
Παναγιώτης Ρουσόπουλος, Site administrator
Covid-19 και franchising 2020
Κατά τη διάρκεια σύνταξης των συμπερασμάτων για την πορεία του Franchising στην Ελλάδα του Πανοράματος 2020, και η χώρα μας άρχισε να αντιμετωπίζει το Covid-19, ανατρέποντας ριζικά το οικονομικό, το κοινωνικό, το επιχειρηματικό τοπίο στη χώρα μας.
Βρισκόμαστε σε απολύτως αχαρτογράφητα νερά, αντιμέτωποι με μία πρωτόγνωρη πρόκληση.
Oι επιπτώσεις από την πανδημία του νέου κορονοϊού στις οικονομίες των περισσότερων χωρών του πλανήτη και των επιχειρήσεων είναι ήδη εξαιρετικά σημαντικές.
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ούτε την έκταση ούτε τη διάρκεια των επιπτώσεων, των προκλήσεων που θα αντιμετωπίσουμε.
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει, αν την επόμενη μέρα θα βιώσουμε μία αργή, με έντονους κλυδωνισμούς ανάπτυξη ή μια παρατεταμένη συρρίκνωση.
Ανεξάρτητα από το ποιο σενάριο θα αποδειχθεί ότι ανταποκρίνεται καλύτερα στην πραγματικότητα της επόμενης μέρας, το μόνο βέβαιο είναι ότι αναφερόμαστε σε μία νέα αγορά, ένα νέο τοπίο, ένα νέο ανταγωνιστικό πεδίο, νέα καταναλωτικά πρότυπα, νέα επιχειρηματικά μοντέλα.
Τίποτα δεν θα είναι ίδιο και στο franchising.
Αν και η κρίση αυτή είναι απόλυτα διαφορετική από οτιδήποτε άλλο έχουμε βιώσει μέχρι σήμερα, εντούτοις η εμπειρία μας από άλλες κρίσεις υπογραμμίζει την ανάγκη και να δράσουμε άμεσα διαχειριζόμενοι αποτελεσματικά τις τρέχουσες ανάγκες, αλλά και να σχεδιάζουμε ταυτόχρονα τις επόμενες κινήσεις μας.
Για τα δίκτυα franchise, για τους franchisors είναι απαραίτητο:
- Να προστατεύσουν τους franchisees, τους υπαλλήλους και τους πελάτες. Nα προστατεύσουν το brand και το δίκτυο. Απαιτείται να καταρτίσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έκτακτης ανάγκης που να καλύπτει το σύνολο των επιχειρησιακών λειτουργιών.
- Να σχεδιάσουν και να διασφαλίσουν μία ασφαλή επιχειρησιακή συνέχεια, τόσο για όσο διαρκούν τα έκτακτα μέτρα, όσο και αμέσως μετά.
- Τα όποια σχέδια, τα οποία προγράμματα θα πρέπει να διαθέτουν, να χαρακτηρίζονται από ευελιξία, από κατανόηση των αλλαγών που διαμορφώνει η συγκυρία και οι έκτακτες καταστάσεις, τόσο σε επίπεδο καταναλωτικών συμπεριφορών, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας της αγοράς. Σε αυτή τη φάση, καθοριστική σημασία έχει η προσοχή στις λεπτομέρειες, στην κάθε λεπτομέρεια, και η ταχύτητα προσαρμογής.
- Να κατανοούν και να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες που έχει ένα δίκτυο franchise, την ιδιαιτερότητα, τη μοναδικότητα του ρόλου του franchisee ως μέλος του δικτύου, ως λειτουργού ενός σημείου της αλυσίδας αλλά ταυτόχρονα και ως ανεξάρτητου επιχειρηματία.
- Αποτελεσματική διαχείριση τόσο σε επίπεδο προσφοράς όσο και ζήτησης και
- Αξιοποίηση της τεχνολογίας τόσο στο σύνολο των επιχειρησιακών λειτουργιών: κεντρικές υπηρεσίες, καταστήματα, εφοδιαστική αλυσίδα, πωλήσεις κοκ.
Και παράλληλα να κατανοήσουν ότι καταστάσεις όπως ο Covid-19, μπορούν να καταστρέψουν ένα Brand, ένα δίκτυο αλλά και να το χτίσουν.
Είναι βέβαιο ότι υπάρχει το αύριο, η κοινωνία θα συνεχίζει, η αγορά θα λειτουργεί.
Θα είναι κάτι διαφορετικό, θα σημαδεύεται από συνεχείς αλλαγές τόσο στις στάσεις, όσο και στις συμπεριφορές, θα δημιουργούνται νέες ανάγκες και προτεραιότητες και κυρίως νέες ανταγωνιστικές ευκαιρίες.
