Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)

Franchising προς το 2013: Ένα νέο τοπίο

(Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2013 του Franchise Success)

Το 2012 ήταν μια χρονιά κομβική για το Franchising στην Ελληνική αγορά παρουσιάζοντας ως γενική εικόνα μια ισχυρή αντίσταση στην κρίση.

Μάλιστα αρκετές αλυσίδες κατόρθωσαν να διευρύνουν σημαντικά τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα καθώς και το μερίδιο αγοράς  τους. Εντούτοις, μια απλή ανάγνωση των στοιχείων του ΙΟΒΕ σε σύγκριση με τα στατιστικά στοιχεία ανάπτυξης των ελληνικών αλυσίδων αποδεικνύει ότι τα ελληνικά δίκτυα δεν κατόρθωσαν να προσελκύσουν  σε ικανοποιητικό βαθμό franchisees και να επιτύχουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, το αντίθετο μάλιστα.

Το 2012 απέδειξε ότι τα ελληνικά δίκτυα franchise δε μπόρεσαν να αναδειχθούν και να αποτελέσουν μια ουσιαστικά αξιόπιστη λύση για τους υποψήφιους επενδυτές, αν και ο βαθμός βιωσιμότητας των ελληνικών αλυσίδων και των franchisee τους  υπερτερεί σημαντικά από τα αντίστοιχα ανεξάρτητα  καταστήματα του κλάδου τους.

Το 2013 θα αποδειχθεί μια χρονιά με ιδιαίτερες προκλήσεις για την αγορά του franchise.  Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι φυσικά να ανακτήσει   την αξιοπιστία του ως εναλλακτικός φορέας επένδυσης για τις χιλιάδες ανέργους και τους επιχειρηματίες που αναζητούν αποδοτικές λύσεις αυτoαπασχόλησης και επιχειρηματικής ανέλιξης. Η μεγάλη παγίδα-πρόκληση θα είναι το να αποτελέσει το franchising πεδίο προσέλκυσης για «επιχειρηματίες ανάγκης». Έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι το franchising αποτελεί αξιόπιστη λύση όταν είναι ώριμη, μετά από έρευνα, συνειδητή επιλογή. Η  μη ύπαρξη φίλτρων και ουσιαστικών διαδικασιών επιλογής franchisee ίσως να αποδειχθεί ένα ισχυρό πλήγμα και για τα δίκτυα για τον ίδιο το θεσμό.

Ποίες θα είναι οι τάσεις του 2013; Σε ποιους τομείς προβλέπουμε ότι θα αναπτυχθεί το franchising προσφέροντας μια ουσιαστική και αμοιβαία κερδοφόρα διέξοδο τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στην ελληνική οικονομία;

Η πρώτη μεγάλη κατηγορία θα είναι υπηρεσίες B2B, υπηρεσίες δηλαδή σε επιχειρήσεις οι οποίες αναζητούν αξιόπιστους εξειδικευμένους συμβούλους – συνεργάτες  – προμηθευτές,  οι οποίοι θα παρέχουν στις εταιρείες υπηρεσίες που μέχρι χθες ήταν ενταγμένες μέσα στους ίδιους τους οργανισμούς. Η ζήτηση αφορά υπηρεσίες χαμηλότερου κόστους, υψηλότερης εξειδίκευσης και κυρίως ευελιξία στα μοντέλα συνεργασίας. Στο χώρο αυτόν θα αναπτυχθούν νέα franchise concepts που αφορούν ενδεικτικά  σε υπηρεσίες μηχανογράφησης, marketing,πωλήσεων, καθαρισμού, facility management, logistics κοκ.

Μια δεύτερη κατηγορία που καλύπτει κυρίως το χώρο του λιανεμπορίου αφορά την ανάπτυξη είτε εξειδικευμένων concepts στο χώρο της λιανικής, είτε concept προσανατολισμένα κυρίως σε προϊόντα υψηλής αξίας και δίκαιας τιμής. Στους δύο αυτούς χώρους το retail ήδη έχει αρχίσει να παρουσιάζει σημεία ανάκαμψης.

