Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Δίκτυα Franchise και Ηγεσία – το κλειδί για την προσέλκυση ποιοτικών franchisees

Δίκτυα Franchise και Ηγεσία - το κλειδί για την προσέλκυση ποιοτικών franchisees

Ένα βασικό θέμα που προκύπτει όταν σχεδιάζεται ή αναπτύσσεται  ένα δίκτυο franchise και αναζητάτε ποιοτικούς franchisees ή  ακόμα και επενδυτές για την εταιρεία σας είναι: «Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της  ομάδας διοίκησης;».

Εμείς πιστεύουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας ( και εδώ )

Το ζούμε πλέον καθημερινά. Τα δίκτυα που μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές προκλήσεις της αγοράς μας, πέρα από κλάδους, είναι αυτά που ευτύχησαν να διαθέτουν ισχυρή ηγετική ομάδα.

Οι δυνητικοί επενδυτές, οι ποιοτικοί Franchisees στοχεύουν σε ισχυρές επιχειρήσεις  και δίκτυα και τούτο απαιτεί να  δίδουν ιδιαίτερο βάρος στην ικανότητα της ομάδας διοίκησης να προσαρμόζεται  στις συνθήκες, να υιοθετεί έγκαιρα  αλλαγές, να κατακτούν μερίδια ακόμη και όταν η αγορά συρρικνώνεται. Απόλυτα εύλογο μια και βασικός στόχος της διαδικασίας αξιολόγησης είναι να διασφαλίσουν,   ότι παρά τη κρίση, τελικά θα  κερδίσουν μεσοπρόθεσμα από την  αρχική  τους επένδυση και την όποια, ως franchisee, επιλογή τους.

Η ικανότητα της ομάδας διοίκησης ενός δικτύου franchise να εμπνέει   εμπιστοσύνη, σιγουριά  ότι μπορεί να αποφέρει αποτελέσματα είναι κρίσιμος παράγοντας που αναδεικνύεται σε κρίσιμη διαφορά για τους franchisees.Ιδιαίτερα για εκείνους  τους υποψηφίους franchisees που είναι έμπειρα και επιτυχημένα στελέχη επιχειρήσεων που η κρίση τους έθεσε εκτός αγοράς εργασίας. Στην αξιολόγησή της κάθε επιλογής τους αναζητούν στοιχεία για την ομάδα διοίκησης του συστήματος Franchise, την εμπειρία τους, αναζητούν να πληροφορηθούν για το πώς αντέδρασαν στις αλλαγές της αγοράς, τι κινήσεις έχουν δρομολογήσει, τι έχουν αλλάξει στην επιχειρηματική τους πρόταση.  Το προϊόν, το ποσοστό κέρδους, οι διαθέσιμες περιοχές, η αρχική επένδυση παραμένουν σημαντικοί παράγοντες στην τελική απόφαση, αλλά υπό την προϋπόθεση ότι έχουν πειστεί ότι το δίκτυο, ο οργανισμός διαθέτει ισχυρή ηγετική ομάδα.

Τα δίκτυα πρέπει να είναι πλέον σε θέση να αποδείξουν την ικανότητά τους να κινητοποιούν το ανθρώπινο δυναμικό τους, να αξιοποιούν πόρους, να εξασφαλίζουν συνέργιες, να οικοδομούν συμμαχίες ώστε να εκτελούν αποτελεσματικά στρατηγικές, να διατηρούν και να αναπτύσσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, να προσφέρουν ποιοτικά και διαφοροποιημένα προϊόντα ή και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας σε αγορές με έντονο πλέον ανταγωνισμό και συνεχώς μειούμενη ζήτηση.

Οι υποψήφιοι franchisees θα επιλέξουν και οι δυνητικοί επενδυτές  θα χρηματοδοτήσουν  ευκολότερα ένα δίκτυο ή μια επιχείρηση όταν βεβαιωθούν ότι διαθέτει μια έμπειρη, ομοιογενή με όραμα και δεξιότητες ηγετική ομάδα και ειδικά όταν η αγορά αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις, απαιτεί ετοιμότητα και ξεκάθαρη αντίληψη του ανταγωνιστικού πεδίου, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων ( και μειονεκτημάτων) των προϊόντων και των υπηρεσιών.

Η ικανότητα προσαρμογής της ηγεσίας ενός συστήματος franchise,  η ικανότητα του να ξαναμαθαίνει το δίκτυο αποδεικνύονται ιδιαίτερα πιο σημαντικές ικανότητες από μια συγκυριακή κατοχή ενός μεριδίου αγοράς ή μιας ικανοποιητικής αναγνωρισιμότητας ως brand name.

