
Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος, Ιδρυτής και Διευθύνων Εταίρος της εταιρείας συμβούλων Franchise THE FRANCHISE CO.(www.thefranchiseco.gr)
Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
Για άλλη μια φορά στο Blog του φίλου μου Στάθη Χαϊκάλη Think Positive Blog! μπορείς να ανακαλύψεις σχόλια που πραγματικά μας τροφοδοτούν με νέες ιδέες και σκέψεις πέρα από τα τετριμμένα, αναδεικνύοντας μια διαφορετική ματιά, μια φρέσκια ιδέα. Αφορμή, για το σημείωμα μας αυτό, το σχόλιο του Στάθη της 28/04/2011 με τίτλο “τώρα που τώρα που πιεζόμαστε να γεννάμε νέες ιδέες” και το οποίο παρουσιάζει το βιβλίο του Steven Johnson “Where good ideas come from”.
Αξίζει πραγματικά να παρακολουθήσουμε και να απολαύσουμε την ομιλία του Steven Johnson στο TED και το animation της RSA.
Παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για το χώρο των δικτύων franchise και των αλυσίδων retail όπου πρέπει να αναδειχθεί η πιεστική ανάγκη της ανάπτυξης νέων πρακτικών, που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή, την δημιουργικότητα και τη θεσμοθέτηση νέων καναλιών επικοινωνίας. Στόχος να αξιοποιηθεί η δύναμη των δικτύων, των στελεχών, των franchisees και να υπάρξουν καινοτόμες ιδέες, για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, ή για νέες διαδικασίες και συστήματα. Σε εποχές αλλαγών, παρατεταμένης ύφεσης και αλέπάλληλων κρίσεων, η δημιουργικότητα αποτελεί το πλέον απαραίτητο στοιχείο για τις επιχειρήσεις που πρέπει να ανακαλύψουν εκ νέου τις σχέσεις τους με τους πελάτες τους (εσωτερικούς και εξωτερικούς), τους προμηθευτές τους, την αγορά, την κοινωνία και να πετύχουν τη μέγιστη λειτουργική επιδεξιότητα.
Σε αρκετά δίκτυα Franchise, η παρατεταμένη κρίση που δημιουργούν η ραγδαία μείωση της ζήτησης και οι παράλληλες αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα, έχει αρχίσει να δημιουργεί σημαντικά προβλήματα.
Το επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο είχαν δομηθεί αρχίζει να μην είναι αποδοτικό, μια και έχουν μεταβληθεί οι βασικές παραδοχές στις οποίες είχε στηριχθεί και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις δικτύων τα οποία αντιμετωπίζουν πλέον προβλήματα βιωσιμότητας.
Στηρίχθηκαν στην παραδοχή ότι σε μια αγορά με έντονες τάσεις συγκέντρωσης, αύξησης των μεριδίων των μεγάλων αλυσίδων και πολυεθνικών και ταυτόχρονα έντονα καταμερισμένη σε ανεξάρτητους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, η ανάπτυξη δικτύων που συνδυάζουν τον ενθουσιασμό, την ευρηματικότητα του ανεξάρτητου επιχειρηματία, με τα εργαλεία, τα συστήματα, το συγκροτημένο Concept ενός δομημένου συστήματος franchise δημιουργεί μοναδικές ευκαιρίες.
Κάτι που πραγματικά ισχύει και αποδείχτηκε σωστή επιλογή. Σήμερα όμως, η συρρίκνωση της ζήτησης κατά 20% ή 30% θέτει νέα δεδομένα στα οποία αρκετά δίκτυα δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Καταστήματα σε περιοχές υψηλής εμπορικότητας με αυξημένες σταθερές λειτουργικές δαπάνες, με ανειλημμένες σταθερές υποχρεώσεις σε leasing, προσωπικό, ενοίκιο δεν μπορούν πλέον να ανταγωνιστούν ούτε τα μεγάλα πολυκαταστήματα, ούτε τα ευέλικτα ανεξάρτητα καταστήματα (όσα τουλάχιστον επιβιώνουν) που έχουν ελάχιστα λειτουργικά έξοδα και στηρίζονται στην αυτοαπασχόληση και στη διαχείριση της ταμειακής από τον ίδιο τον επιχειρηματία (και ότι αυτό συνεπάγεται). Ένα νέο τοπίο που απαιτεί μια τελείως νέα agenda.
Για να ξεπεραστεί η κρίση, τα δίκτυα Franchise θα πρέπει να αξιοποιήσουν τρία από τα πλέον σημαντικά τους πλεονεκτήματα: την ευελιξία, την αποκεντρωμένη λειτουργία και την αξιοποίηση της συλλογικής γνώσης.
Πολύτιμος αρωγός η αξιοποίηση της τεχνολογίας σε όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες, αλλά και η κατανόηση ότι οι παλιές συνταγές δεν προσφέρουν πια λύσεις. Τα δίκτυα πρέπει να επαναδιατυπώσουν συνολικά, όχι μόνο το επιχειρηματικό μοντέλο τους, αλλά και να επαναπροσδιορίσουν την επιχειρηματική κουλτούρα τους. Το ζητούμενο είναι ένα νέο μοντέλο διασύνδεσης, δέσμευσης και εμπλοκής για τους Franchisors, τα στελέχη των δικτύων και τους Franchisees.
Οι ιδέες του Steven Johnson για το Liquid Network και τις ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρουν στις επιχειρήσεις μας, στην κοινωνία μας, η διάχυση της δημιουργικότητας, η καινοτομία και οι νέες ιδέες είναι πολύτιμες και ιδιαίτερα χρηστικές.
Σε έναν κόσμο που η μόνη σταθερή συνιστώσα είναι η συνεχής αλλαγή, είναι βέβαιο ότι οι παλιές συνταγές δεν μπορούν να προσφέρουν λύσεις και οι καιροί της παντογνωσίας έχουν παρέλθει.
Τα δίκτυα πρέπει να καλλιεργήσουν ένα διαφορετικό εσωτερικό περιβάλλον, που να ενθαρρύνει την δημιουργικότητα, την συμμετοχή και να επιβραβεύει την ανάπτυξη καινοτομιών, την αξιοποίηση νέων ιδεών. Το έχουμε ανάγκη περισσότερο από ποτέ!!!

Σχόλια
To σχόλιό σας
Κατηγορίες
- Convenience stores (1)
- Covid-19 & Franchising (3)
- Franchise Best Practices (133)
- Franchise Excellence (105)
- Franchisee (65)
- Franchising & Licensing (6)
- Franchisor (129)
- Leadership (70)
- Management (40)
- Marketing (9)
- Multi Unit – Multibrand Franchise (8)
- Street Cafe (1)
- Training (15)
- Διεθνής Ανάπτυξη (6)
- Επιδοτήσεις & Franchise (3)
- Επιλογή & Ανάπτυξη ενός Master Franchise (4)
- Έρευνες Franchise (10)
- Καινοτομία (11)
- Νέος Franchisee (73)
- Νέος Franchisor (72)
- Νομικό Πλαίσιο Franchise (12)
- Οικονομία (6)
- Πολυμετοχικές Εταιρίες (3)
- Πωλήσεις (8)
- Στρατηγική (87)
- Σύμβουλοι Franchise (141)
Αρχειο δημοσιευσεων
- 2020 (6)
- Φεβρουαρίου (1)
- Απριλίου (5)
- 2018 (7)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (1)
- 2016 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (3)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- 2014 (15)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (2)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (1)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (3)
- Οκτωβρίου (1)
- 2013 (12)
- Φεβρουαρίου (2)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (2)
- 2012 (11)
- Ιανουαρίου (2)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Ιουλίου (4)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2011 (31)
- Ιανουαρίου (3)
- Φεβρουαρίου (4)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (4)
- Ιουλίου (4)
- Αυγούστου (2)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (5)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2010 (19)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (3)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (3)
- Αυγούστου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2009 (12)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (3)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (1)
- 2008 (10)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2007 (9)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (2)
- Ιουλίου (1)
- Οκτωβρίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2006 (9)
- Ιανουαρίου (2)
- Φεβρουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Μαΐου (1)
- Ιουνίου (1)
- Αυγούστου (1)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- 2005 (16)
- Ιανουαρίου (1)
- Μαρτίου (1)
- Απριλίου (2)
- Μαΐου (2)
- Ιουνίου (3)
- Ιουλίου (2)
- Οκτωβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (2)
- 2004 (11)
- Μαρτίου (1)
- Σεπτεμβρίου (2)
- Οκτωβρίου (1)
- Νοεμβρίου (3)
- Δεκεμβρίου (4)
- 2003 (6)
- Ιανουαρίου (3)
- Ιουλίου (1)
- Δεκεμβρίου (2)
- 1998 (5)
- Ιουλίου (3)
- Σεπτεμβρίου (1)
- Νοεμβρίου (1)
- Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011
14th Jul 2011 - Σύγχρονο Φαρμακείο στη Καρδιά της Αλλαγής – Η κρίση ως Ευκαιρία
8th May 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Ελληνες καταναλωτές-Έρευνα Της Boston Consulting Group-13/07/2011(Πίνακες και Στοιχεία για Ελληνική Αγορά)
14th Jul 2011 - Franchising 2011: Έρευνα για το Profile των Υποψήφιων Franchisees
20th Feb 2011 - John Kotter: The Importance of Urgency
19th Jun 2011 - Franchising 2011: Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης
18th Mar 2011 - Εκτός Εργασίας; Τέλος ή Αρχή;
11th Jun 2011 - The post-crisis consumer
8th Jun 2011 - Επιλέγοντας Franchise: Απλές Αλήθειες για μια Μεγάλη Απόφαση
4th Jan 2012
- ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FRANCHISE: ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ & ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
23 Ιουνίου 2008 - Όλοι θα μπορούσαν να γίνουν Franchisee, όταν το επιλέξουν!