Ένας τρίτος τομέας που θα παρουσιάσει σημαντικές ευκαιρίες σε υποψηφίους Franshisees είναι ο χώρος του Refranchising (δες και εδώ) δηλαδή της συνεχιζόμενης επιλογής των μεγάλων δικτύων να προσφέρουν σε franchisees εν λειτουργία εταιρικά καταστήματα. Οι λόγοι της πολιτικής αυτής είναι ότι αναζητούν αφενός managers με υψηλό βαθμό παρακίνησης, αλλά ταυτόχρονα προσπαθούν να μειώσουν τα συνολικά σταθερά κόστη λειτουργίας του δικτύου τους ως αλυσίδα, είτε τα λειτουργικά κόστη στο σημείο πώλησης.

Ακόμα μια τάση  για το 2013 θα είναι το φαινόμενο των μεταπωλήσεων των καταστημάτων franchise μιας και τα μεγάλα δίκτυα επιδιώκουν να μειώσουν τον αριθμό των franchisees τους, διευκολύνοντας τους να μεταπωλήσουν τα σημεία πώλησης, είτε αξιοποιώντας τα ίδια σημεία, είτε σε νέες τοποθεσίες, κυρίως σε franchisees που έχουν εμπειρία από το χώρο ή που αναζητούν μια επένδυση που θα καλύψει θέσεις απασχόλησης συνολικά για την οικογένεια τους.

Επιπρόσθετα, το 2013 θα υπάρξει σημαντική αύξηση του conversion franchise, δηλαδή του franchise  μετατροπής, κυρίως στην περιφέρεια και τούτο γιατί τα multibrand ανεξάρτητα καταστήματα θα αναζητήσουν και το 2013 την ομπρέλα μεγάλων δικτύων, έτσι ώστε να μπορέσουν να επανακτήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, στοιχεία διαφοροποίησης και να ανακτήσουν ένα σημαντικό μερίδιο στην τοπική αγορά τους.

Ο χώρος της εστίασης θα παραμείνει και για το 2013 το μεγάλο ερωτηματικό. Και στο χώρο του franchise, αλλά κυρίως έξω από αυτόν, υπάρχει έντονη ζήτηση για νέες επιχειρηματικές προτάσεις ή νέα ανεξάρτητα σημεία πώλησης. Όμως, όπως αποδείχθηκε και το 2012, στο χώρο αυτόν ελλοχεύουν ισχυροί κίνδυνοι και καταγράφονται οι  μεγαλύτεροι δείκτες θνησιμότητας σε νέες επιχειρήσεις. Η υπερπληθώρα καταστημάτων στην κατηγορία πχ σουβλάκι, καφέ, γιαούρτι, hot dog ή σνακ και η συνήθης εικόνα  ανοίγματος καταστήματος για 6 – 8 μήνες και αμέσως μετά λουκέτο αφήνοντας σημαντικά ποσά σε ακάλυπτες επιταγές,  είναι ένα φαινόμενο το οποίο θα το δούμε να επαναλαμβάνεται. Ο χώρος παραμένει επιφανειακά ελκυστικός, διότι θεωρείται  ότι είναι εύκολο να δημιουργήσεις μια επιχείρηση που απευθύνεται σε μια ιδιαίτερα μεγάλη αγορά, που απαιτεί σχετικά χαμηλό αρχικό κεφάλαιο και φαινομενικά χαμηλή εξειδίκευση. Παρόλα αυτά, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ακόμα και ορισμένων νέων δικτύων Franchise, οι υποψήφιοι στηρίζονται σε απόλυτα λαθεμένες παραδοχές πωλήσεων και κόστους, ενώ έχουν παρουσιαστεί και φαινόμενα που προωθούνται νεόκοπα συστήματα franchise που συνολικά το επιχειρηματικό μοντέλο τους στηρίζεται σε εικονικής πραγματικότητας εκτιμήσεις πωλήσεων και στην ουσία σε φθηνή οικογενειακή εργασία και στη μη απόδοση του ΦΠΑ και των εργοδοτικών εισφορών!

Τέλος, ένας χώρος στον οποίο επίσης το 2013 θα συνεχιστεί η ανάπτυξη, αλλά ταυτόχρονα και οι φυγόκεντρες τάσεις, είτε λόγω υψηλής θνησιμότητας, είτε λόγω εξόδου των franchisees από δίκτυα είναι ο χώρος των υπηρεσιών ομορφιάς, κέντρων αισθητικής κλπ που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή. Φυγόκεντρες τάσεις στο χώρο αυτόν αποτελούν μόνιμη παθογένεια που οφείλεται στην έλλειψη σχεδιασμού και υποδομών, αλλά και στην ευκολία εξόδου λόγω  των προσωπικών σχέσεων του πελατολογίου με τους franchisees, μια και τα δίκτυα αδυνατούν να οικοδομήσουν ουσιαστικές σχέσεις πιστότητας στη μάρκα.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι franchisees:

  • Χρηματοδότηση

Το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους franchisor στην Ελλάδα θα παραμείνει και για το 2013 η δυνατότητα χρηματοδότησης των υποψηφίων franchisees. Οι franchisees είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να βρουν πηγές χρηματοδότησης πέρα από τα ίδια κεφάλαια τους , ενώ η υποτίμηση της αξίας των ακινήτων και η μη ελκυστικότητα τους πλέον ως εγγυήσεων δεν διευκολύνει τη χρηματοδότηση των επενδυτών. Επίσης, η μεγάλη στασιμότητα που παρουσιάζεται και στο χώρο του leasing ή σε άλλα εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία επιδεινώνει την κατάσταση. Η εξαίρεση επίσης του franchising από προγράμματα επιδοτήσεων του ΕΣΠΑ,   καθιστά τα συστήματα franchise ως μη ελκυστική επιλογή παρόλη την ασφάλεια που προσφέρουν. Αρκετοί franchisors  ήδη, αρχίζουν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για να υπερβούν αυτό το σημαντικό πρόβλημα δημιουργώντας ειδικά πακέτα μέσω προγραμμάτων refranchising ή μέσω προγραμμάτων ανάπτυξης δικτύου «διαχειριστών» ή άλλων ευέλικτων μοντέλων «συνεργασίας»

  • Υποστήριξη του franchisee

Οι franchisors θα πρέπει κάθε φορά να επανεξετάζουν τις ανάγκες των franchisees. Η ίδια η κρίση αλλά και η διαφορετική φάση που βρίσκονται μέσα στα δίκτυα οι franchisees, δηλαδή κάποιοι είναι νέοι, κάποιοι είναι ώριμοι, αναδεικνύει την ανάγκη προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε franchisee συστημάτων υποστήριξης. Η αξιοποίηση των παλαιότερων Franchisees μέσα σε ένα δίκτυο για να λειτουργήσουν ως μέντορες νέων franchisees είναι μια πρακτική που έχει ιδιαίτερα υψηλή απόδοση, μιας και διασφαλίζει ταχύτερη ένταξη των νέων franchisees και ταυτόχρονα συμβάλει στην ομογενοποίηση συνολικά του δικτύου.

  • Εφοδιαστική Αλυσίδα

Οι franchisors πρέπει να εξετάζουν λεπτομερώς το προϊοντικό μίγμα και τον ανεφοδιασμό των προϊόντων. Νέα προϊόντα, νέα συστήματα έτσι ώστε να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα συνολικά της αλυσίδας. Θα πρέπει να επανεξετάζουν συνολικά την εφοδιαστική αλυσίδα, κεντρικές συμφωνίες με προμηθευτές, τα συστήματα πρόβλεψης ζήτησης, τις κεντρικές αποθήκες, ώστε να διευκολύνουν τους Franchisees και να μειώσουν συνολικά το κόστος όχι μόνο του προϊόντος, αλλά κυρίως της διαχείρισης του μέσα και από συνεχή εξονυχιστικό έλεγχο των κεκαλυμμένων έμμεσων δαπανών (πχ στους τομείς διαχείρισης αποθεμάτων, κοκ).

  • Εκπαίδευση

Απαιτείται να δοθεί περισσότερη έμφαση στην εκπαίδευση των franchisees, όχι μόνο στο τεχνικό επίπεδο αλλά κυρίως σε επίπεδο κατανόησης του concept, των θεμελιωδών κινητήριων δυνάμεων του και κυρίως των ιδιαιτεροτήτων και των αλλαγών που έχει η τρέχουσα περίοδος. Παράλληλα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κατανοήσουν στα δίκτυα ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης έχει αντικειμενικά μειωθεί επειδή ακριβώς δε λειτουργούν αποτελεσματικά τα παλαιότερα συστήματα. Έχει αλλάξει ο καταναλωτής, οι απαιτήσεις του, οι προτεραιότητες και τα  καταναλωτικά του πρότυπα. Είναι αναγκαίο να αναδομηθεί η αγοραστική εμπειρία και αυτό απαιτεί ένα διαφορετικό μοντέλο εξυπηρέτησης, ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο, μια διαφορετική δομή κόστους. Στην πραγματικότητα, έχουν ανατραπεί τα περισσότερα θεμελιώδη μεγέθη του επιχειρηματικού μοντέλου των δικτύων ( μέγεθος αγοράς, μέση τιμή συναλλαγής και τιμής τεμαχίου, μικτό κέρδος, δυνατότητα εύρους προϊόντικού μίγματος κοκ) και τούτο απαιτεί ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας και διαχείρισης σε τοπικό επίπεδο αλλά και ηγεσίας σε επίπεδο δικτύου. Οι παραπάνω άξονες απαιτούν συνεχή επανεξέταση των συστημάτων και των διαδικασιών, αλλά ταυτόχρονα και συνεχή εκπαίδευση. Επίσης άλλη μια τάση που οι franchisors θα πρέπει να υιοθετήσουν και να ενσωματώσουν στις πρακτικές τους είναι η online εκπαίδευση, η συνεχής επικοινωνία, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η συνεχής ενημέρωση του προσωπικού και των franchisees σε οτιδήποτε καινούργιο και μάλιστα με έναν ιδιαίτερα οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο, το οποίο διασφαλίζει τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και ταυτόχρονα τη μη ανάπτυξη φυγόκεντρων τάσεων.

  • Προσωπικό

Οι franchisors θα πρέπει να δώσουν έμφαση και να ενθαρρύνουν στρατηγικές που βελτιώνουν τη ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού και γενικά τη στελέχωση του δικτύου και πρέπει να είναι ιδιαίτερα εφευρετικοί και καινοτόμοι σε πρακτικές για να παρακινήσουν το ανθρώπινο δυναμικό συνολικά του δικτύου προσφέροντας σιγουριά, ευκαιρίες καριέρας. Το κομβικό στοιχείο είναι η ανάπτυξη πολιτικών που στοχεύουν στο να αναδείξουν συνολικά το δίκτυο σαν ένα φορέα που δημιουργεί ευκαιρίες για την επόμενη μέρα. Η πρόκληση στις τρέχουσες συνθήκες για τον Franchisor είναι να ενθαρρύνει και να αναπτύξει συστήματα που θα οδηγούν στην επίτευξη όσο το δυνατόν  περισσότερης παραγωγικότητας από το προσωπικό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προσφέρει ισχυρά μη χρηματικά κίνητρα, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι με τη σειρά τους να είναι περισσότερο παραγωγικοί και αποτελεσματικοί. Παρά τη μείωση των μισθών, η καλύτερη στρατηγική είναι να έχεις λιγότερους, αλλά περισσότερο πιστά και συνειδητά εργαζόμενα στελέχη.

  • Marketing

Οι Franchisors πρέπει να χρησιμοποιήσουν περισσότερο έξυπνες και αποτελεσματικές μεθόδους για να αξιοποιήσουν τα μειωμένα κεφάλαια που διατίθενται στο Marketing. Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν καινοτόμες πρακτικές, συμπεριλαμβανομένου του web marketing, ώστε να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά όλοι οι διαθέσιμοι πόροι. Σε εποχές κρίσης και δομικών αλλαγών όπως αυτή που διανύουμε, το σημείο πώλησης, η προσωπική επαφή, η μοναδική αγοραστική εμπειρία, σε συνδυασμό με έξυπνα πακέτα χρηστικών προσφορών που απευθύνονται σε επιλεγμένα πελατειακά κοινά αποδεικνύεται η αποτελεσματικότερη στρατηγική προώθησης.

