο κίνησης και ενδεχομένως μεγαλύτερο χρόνο απόσβεσης, ο franchisee πρέπει να διαθέτει ρευστότητα, πιστοληπτική ικανότητα και μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό. Στην περίπτωση αυτή ο ιδανικός Franchisee, είναι ομάδα επενδυτών που στοχεύουν σε πολλαπλά σημεία που σταδιακά αξιοποιούν την εμπειρία,  τη γνώση του κλάδου μέσα από την αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας και φάσματος που επιτυγχάνονται με την ανάπτυξη των νέων σημείων. Εξαιτίας των παραπάνω διαφορών στα κόστη, κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξει αλλαγή και στην δομή τιμολόγησης των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η απόσβεση της επένδυσης (τιμές σε αεροδρόμια, εθνικές οδούς κοκ).

Επιπλέον, ο franchisee πολλαπλών  σημείων θα πρέπει να είναι ευέλικτος και να έχει μία ισορροπημένη επιχειρηματικά προσέγγιση στην επιχείρηση, προσόντα τα οποία αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου μέσα από την εμπειρία του να είσαι ιδιοκτήτης πολλών σημείων, καθώς και μέσα από την αλληλεπίδραση με συνεργάτες, πελάτες και με τους διαχειριστές των κλειστών αγορών που βρίσκονται τα καταστήματα. Στη περίπτωση αυτή ο ρόλος, η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα της ομάδας υποστήριξης και των διαδικασιών που έχει αναπτύξει ο franchisor είναι καθοριστικός καθώς επίσης και η ομοιογένεια των σημείων που θα αναπτύσσει ο κάθε franchisee.

Τόλμησε και αν χρειάζεται τροποποίησε στοιχεία του concept

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την εφαρμογή ενός franchise concept σε μία μη παραδοσιακή αγορά, χωρίς να χρειαστεί να κάνει τροποποίησεις. Ο franchisor θα πρέπει να εργαστεί μαζί με το franchisee και τους διαχειριστές της αγοράς για την αποτελεσματική και με ιδιαίτερη προσοχή τροποποίηση ορισμένων διαδικασιών και συστημάτων ( με σεβασμό πάντα στο concept), όπως :

  • Ώρες λειτουργίας οι οποίες οι οποίες συνήθως καθορίζονται σύμφωνα με τις ανάγκες της τοπικής αγοράς (πχ σε αυτοκινητόδρομο),
  • Απαραίτητος εξοπλισμός με βάση το χώρο του καταστήματος ή / και τη διαφοροποίηση των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών (πχ έμφαση σε προϊόντα αυθόρμητων αγορών σε αεροδρόμια με ανάλογη προσαρμογή στον εξοπλισμό και σχεδιασμό του καταστήματος ή πλυντήρια νερού σε ένα στεγνοκαθαριστήριο σε στρατόπεδο ),
  • Μεταβολές σε προϊόντα και προσφερόμενες υπηρεσίες, προκειμένου να ταιριάζουν στην τοποθεσία υποδοχής και τις ανάγκες των πελατών της ( πχ πρωινό σε εστιατόριο σε ένα σταθμό).

Είναι απαραίτητο ως σύμβουλος, τέλος, να προτείνεις τροποποιήσεις- που δεν επιφέρουν την αλλοίωση του χαρακτήρα και των βασικών συνιστωσών τουconcept -κατά τρόπο διαφορετικό από το συνηθισμένο, ωθώντας ακόμα και έξω από τη ζώνη της άνεσης, σκεπτόμενος έξω και πέρα από τα τετριμμένα, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το όφελος για τους επενδυτές, το δίκτυο και τον franchisor. Και προφανώς αυτό απαιτεί μελέτη της αγοράς, εμπειρία σε multibrand και multiunit επιχειρηματικά μοντέλα και κυρίως ουσιαστική γνώση του συγκεκριμένου συστήματος.