Μια επιτυχημένη και δοκιμασμένη ομάδα διοίκησης μπορεί να είναι σε θέση να επαναλάβει τις επιτυχίες της, ως γνήσιοι επιχειρηματίες με αντίληψη και συγκροτημένο όραμα,  με τη γνώση πώς να εμπνεύσουν, να ενημερώσουν, να πείσουν και να διαπραγματευτούν με τους επενδυτές, τα στελέχη, τους franchisees, τους προμηθευτές, καθώς και να διαχειρίζονται προκλήσεις και ευκαιρίες.

Η ομάδα διοίκησης πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει ότι μπορεί να υλοποιήσει αλλαγές, τόσο με το να τις προκαλεί, όσο και με το να ανταποκρίνεται σε αυτές ανάλογα με τις ευκαιρίες και τις προϋποθέσεις, κυρίως σε εποχές  κρίσης και ριζικών ανακατατάξεων.

Και δεν αρκεί να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά  σε αλλαγές που αναδιατάσσουν το ανταγωνιστικό πεδίο, αλλά πέραν τούτου είναι ιδιαίτερα ζωτικής σημασίας για την βιωσιμότητά τους,  η ικανότητα να αντιμετωπίζουν αλλαγές που προκαλούνται από τις κινήσεις του ανταγωνισμού, εγχώριου και διεθνή.

Η υπέρβαση του ανταγωνιστικού πεδίου, η προώθηση και αποδοχή νέων προϊόντων και υπηρεσιών σε υφιστάμενες ή νέες αγορές,  βασίζεται στην ικανότητα του οργανισμού, του δικτύου, των franchisees, των  εργαζόμενων  ακόμα και των προμηθευτών να υιοθετήσουν συντεταγμένα νέα συστήματα και διαδικασίες  και κυρίως κατά πόσο όλοι αυτοί είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους και να δεσμευθούν ενσυνείδητα στη νέα στρατηγική.

Είναι προφανές ότι  η διοίκηση  ενός δικτύου πρέπει να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στη δημιουργία ενός νέου περιβάλλοντος που ωθεί συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συμπεριφορές που αντιστοιχούν σε ένα άλλο επιχειρηματικό μοντέλο, να αλλάξουν.

Αυτό σημαίνει ότι είναι σε θέση να δημιουργεί και να επικοινωνεί αποτελεσματικά μηνύματα, τόσο φιλόδοξα, όσο και  εμπνευσμένα που επιτυγχάνουν να κινητοποιούν και δεσμεύουν το δίκτυο να αλλάξει τη συμπεριφορά, να υιοθετήσει μια νέα επιχειρηματική κουλτούρα, ένα νέο μοντέλο λειτουργίας και δράσης. Η μεταβολή επέρχεται από την κατανόηση της διαφοράς μεταξύ του τι χρειάζονται και τι θέλουν οι franchisees και τα στελέχη  και από την δημιουργία συναισθηματικών μηνυμάτων που τους ωθούν να δράσουν άμεσα.

Μια ηγετική ομάδα  ενός συστήματος franchise που αναζητά ποιοτικούς franchisees ή και χρηματοδότηση από επενδυτές είναι πιθανό να μην μπορεί να προσελκύσει το κοινό-στόχο  της, εάν εστιάσει κυρίως στην παρουσίαση των προϊόντων και/ ή υπηρεσιών της ή σε κεκτημένα  μερίδια αγοράς ή σε υψηλές αναγνωρισιμότητες του χθες . Ο κανόνας αυτός ισχύει ακόμη και αν οι επιχειρηματικές  προτάσεις προσφέρουν ισχυρά πλεονεκτήματα και τεκμηριωμένα ως οργανισμός  δομικά στοιχεία.
Μια ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση στο χώρο του Franchise απαιτεί  σήμερα – ως προαπαιτούμενο- μια αποτελεσματική ηγετική ομάδα, με όραμα, γνώση και εμπειρία καθώς και αποδεδειγμένες ικανότητες και δεξιότητες ηγεσίας, επιχειρηματικής αντίληψης και διοίκησης.

Photos Via Flickr

Related Posts with Thumbnails

Σχόλια

To σχόλιό σας

Σημείωση: Τα σχόλια δημοσιεύονται μόνο μετά από έγκριση.

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise