Είναι πραγματικά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες οι συζητήσεις με θέμα τους όρους και προϋποθέσεις επιτυχίας στο χώρο του franchise.
Επανειλημμένα έχουμε αναφερθεί στον “ενημερωμένο” franchisee που αφενός εξελίσσεται σε έναν επιτυχημένο επιχειρηματία και αφετέρου αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη ενός δικτύου franchise.
Βέβαια έκπληξη μας προκαλεί το γεγονός ότι σημαντικός αριθμός νέων franchisee επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη…
Έχουμε τονίσει πολλές φορές, ότι ένας υποψήφιος franchisee οφείλει καταρχήν να απευθύνει στον εαυτό του 3 ερωτήσεις:
1. Έχω την ικανότητα, ακολουθώντας ένα δομημένο σύστημα franchise να αυξήσω τις πιθανότητες επιτυχίας μου;
2. Έχω το απαιτούμενο κεφάλαιο για να καλύψω την αρχική επένδυση αλλά και το αναγκαίο κεφάλαιο κίνησης;
3. Θέλω και μπορώ να καταβάλω τα αναγκαία royalties καθώς και να λειτουργώ στα πλαίσια του συστήματος, για να αποτελώ μέλος του συγκεκριμένου δικτύου franchise;
Είναι τουλάχιστον περίεργο, πώς αρκετοί νέοι franchisees, επιλέγουν ένα σύστημα franchise και μετά από σύντομο χρονικό διάστημα αρνούνται να ακολουθήσουν το σύστημα και να καταβάλουν τις υποχρεώσεις τους. Έχουν δηλαδή, ήδη επενδύσει σε ένα δίκτυο, έχουν πληρώσει ένα -λιγότερο ή περισσότερο- σημαντικό τίμημα για το brand και το σύστημα και τελικά κάνουν αυτό που νομίζουν, «ανακαλύπτοντας ξανά τον τροχό».
Στην περίπτωση αυτή, η πλειονότητα όχι μόνο ξανασπαταλά πόρους, αλλά βρίσκεται σε σύντομο χρονικό διάστημα εκτός αγοράς, με σημαντική απώλεια χρόνου, πόρων και ευκαιριών.
Υπάρχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των επιτυχημένων franchisees. Ποια;
- Eίναι ανοιχτόμυαλοι & θέτουν ξεκάθαρους στόχους
- Ανακαλύπτουν και επιλέγουν franchise που τους βοηθούν να πετύχουν τους στόχους τους, αλλά ταυτόχρονα να αξιοποιούν τις προσωπικές τους δεξιότητες και ταλέντα
- Είναι ισορροπημένοι, δεν κοιτάζουν μόνο τα θετικά αλλά αναγνωρίζουν και τα αρνητικά με στόχο να τα αντιστρέψουν
- Διαθέτουν το απαιτούμενο κεφάλαιο, τόσο για την αρχική επένδυση όσο και για το κεφάλαιο κίνησης
- Έχουν τη στήριξη της οικογένειάς τους
- Παρακολουθούν συστηματικά τον ανταγωνισμό έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αντιδρούν και να μεταφέρουν στο σύστημα τις απαραίτητες πληροφορίες
- Έχουν την ευφυΐα να ζητούν βοήθεια όταν τη χρειάζονται
- Έχουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν, να απολαμβάνουν και να δέχονται την επιτυχία
Βάσει και παλαιότερων ερευνών του περιοδικού μας, οι franchisees χρειάζεται να διακατέχονται από όρεξη για εκπαίδευση και μάθηση, να διακρίνονται για την επιχειρηματική τους κουλτούρα και να διαθέτουν προσωπικές ικανότητες-δεξιότητες που να συνάδουν με το franchise της επιλογής τους.
Παρόλα αυτά, η πλειονότητα των υποψηφίων, ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς, αναζητά αυτό που είναι «της μόδας», κινείται βάσει αυτών που επιλέγουν οι άλλοι.
Όμως αλλοίμονο! Ό,τι γυαλίζει δεν είναι χρυσός…
Πράγματι, τους τελευταίους 18 μήνες είδαμε στην Ελλάδα αλυσίδες με εκρηκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ήδη η εικόνα τους αρχίζει και θολώνει. Οι λόγοι πολλοί, ας επικεντρωθούμε στους πλέον σημαντικούς και κοινούς…
- Λανθασμένες εκτιμήσεις για το απαιτούμενο συνολικό κεφάλαιο χρηματοδότησης της ανάπτυξης. Επένδυσαν περισσότερο στη δημιουργία μηχανισμών προσέκλυσης νέων franchisees και ανάπτυξης του δικτύου τους και πολύ λιγότερο σε υποδομές, σε συστήματα, σε οργάνωση, με αποτέλεσμα, μετά από μια περίοδο πίστωσης και ανοχής, να αρχίσουν προβλήματα εσωτερικού ανταγωνισμού, πτώσης πωλήσεων, αναποτελεσματικής λειτουργίας κ.ο.κ.
- Αναποτελεσματικές λειτουργίες και ανεπαρκείς μηχανισμοί υποστήριξης, κυρίως σε επίπεδο πωλήσεων και διαχείρισης της καθημερινότητας των καταστημάτων
- Κύριο profit center οι πωλήσεις franchise κι όχι η λειτουργία των ίδιων των franchisee τους.
Τα επιτυχημένα δίκτυα κερδίζουν από την επιτυχημένη λειτουργία των franchisees, κάτι που πολλά ελληνικά δίκτυα franchise δεν έχουν φροντίσει εξαρχής.
- Απουσία κουλτούρας “franchisor”. Ο επιτυχημένος franchisor δεν «παίζει» μόνο καλά, αλλά και «προπονεί» σωστά και αυτό είναι κάτι που οφείλουν τα δίκτυα να κατανοήσουν…
- Νοοτροπία γρήγορης κερδοφορίας. Σε τέτοιους καιρούς το σημαντικό είναι να κερδίσεις μερίδιο και να δημιουργήσεις πιστούς πελάτες. Τότε μόνο έρχεται –και διατηρείται – η κερδοφορία…
- Έχτισαν μηχανισμούς προσαρμοσμένους σε αγώνες ταχύτητας, ενώ ταυτόχρονα δεν είχαν φροντίσει για εναλλακτικές και δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα δίκτυά τους σε “νέες” αγορές, διασφαλίζοντας διάρκεια.
- Υποεκτίμησαν την πρόταση αξίας τους. Τα δίκτυα που μπορούν να κρατηθούν στην αγορά είναι αυτά που προσφέρουν αξία, δημιουργούν πιστούς πελάτες, οικοδομούν ισχυρά διατηρήσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και όχι αυτά που απλά τυχαίνει να έχουν ζήτηση μια δεδομένη περίοδο.
- Ανεπαρκές στελεχιακό δυναμικό.
Κάποια από αυτά τα στοιχεία συνυπάρχουν ταυτόχρονα στα franchise concept που “πρωταγωνιστούσαν” χθες αλλά και σήμερα στην “αγορά”.
Ο συνειδητός franchisee πρέπει -προστατεύοντας τον εαυτό του- να δει σε ποια από όλα αυτά «πάσχει» το franchise της επιλογής του και να σταθμίσει τις αποφάσεις του.
Ο ενημερωμένος franchisee του σήμερα, είναι ο επιτυχημένος franchisee του αύριο…

To σχόλιό σας
Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (3)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (65)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (73)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (141)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004 - Εκτιμήσεις Κερδοφορίας Υποψηφίου Franchisee: Πόσα χρήματα μπορώ να κερδίσω;
26 Φεβρουαρίου 2006
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.
Σχόλια