Για παράδειγμα, η λειτουργία μίας επιχείρησης σε ένα αεροδρόμιο απαιτεί ορισμένες τροποποίησεις. Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να έχουν το πρωινό τους στις 6πμ, συνεπώς τα καταστήματά στο αεροδρόμιο θα πρέπει να προσφέρουν πρωινό, προκειμένου να είσαι ανταγωνιστικός απέναντι στα άλλα καταστήματα εστίασης. Ή λόγω περιορισμένου λειτουργικού χώρου, ίσως να μη μπορείς να φιλοξενήσεις ορισμένο εξοπλισμό και να πρέπει να περιορίσεις τα προϊόντα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του μη παραδοσιακού καταστήματος πχ επιδιορθώσεις σε ένα στεγνοκαθαριστήριο. Για ένα franchise σε είδη ένδυσης ή αξεσουάρ, περικόπτεται η ποικιλία και η ποσότητα του προς πώληση προϊόντος ή τροποποιείται ο κατάλογος των προϊόντων, ώστε να απευθύνονται σε ταξιδιώτες που κάτι ξέχασαν ή χρειάζονται ένα δώρο. Η ομάδα υποστήριξης του franchisor μαζί με το σύμβουλο ανάπτυξης είναι προφανές ότι  θα πρέπει να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο και απόλυτα προσαρμοσμένο σχέδιο marketing μοναδικό γι’αυτόν τον τύπο αγοράς,  απόλυτα συναρθρωμένο με το επιχειρηματικό σχέδιο.

Δώστε βάρος στην εκπαίδευση σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες και του σημείου και του Franchisee

Πέρα από τις λειτουργικές, τις προϊοντικές και τις οργανωτικές μεταβολές, οι franchisees και το προσωπικό τους θα πρέπει να εκπαιδευτούν με απόλυτα διαφορετικό τρόπο. Η εκπαίδευση θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη για την κάθε αγορά και να μην περιορίζεται απλά  στο τεχνικό τομέα ενός concept. Είναι απαραίτητο να υπάρχει ξεχωριστή εκπαίδευση για τους franchisees που ανοίγουν ένα συγκεκριμένο κατάστημα σε μια κλειστή αγορά  και ένα εγχειρίδιο λειτουργίας προσαρμοσμένο για τον κάθε τύπο αγοράς πχ στη διαφορετική συμπεριφορά και καταναλωτικά πρότυπα των αγοραστών και του μοντέλου εξυπηρέτησης σε ένα σταθμό ή σε ένα καράβι. Επίσης, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε,  εάν η συγκεκριμένη αγορά έχει κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις σχετικά με τον τρόπο εκπαίδευσης των συνεργατών του franchisee πχ σε θέματα ασφάλειας. Για παράδειγμα, εάν λειτουργήσει ένα κοσμηματοπωλείο σε ένα ξενοδοχείο, οι συνεργάτες ίσως πρέπει να ακολουθήσουν τον προσανατολισμό και την διαδικασία ένθεσης του ξενοδοχείου που καθορίζει για τους  νέους υπαλλήλους. Η τοπική αγορά και οι ιδιαιτερότητές της ίσως επιτάσσει προδιαγραφές θέσης εργασίας και πρακτικές πρόσληψης διαφορετικές από αυτές του τυπικού franchise.

Κατανοώντας το επιχειρηματικό μοντέλο και την οικονομική διάσταση του

Ενώ πολλές διαφορές υπάρχουν μεταξύ ενός franchise σε μια παραδοσιακή και ενός σε μη παραδοσιακή αγορά, η θεμελιώδης διαφορά βρίσκεται στην οικονομική σχέση μεταξύ του ενοικιαστή (franchisee) και του ιδιοκτήτη (πολλές φορές απλά του διαχειριστή της αγοράς). Για μια παραδοσιακή εμπορική περιοχή, η σχέση αυτή είναι θεμελιώδης: διαπραγματεύσεις σχετικά με την μίσθωση και γενικώς ένα έντονο ενδιαφέρον από τον ιδιοκτήτη της τοποθεσίας για το πόσο υγιής είναι η επιχείρηση, δηλαδή αν θα μπορεί τελικά ο franchisee να πληρώνει το ενοίκιο στην ώρα του. Ενώ σε μη παραδοσιακές περιοχές, η οικονομική κατάσταση του franchisee είναι αλληλένδετη με την αποδοτική λειτουργία, επισκεψιμότητα και ελκυστικότητα του εμπορικού κέντρου ως σύνολο. Υπάρχουν ισχυροί δεσμοί αλληλεξάρτησης πχ η επιτυχία σε ένα εμπορικό κέντρο των κινηματογράφων επηρεάζει το σύνολο των καταστημάτων όπως και η επιτυχημένη διαφημιστική προβολή από πλευράς του ιδιοκτήτη ή οι συνθήκες ασφάλειας καθορίζουν την ελκυστικότητα του κέντρου. Τις περισσότερες φορές το οικονομικό μοντέλο μιας τοποθεσίας franchise σε μια μη παραδοσιακή περιοχή είναι  ένα μοντέλο διανομής κερδών μέσω ποσοστιαίας καταβολής επί των καθαρών εισπράξεων παρά καθορισμού αξίας μίσθωσης ανά τετραγωνικό μέτρο. Οι οικονομικές απαιτήσεις, και οι ειδικοί όροι μίσθωσης για τις κλειστές αγορές διαφέρουν από franchise σε franchise και από περιοχή σε περιοχή. Διαφορετική επίσης τιμή επιτυγχάνει μια αλυσίδα μόδας, από ένα κατάστημα υψηλής αναγνωρισιμότητας που λειτουργεί ως “άγκυρα” ή και από ένα κατάστημα παροχής υπηρεσιών καθημερινότητας. Οι διαφορές κόστους μίσθωσης ανά τετραγωνικό μέτρο ίσως έχουν σχέση έως και 1:2,5.

Με βάση τα παραπάνω, πρέπει να έχουμε προσαρμόσει ανάλογα τα επιχειρηματικά μοντέλα συνεργασίας και ανάπτυξης.

Ανάλογες προσαρμογές θα πρέπει να γίνουν και στο σύστημα franchise αλλά και στο επικοινωνιακό πλάνο προσέλκυσης franchisees. Θα πρέπει να έχει καταρτιστεί ένα συμπληρωματικό επιχειρησιακό σχέδιο και ένας  νέος ενημερωτικός φάκελος για κλειστές αγορές και για franchisees πολλαπλών σημείων.

Η είσοδος και η επιτυχία στα πλαίσια μιας κλειστής αγοράς απαιτούν συστηματική μελέτη και προετοιμασία, αλλά επιτρέπει να δοθεί στο franchise ως σύνολο ένα ευρύτερο αποτύπωμα, μια υπεραξία, ενώ παράλληλα συνεχίζουμε να αναδιαρθρώνουμε και να οικοδομούμε την αναγνωρισιμότητα του brand και την πίστη της αγοράς αλλά και την δέσμευση των υφιστάμενων franchisees σε αυτό. Τα καταστήματα σε κλειστές αγορές υψηλής επισκεψιμότητας συχνά προσφέρουν στους franchisees ένα νέο πιστό κοινό που αυξάνει τις πωλήσεις συνολικά στο δίκτυο. Εάν αυτό το κοινό λάβει υψηλής ποιότητας προϊόντα ή υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, κατά πάσα πιθανότητα θα αναπτύξει μία σχέση «αγάπης και δέσμευσης» με το brand που θα διαρκέσει μία ζωή. Όταν οι πιστοί αυτοί πελάτες επιστρέψουν στην ανοιχτή αγορά, όπου υπάρχουν πολλές επιλογές, θα επιλέξουν να συνεχίσουν να ψάχνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που έχουν ήδη απολαύσει.

Δεν είναι ποτέ αργά να ξεκινήσετε να εξετάζετε, στα πλαίσια αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης του δικτύου, την είσοδο σε μη παραδοσιακές αγορές. Παρακολουθείστε συστηματικά και τον ανταγωνισμό αλλά και τις κινήσεις αλυσίδων που παρέχουν συμπληρωματικά προϊόντα και υπηρεσίες με εσάς. Παράλληλα δημιουργείστε ένα πλάνο επικοινωνίας που απευθύνεται σε επενδυτές που θα επιθυμούσαν ενδεχομένως να επενδύσουν στο δικό σας σύστημα αλλά σε μια ευρύτερη κλίμακα από αυτή του ενός καταστήματος. Και ταυτόχρονα επικοινωνήστε το concept σε διαχειριστές εμπορικών κέντρων ώστε να είστε μεταξύ των επιλογών τους. Τολμήστε σε νέες αγορές! Αν δε «δουλέψει» με την πρώτη, προσπαθήστε να καταλάβετε το γιατί. Όταν εντοπίσετε το πρόβλημα, αναζητήστε επίμονα τη λύση και τροποποιήστε συστήματα και  διαδικασίες. Και πάντα να θυμάστε τρία κομβικά σημεία: επιλέξτε τους σωστούς franchisees, δημιουργήστε κατάλληλες υποδομές και διατηρήστε μία στενή παρακολούθηση της αγοράς. Η επιτυχία σε καιρούς έντονης κρίσης είναι βέβαιο ότι θα σας δικαιώσει!

Photos Via Flickr

Related Posts with Thumbnails

To σχόλιό σας

Σημείωση: Τα σχόλια δημοσιεύονται μόνο μετά από έγκριση.

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise