Home » To franchise or to not franchise?That is the question…

To franchise or to not franchise?That is the question…

Συντάκτης: Franchise Success
To Franchise or to not Franchise

Με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης να είναι πλέον ορατές, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις σήμερα, διανύουν μια περίοδο έντονης εσωτερικής ανάγκης για ανανέωση. Οι επιχειρήσεις είναι πια ευαισθητοποιημένες, αισθάνονται την πίεση από τις συνεχείς αλλαγές και τα συσσωρευμένα προβλήματα τους, αλλά και αντιλαμβάνονται πιο σωστά τον παγκόσμιο ανταγωνισμό και τον καταναλωτή – πελάτη τους.

Η ανάγκη για μια νέα στρατηγική, ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο που θα διευκολύνει τόσο την αναδιάρθρωση και την επανατοποθέτησή τους στην αγορά ώστε να προάγουν την ανταγωνιστικότητα, την ανάπτυξη και τη διεθνοποίησή τους είναι πλέον επιτακτική. Το νέο αυτό επιχειρηματικό μοντέλο είναι το «Franchise» με τα περιθώρια ανάπτυξης του για τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα να είναι σημαντικά.

Υπάρχουν καινοτομικά και ανταγωνιστικά concepts στην αγορά, ευθυγραμμισμένα με τις νέες αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή και της σύγχρονης επιχείρησης που σκιαγραφούν μια ουσιαστικότερη επιχειρηματική ευκαιρία από αυτήν μιας επιχείρησης εκτός franchise για τους εξής λόγους:

  1. Το Franchise δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής ενός επιχειρηματικού σχεδίου που αποδεδειγμένα λειτουργεί, χωρίς την αβεβαιότητα & τους πονοκεφάλους της δημιουργίας μιας επιχείρησης από το μηδέν. Από την άλλα πλευρά, πολλοί  δεν κατανοούν τους κινδύνους που συνδέονται με το franchise και υπογράφουν περιοριστικές συμφωνίες χωρίς να ερευνήσουν σχολαστικά τον franchisor και τις  υποχρεώσεις τους.
  2. Το Franchise δίνει τη λύση για την ευθυγράμμιση & την εξυπηρέτηση πελατών  με διαφορετικά χαρακτηριστικά και απαιτήσεις κάτω από το ίδιο concept ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο έκθεσης σε μια άγνωστη αγορά. Παρ’ όλα αυτά, η αγοραστική εμπειρία πολλές φορές δεν είναι η ίδια σε όλα τα franchise units. Αν η προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες δεν είναι επαρκής η επιχείρηση μπορεί να οδηγηθεί τελικά σε αποτυχία.
  3. Ο Franchisee μειώνει το ρίσκο μιας ενδεχόμενης επιχειρηματικής αποτυχίας καθώς ο Franchisor έχει εντοπίσει και αντιμετωπίσει τις αδυναμίες του concept στην αγορά ενώ παράλληλα διατηρεί την ανεξαρτησία του όσον αφορά τη λειτουργία της επιχείρησης του. Παρόλο που το κάθε franchise unit ακολουθεί τα standards του Franchisor και σε ορισμένες περιπτώσεις, ο τερματισμός λειτουργίας μπορεί να είναι δύσκολος & δαπανηρός για τον franchisee, ο κύριος υπεύθυνος για την επιχείρηση του και για την επιτυχία της είναι ο ίδιος ο franchisee.

Ο τρόπος λοιπόν να ξεπεράσει κάποιος επιχειρηματίας τους σκοπέλους των καιρών μας και να μπορέσει ένας Franchisee να αναπτυχθεί μέσα σε μια αλυσίδα είναι να επιλέξει το καταλληλότερο για εκείνον concept, να εφαρμόζει πιστά και με προσοχή τις οδηγίες της κεντρικής διοίκησης του δικτύου, κυρίως όσον αφορά τις βασικές συνιστώσες του συστήματος franchise, και να μην επαναπαύεται στη σιγουριά που του παρέχει ένα δίκτυο αλλά να δίνει τεράστια σημασία στη σωστή διαχείριση της καθημερινότητας της επιχείρησης του.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Αφήστε ένα σχόλιο