27 Ιανουαρίου 2006 - Επιλέγω Franchise: 40 Καίριες Ερωτήσεις ζητούν απάντηση
6 Ιανουαρίου 2003 - Όραμα και Ηγεσία σε ένα δίκτυο franchise
18 Φεβρουαρίου 2013 - Οι βασικοί κανόνες για να διαπραγματευτείτε την Σύμβαση Franchise
17 Δεκεμβρίου 2007 - Ο ρόλος του Area Manager, τα δίκτυα franchise και η κρίση
12 Απριλίου 2011 - Πώς η κρίση αλλάζει τους Έλληνες καταναλωτές. Τι αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η Βoston Consulting Group σε 21 χώρες
14 Ιουλίου 2011 - 16 λόγοι για να μην επιλέξετε τη μέθοδο του franchising
25 Ιουνίου 2019 - ΠΟΛΛΑΠΛΟ (MULTI-UNIT) FRANCHISING: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 Οκτωβρίου 2004 - Εκτιμήσεις Κερδοφορίας Υποψηφίου Franchisee: Πόσα χρήματα μπορώ να κερδίσω;
26 Φεβρουαρίου 2006
- The post-crisis consumer
9 σχόλια - Franchising και Κρίση: Η Αποτελεσματική Ηγεσία, Προϋπόθεση Επιβίωσης
6 σχόλια - Καινοτομία και ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης
5 σχόλια - Πολυκάναλη ανάπτυξη και σύγχρονο λιανεμπόριο. O Ρόλος των E-shop στα δίκτυα.
3 σχόλια - Μετατρέψτε τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
2 σχόλια
Με μια ματιά
Co-branding Coaching Convenience Stores και franchising Covid-19 Franchise Franchise Resales Franchise Success Franchising Franchisor Master Franchise Multi-unit franchise Refranchising Έρευνα Αγοράς Ανάπτυξη Ανθρώπινο Δυναμικό και Δίκτυα Αξιοπιστία Αποδοτικότητα και Franchising Δέσμευση Δημιουργικότητα Εκπαίδευση Επένδυση και Αποδοτικότητα Επικοινωνία Επιλέγοντας Franchise Επιχειρηματικότητα Εστίαση και Franchising Ηγεσία Καινοτομία Κρίση Κρίση και Covid-19 Λύσεις Στρατηγική Στρατηγικός Σχεδιασμός Συμβάσεις Franchise Συμβουλοι franchise Σχέσεις Franchisee-Franchisor Υγεία και Δίκτυα Φαρμακεία και Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητα διαχείριση διεθνοποίηση επιδοτήσεις ευθυγράμμιση οικονομική κρίση προγράμματα επιχορήγησης σύμβουλοι επιχειρήσεων franchise
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.
Theocharis Vagelis
8 Ιουνίου 2011
Πολύ καλό άρθρο. Όντως η δημιουργικότητα αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για τις επιχειρήσεις. Πολλές φορές βεβαια η καινοτομία – αρχικά – φοβίζει. Για αυτό το λόγο θα πρέπει γενικότερα στο ευρύτερο εξωτερικό περιβάλλον (κράτος, οικονομία, αγορά) να καλλιεργείται ένα κλίμα παρότρυνσης και επιβράβευσης των καινοτομιών. Παρακάτω παραθέτω κάποιες πρώτες αντιδράσεις σε καινοτόμες ιδέες του παρελθόντος:
• «Το ραδιόφωνο δεν έχει μέλλον», Lord Kelvin (Scottish physicist), 1897
• «Ποιος στην ευχή θέλει να ακούσει τους ηθοποιούς να ομιλούν;», Harry M. Warner (Warner Bros), 1927
• «’Οτι μπορεί να εφευρεθεί, εφευρέθηκε», Charles H. Duert (Commissioner of patents), 1899
• «Τι χρήση μπορεί να επιτύχει αυτή η εταιρεία από ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι;», William Hortn (President, Western Union), 1897, απορρίπτοντας την προσφορά του Bell να αγοράσει την τηλεφωνική του εταιρεία για $100.000
• «Νομίζω ότι υπάρχει μία παγκόσμια αγορά για περίπου 5 Υπολογιστές», Thomas J. Watson, Πρόεδρος ΙΒΜ, 1943
• «Τι γνωρίζουν 13 άνθρωποι στο Σηάτλ που δεν το γνωρίζουμε εμείς;», Ross Perot κατά την παρουσίαση μίας πρότασης στην EDS για την απόκτηση της Microsoft, 1980.