  • Online Sales

Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο οι franchisees να εμπλακούν περισσότερο ενεργά στην προώθηση των online Πωλήσεων. Είναι καθήκον των franchisors να δομήσουν μια ισορροπημένη πολυκάναλη ανάπτυξη, όπου όλα τα κανάλια θα συγκλίνουν σε ένα κοινό στόχο, την πληρέστερη ικανοποίηση του πελάτη σε όλα τα δυνατά σημεία επαφής μαζί του. Επομένως οι franchisors θα πρέπει να βρουν τους κατάλληλους τρόπους για μια αφενός ενεργή συμμετοχή και υποστήριξη από πλευράς των franchisees στα νέα κανάλια πώλησης, αλλά και την αποφυγή συγκρούσεων μεταξύ των εναλλακτικών καναλιών προώθησης. (δες και εδώ)

  • Online επικοινωνία

Για την ενίσχυση των δεσμών σ’ ένα δίκτυο, τη βελτίωση των μοντέλων συνεργασίας κάθετα και οριζόντια στο δίκτυο, θα αναδεικνύεται όλο και περισσότερο χρήσιμη η online επικοινωνία. Τα ταξίδια απαιτούν δαπάνες, οπότε άλλες μορφές επικοινωνίας, όπως skype ή τηλεδιάσκεψη θα είναι όλο και περισσότερο απαραίτητες και σαφώς άκρως οικονομικές. Ταυτόχρονα μέσω ανάλογων μοντέλων μπορείς να προκαλέσεις την ενεργή συμμετοχή των franchisees σε προγράμματα ανάπτυξης νέων ιδεών και ταυτόχρονα να δημιουργήσεις αποτελεσματικότερους μηχανισμούς μετάδοσης πληροφοριών, διαχείρισης της συλλογικής γνώσης, εξελίσσοντας το δίκτυο, ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και ενδυναμώνοντας τις μονάδες πρώτης γραμμής του δικτύου.

  • Επικαιροποιημένο Σύστημα Πωλήσεων

Οι franchisors  πρέπει να διασφαλίσουν ένα σωστά δομημένο και ανταποκρινόμενο στις σημερινές συνθήκες  σύστημα πωλήσεων, κάτι που θα καθιστά τους franchisees περισσότερο ανταγωνιστικούς. Για παράδειγμα,  συνολικά οι διαδικασίες πωλήσεων θα πρέπει να αναδομηθούν έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών και κυρίως στη διαφορετική συμπεριφορά τους, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να δημιουργηθούν και νέα εργαλεία και δείκτες έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων και ο συνεχής έλεγχος που θα αποσκοπεί στην συνεχή βελτίωση και αξιοποίηση των ευκαιριών πώλησης.

  • Εκσυγχρονισμός

Οι franchisors πρέπει να διασφαλίζουν πως οι συνεργάτες τους διατηρούν τα συστήματα, τις διαδικασίες και τις μηχανογραφικές εφαρμογές τους ανανεωμένες και εκσυγχρονισμένες έτσι ώστε να εξασφαλίσουν περισσότερο  χρόνο, ο οποίος θα αφιερωθεί στην κύρια δραστηριότητα που είναι ακριβώς η εξυπηρέτηση του πελάτη.

  • Διαχείριση κόστους

Είναι εξίσου σημαντικό να συνεχιστεί η προσπάθεια που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σε όλα τα μεγάλα δίκτυα για μείωση του κόστους. Αυτό απαιτεί όχι απλώς ένα επίπεδο του να διαπραγματευτώ σωστότερα τα ενοίκια και άλλους συντελεστές κόστους, αλλά πως θα αξιοποιήσω  καλύτερα τους  χώρους μου στα σημεία πώλησης,  τα αποθέματα μου, το χρόνο μου, τα στελέχη μου. Απαιτείται συνεχής παρακολούθηση και καθοδήγηση, ανάπτυξη πρακτικών που μειώνουν συνολικά τα λειτουργικά έξοδα, ενώ ταυτόχρονα μεταφέρουν πόρους από μη παραγωγικούς τομείς στην προώθηση των πωλήσεων και τη μείωση των τιμών στον τελικό καταναλωτή.