Στις αρχές του 2009 είχαμε σημειώσει σε ένα άρθρο μας στο Franchise Success και στο franchiseblog.gr τα ακόλουθα:
- Ποιες όμως είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά του franchising;
- Πώς θα επιδράσει στα υφιστάμενα δίκτυα;
- Ποιες στρατηγικές και ποια δίκτυα θα αποδειχθούν ότι όχι απλώς υπερέβησαν την κρίση αλλά και την αξιοποίησαν προς όφελός τους;
Ερωτήματα που τίθενται με όλο και μεγαλύτερη ένταση τόσο από υφιστάμενους franchisors όσο και από υφιστάμενους και υποψήφιους franchisees.
Υπάρχει μια μοναδική απάντηση, μια λύση που να ισχύει για όλους;
Προφανώς όχι, καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η σχετική ανταγωνιστική-στρατηγική θέση ενός δικτύου, η φάση που βρίσκεται η αγορά αλλά και η φάση μετασχηματισμού της καθώς και η ευαισθησία της στις επιπτώσεις της κρίσης.
Υπάρχουν όμως ορισμένες κοινές συνιστώσες των επιχειρήσεων και δικτύων που στο παρελθόν μπόρεσαν να βγουν ενισχυμένες από την κρίση:
1. Επανεξέτασαν έγκαιρα τη στρατηγική τους και καθόρισαν ένα λεπτομερές πλάνο που κάλυπτε και τις τρεις φάσεις της κρίσης πριν, κατά τη διάρκειά της και της φάσης εξόδου.
2. Δε λειτούργησαν με αποσπασματικές επιλογές και προσεγγίσεις που χαρακτηρίζουν τις περισσότερες επιχειρήσεις:
i) Στείρα «λογιστική» αντιμετώπιση, με επίκεντρο τη μείωση του κόστους και μόνο, αποδυναμώνοντας επιχειρησιακά στοιχεία που συγκροτούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά τους,
ii) Διαφοροποίηση και επέκταση του προϊοντικού μείγματος με στόχο να διευρύνουν την αγορά-στόχο τους.
Δυο τακτικές επιλογές που μπορεί να αποδειχθούν μακροπρόθεσμα καταστροφικές.
Οι επιχειρήσεις, τα δίκτυα franchise με στρατηγική και όραμα αντιστέκονται σε τέτοιου είδους αποσπασματικές λύσεις.
Προετοιμάζονται έγκαιρα για το χειρότερο, εστιάζοντας όμως όλη την προσοχή τους στους τομείς που γνωρίζουν καλύτερα.
Ενδυναμώνουν, επενδύουν στα ισχυρά στοιχεία της κύριας επιχειρηματικής τους δράσης και διεκδικούν ακόμα περαιτέρω βελτίωση της θέσης τους, εκεί που πραγματικά μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί.
Επιλέγουν αυτοί το πεδίο σύγκρουσης.
Οι franchisor που θα καταφέρουν να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία είναι εκείνοι που εντοπίζουν και αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της πανδημίας του νέου κορονοϊού σε όλους τους χρονικούς ορίζοντες.
Και το σήμερα και το αύριο.
Θα διαχειριστούν αποτελεσματικά το παρόν, θα αναπτύσσουν συνεχείς δράσεις για να καλύψουν το χαμένο έδαφος και όσο θα περνάμε στο στάδιο ανάκαμψης, θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή, ως οργανισμός, ως brand, ως συγκροτημένο δίκτυο franchise, για να μετατρέψουν τις αλλαγές σε μακροπρόθεσμες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Το διακύβευμα δεν είναι απλά η υπέρβαση της πανδημίας του νέου κορονοϊού και της επικείμενης κρίσης που θα ακολουθήσει, αλλά και η διασφάλιση της ανταγωνιστικής μας θέσης σε αυτό το νέο τοπίο που θα αρχίσει να διαμορφώνεται όταν λίγο πριν την αυγή, εκεί που το σκοτάδι είναι σχεδόν απόλυτο, θα προβάλλουν νέοι παίκτες σε μια αγορά που θα έχει αλλάξει.
Σε αυτούς τους καιρούς αναδεικνύεται μια μοναδική πρόκληση στα δίκτυα franchise.
Απαιτείται ψυχραιμία, σχεδιασμός, οργάνωση και νέα εργαλεία.
Η τύχη ευνοεί τα δίκτυα με αποτελεσματική ηγεσία και σωστή προετοιμασία! Το Franchising από όλη αυτή την κρίση θα βγει ενισχυμένο.

Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (4)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (66)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (74)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (142)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - Εκτιμήσεις Κερδοφορίας Υποψηφίου Franchisee: Πόσα χρήματα μπορώ να κερδίσω;
26 Φεβρουαρίου 2006 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.