  • Επιχειρηματικό πλάνο

Οι franchisors οφείλουν να σχεδιάζουν ετήσιο επιχειρηματικό πλάνο, και να το   παρακολουθούν συστηματικά έτσι ώστε να είναι σε θέση να επαναπροσδιορίζουν διάφορες πρακτικές, όπως για παράδειγμα την τιμολογιακή πολιτική, τα κόστη κοκ. Είναι απαραίτητο, περισσότερο από ποτέ, να μην αρκεστούν στην σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου που να καλύπτει τη κεντρική διοίκηση. Το επίκεντρο του σχεδιασμού θα πρέπει να μετατεθεί από το κέντρο στα σημεία πώλησης, δηλαδή στο δίκτυο, και παράλληλα θα πρέπει να υπερβούν το «τι» και το «πόσο» και να στοχεύσουν στο «πως».

  • Έρευνα

Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο οι franchisors να ελέγχουν και να αντιλαμβάνονται ποια είναι η γνώμη των πελατών αλλά και των franchisees. Έρευνες αγοράς, έρευνες ικανοποίησης πελατών, mystery shopping, έρευνες ικανοποίησης franchisees είναι απαραίτητα εργαλεία  για την αποτελεσματική διαχείριση ενός δικτύου.

  • Διεθνής ανάπτυξη:

Οι franchisors θα πρέπει να στραφούν στη διεθνή αγορά, οι δε franchisees να επιλέγουν συνειδητά εκείνα τα δίκτυα που έχουν επενδύσει σε εξωστρέφεια, μια και τούτο θα διασφαλίζει την υγεία  συνολικά του δικτύου, μέσω της βελτίωσης της αναγνωρισιμότητας, της ενδυνάμωσης συνολικά της αλυσίδας, της επίτευξης ακόμη μεγαλύτερων οικονομιών κλίμακας κου.

Κλείνοντας,  το 2013 παρά το ότι διανύουμε τον πέμπτο χρόνο ύφεσης, με συνολική μείωση του ΑΕΠ κατά 26%, με την ανεργία να ξεπερνάει το 30% και την ανεργία των νέων να αγγίζει το 65%,  θα παρουσιαστούν σημαντικές  ευκαιρίες ανάπτυξης και προσέλκυσης  υψηλής ποιότητας και επιχειρηματικής αντίληψης franchisees.

Αυτό που πρέπει να αποφευχθεί είναι να καταστεί αντικείμενο εκμετάλλευσης η κατηγορία των ανέργων – των εξ ανάγκης επιχειρηματιών – από – ευτυχώς λίγους – επιτήδειους που έχουν παρεισφρήσει και συνεχίζουν να υπάρχουν στο χώρο των ελληνικών δικτύων franchise.

Ο ίδιος ο χώρος θα πρέπει να προστατέψει το θεσμό και το 2013 να αποτελέσει τη βάση για την πραγματική ανάπτυξη του που τόσο την έχει ανάγκη ο τόπος.


Photos Via Flickr

Related Posts with Thumbnails

To σχόλιό σας

Σημείωση: Τα σχόλια δημοσιεύονται μόνο μετά από έγκριση.

Αρχειο δημοσιευσεων

Φωτογραφιες του Franchise Blog

  • 5asec Μαρούσι
  • kem omilia 2010
  • money show 2009
  • ΚΕΜ 2010 Ομιλία κ Π Ρουσόπουλου
  • ομιλία Παναγιώτη Ρουσόπουλου για αποτελεσματική διαχείριση 2008
  • Παρουσίαση Ελληνικής Αγοράς στην έκθεση Franchise στο Παρίσι 2008
  • KRAFT
  • imerida TITANIA

Με μια ματιά

Εγγραφειτε στο Franchise Blog

Εγγραφείτε στο Franchise Blog ώστε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τις τελευταίες δημοσιεύσεις.

Τελευταία Νέα του Franchise